Код: 316410Назва:
Історія соціології - 2
Анотація: В межах курсу розглядаються основні напрямки соціологічного теоретизування у період від 20-тих і до 70-тих років ХХ ст., зокрема, соціологічні ідеї Чиказької школи, П.Сорокіна, структурний функціоналізм (Т.Парсонс й Р.Мертон), символічний інтеракціонізм, теорії соціального конфлікту і соціального обміну, феноменологічна соціологія, етнометодологія, конструктивістський та драматургійний підходи, нео-марксизм (Франкфуртська школа). Особлива увага приділяється формуванню навичок критичного осмислення засвоєного матеріалу та використання набутих знань на практиці. Тип дисципліни: нормативні навчальні дисципліниРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: загальна кількість годин - 150, з них лекцій - 24, семінарів - 26, самостійної роботи - 100; кредитів ЄКТС - 5Форма контролю: екзаменВикладач(і): кандидат соціологічних наук, доцент Ліна Малиш Результати навчання: Студенти мають засвоїти основні напрямки соціологічного теоретизування у період від 20-тих і до 70-тих років ХХ ст та навчитися застосовувати їх на практиці, зокрема, для аналізу актуальних подій суспільного життяСпосіб навчання: денна стаціонарна Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна соціологія-1, Загальна соціологія-2Зміст дисципліни: В межах курсу розглядаються основні напрямки соціологічного теоретизування у період від 20-тих і до 70-тих років ХХ ст., зокрема, соціологічні ідеї Чиказької школи, П.Сорокіна, структурний функціоналізм (Т.Парсонс й Р.Мертон), символічний інтеракціонізм, теорії соціального конфлікту і соціального обміну, феноменологічна соціологія, етнометодологія, конструктивістський та драматургійний підходи, нео-марксизм (Франкфуртська школа). Особлива увага приділяється формуванню навичок критичного осмислення засвоєного матеріалу та використання набутих знань на практиці. Рекомендована література: " Адорно Т.В. Избранное: социология музыки. М: Университетская книга, 2000." Беккер Г. Выбор партнера на брачных рынках // THESIS - 1994. - Вып. 6. - С. 12-36. " Бергер П., Лукман Т. Социальное конструирование реальности. М.:Медиум, 1995." Бергер П. Понимание современности // Социологические исследования. 1990. -№ 7. - С. 127-132." Блау П. Исследования формальных организаций // Американская социология. Проблемы, перспективы, методы. М.:1972. - С.82-92." Гарфинкель Г. Обыденное знание социальных структур: документальный метод интерпретации в профессиональном и непрофессиональном поиске фактов // Социологическое обозрение. - 2003. - Т.3. - № 1. - С.3-19" Гарфинкель Г. Что такое этнометодология // Человек и общество. Хрестоматия. - С. 218 - 243." Гофман И. Анализ фреймов: эссе об организации повседневного опыта. - M.: Институт Фонда "Общественное мнение", 2004." Дарендорф Р. Функции социальных конфликтов / Тропы из утопии. - М., 2002. - С. 359-376." Дарендорф Р. Элементы теории социального конфликта // Социологические исследования. - 1994. - № 5. - С. 142-146." Мертон Р. Социальная теория и социальная структура: Социальная структура и аномия (отрывок из книги) // Социологические исследования. 1992. (№ 2. С. 118-124; № 3. С. 104-114; № 4. С. 91-96 )." Мертон Р. Эффект Матфея в науке, II: накопление преимуществ и символизм интеллектуальной собственности // THESIS, 1993, Вып. 3.- C. 256-276." Мид Дж. От жеста к символу // Американская социологическая мысль. Тексты, 1994 - С. 116-121." Парк Р.Э. Городское сообщество как пространственная конфигурация и моральный порядок // Социальные и гуманитарные науки за рубежом. Сер. 11. Социология. 2000, № 3. - С. 136-150." Парсонс Т. К общей теории действия / О структуре социального действия. - М., 2002." Парсонс Т. О теории и метатеории // Теоретическая социология: Антол. в 2ч. / Сост., ред. С.П.Баньковская. М., 2002. Ч. 2. - С. 20-26." Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. М.: Политиздат, 1992." Фромм Э. Бегство от свободы. // Бегство от свободы; Человек для себя. -Мн,1998." Хоманс Дж. Социальное поведение как обмен // Современная зарубежная социальная психология. М.: Издательство Московского университета, 1984. - С. 82-91." Хокрхаймер М., Адорно Т. Понятие Просвещения / Диалектика Просвещения - философские фрагменты. М.-С-Пб.: Медиум, 1997. - С. 16-60." Шюц А. Структура повседневного мышления // Социологические исследования. - 1988. - № 2. - С. 129-137.Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Формою підсумкового контролю роботи студентів є письмовий іспит. Протягом курсу застосовується рейтингова оцінка (у балах) результатів праці слухачів курсу.
Максимальний рейтинг - 100 балів, які розподіляються наступним чином:
o 20% від оцінки за роботу на семінарських заняттях у формі відповідей на питання, коментарів та доповнень.
o 20% від оцінки за проміжний контроль знань з курсу.
Перелічені види робіт, за виключенням контрольних робіт, виконуються на семінарських заняттях і відпрацюванню НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ. Проведення проміжного контролю не у передбачений термін можливе за умов його пропуску внаслідок хвороби, підтвердженої завіреною медичною довідкою (довідка має бути подана на першому ж практичному занятті з курсу після завершення хвороби).
o 20% від оцінки за письмову роботу з проблематики курсу. Робота виконується самостійно у формі есе (обсяг до 8 тисяч знаків). За змістом робота являє аналіз певної ситуації (з реального життя, художнього твору, фільму тощо) з використанням понятійного апарату підходу одного з класиків, чиї роботи розглядатимуться у межах курсу. Визначення того, на основі підходу якого з класиків буде написано есе, здійснюється на першому семінарському занятті курсу. Цитування першоджерел у тексті роботи допускається лише у формі епіграфа. Переказ матеріалу першоджерел не допускається.
Роботи з елементами плагіату до розгляду не приймаються. Робота подається у друкованому вигляді. Роботи, подані у електронному вигляді, до розгляду не приймаються. Граничний термін подання робіт - останнє практичне заняття семестру. Недотримання термінів подання письмових робіт призводить до зниження оцінки на 5 балів за кожен пропущений календарний день. Відсутність тексту роботи на час проведення консультації призводить до того, що студент не допускається до іспиту.
o 40% від оцінки на письмовому іспиті.
Умови отримання допуску до складання іспиту - одержання за роботу у семестрі не менше 30 балів, присутність щонайменше на 6 заняттях та результативна робота принаймні на чотирьох з них, вчасне подання тексту самостійно виконаної письмової роботи.
Мова навчання: українська