НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316376

Назва:

Студії культури повсякденності



Анотація: На відміну від класичної версії соціології повсякденності, предмет вивчення якої є «ідеальним» — стосується взаємодій між індивідами, — увага даного курсу сфокусована на матеріальних об’єктах, які уможливлюють ці взаємодії та самі перетворюються на соціальних aкторів (так званий «матеріальний поворот» у соціології). Курс спрямований на те, щоб за допомогою соціологічної уяви, озброєної засобами візуального аналізу даних, навчитись відбудовувати «культурну біографію речі» та її «життєвий шлях», визначати механізм набуття речами людських рис та утворення поєднань людей та речей (так званих гібридів).

Тип дисципліни: вибіркова, професійної та практичної підготовки

Рік навчання: 3

Семестр: 5

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120, з них лекцій - 20, семінарів - 20, самостійної роботи - 80; кредитів ЄКТС - 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): кандидат соціологічних наук, доцент Ліна Малиш

Результати навчання: Студенти мають засвоїти основні соціологічні підходи до вивчення значення матеріальних об'єктів у процесах соціальної взаємодії та навчитися застосовувати їх на практиці.

Спосіб навчання: денна стаціонарна

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна соціологія-1, Загальна соціологія-2, Історія соціології-2

Зміст дисципліни: На відміну від класичної версії соціології повсякденності, предмет вивчення якої є «ідеальним» — стосується взаємодій між індивідами, — увага даного курсу сфокусована на матеріальних об’єктах, які уможливлюють ці взаємодії та самі перетворюються на соціальних aкторів (так званий «матеріальний поворот» у соціології). Курс спрямований на те, щоб за допомогою соціологічної уяви, озброєної засобами візуального аналізу даних, навчитись відбудовувати «культурну біографію речі» та її «життєвий шлях», визначати механізм набуття речами людських рис та утворення поєднань людей та речей (так званих гібридів).


Рекомендована література: " Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж.Бодрийяр; [пер. с фр. С.Н.Зенкиной]. М.: Рудомино, 1995. - 172с.
" Гофман И. Анализ фреймов. Эссе об организации повседневного опыта / И.Гофман; [пер. с англ.]. - М.: ИСРАН, 2003. - 753с.
" Западная экономическая социология: хрестоматия современной классики / [сост. и науч. ред. В.В. Радаев; пер. М.С. Добряковой и др.]. - М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2004. - 680с.
" Хайдеггер М. Время и бытие: статьи и выступления / М. Хайдеггер [сост., пер. с нем. и комм. В.В.Бибихина]. - М.: Республика, 1993. - 447с.
" Хёйзинга Й. Осень Средневековья: Сочинения: в 3-х т. / Й. Хёйзинга [пер. с нидерланд. Вступ. ст. и общ. ред. Уколовой В.И.] - М.: Издательская группа "Прогресс" - "Культура", 1995-. - Т. 1.-1995.- 416 с.
" Штомпка П. Визуальная социология. Фотография как метод исследования: учебник / П. Штомпка; [пер. с польск. Н.В.Морозовой]. - М.: "Логос", 2007. - 168с.
" Becker H.S. Visual sociology, documentary photography, and photojournalism: It's (almost) all a matter of context / Becker, Howard S.// Visual Studies, 1995. - Vol.10, № 1. - Р. 5 - 14.
" Bourdieu P. Photography: A Middle-Brow Art / P. Bourdieu. - Cambridge: Polity Press, 1990. - P. 46-72.
" Harper D. Talking about pictures: A case for photo elicitation / Harper Douglas // Visual Studies. - 2002.- Volume 17, № 1. - P. 13-26.
" Gauntlett D. Creative and visual methods for exploring identities / David Gauntlett, Peter Holzwarth // Visual Studies. - 2006. - Vol. 21, №1. -P. 82-91.
" Mair M. Descriptions as data: developing techniques to elicit descriptive materials in social research / Michael Mair, Ciara Kierans // Visual Studies. - 2007. - Vol. 22, №2. -P.120-136.
" Wagner J. Visible materials, visualized theory and images of social research / Jon Wagner // Visual Studies. - 2006. - Vol. 21, №1. -P. 55-69.


Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Форма підсумкового контролю роботи студентів - залік. Протягом курсу застосовується рейтингова оцінка (у балах) результатів праці слухачів курсу. Пропущені в межах курсу заняття не відпрацьовуються за виключенням практикумів на розв'язання завдань з курсу за умов їхнього пропуску через хворобу (підтверджену завіреною медичною довідкою). Максимальна оцінка - 100 балів, які розподіляються наступним чином: 30% - виконання індивідуального творчого завдання до семінару (перелік завдань до кожного з семінарів надається; кожен слухач курсу виконує протягом його прослуховування лише одне завдання); 20% - оцінка за роботу щонайменше на п'яти семінарах (участь у колективній дискусії з проблематики семінару, обговорення творчих завдань та презентацій колег, виконання завдань на розуміння матеріалу заняття); 20% - оцінка за написання контрольної роботи з курсу; 30% - оцінка за колективну презентацію за темою семінару (колектив з 3 учасників демонструє можливості застосування декількох підходів (не менше 3, викладати суть підходу у презентації НЕ слід), що розглядалися на семінарах, до аналізу певного об'єкту (перелік об'єктів надається на початку курсу, вибір об'єктів колективами рендомний); тривалість презентації - до 20 хвилин. Умови отримання заліку - обов'язкове виконання колективної презентації, творчого завдання та відвідування не менше 5 семінарських занять.

Мова навчання: українська