Код: 316411Назва:
Соціологія особистості
Анотація: Метою курсу є ознайомлення студентів з основами соціології особистості (термінологією вітчизняної соціологічної традиції), або соціологічного підходу до соціальної психології особистості (термінологією західної соціологічної традиції). У результаті опанування курсу студенти мають сформувати базові знання щодо впливів особистісних якостей суб'єкта, ситуативних і структурних чинників на поведінку в конкретних ситуаціях соціальної взаємодії та вибір загального життєвого шляху, впливу особистісних якостей на соціальні явища та процеси, а також поглибити розуміння важливості соціального й культурного контексту для формування особистісних якостей, розуміння зв'язку між суб'єктивними переживаннями людини й соціокультурним контекстом. Необхідне попереднє опанування курсу з загальної соціології та базових курсів з методології соціологічного дослідження (як кількісних, так і якісних методів).Тип дисципліни: вибіркова навчальна дисципліна циклу професійної та практичної підготовкиРік навчання: 3Семестр: 5Кількість кредитів: вибіркова навчальна дисципліна циклу професійної та практичної підготовкиФорма контролю: залікВикладач(і): кандидат соціологічних наук, доцент Богдан Олена ВолодимирівнаРезультати навчання: в результаті успішного опанування навчальної дисципліни студенти- знатимуть базові концептуально-методологічні засади соціології особистості;- знатимуть методологію та результати ключових досліджень у царині соціології особистості;- вмітимуть застосовувати соціологічні теорії та методи соціологічного дослідження для аналізу впливів особистісних якостей суб'єкта, ситуативних і структурних чинників на поведінку в конкретних ситуаціях соціальної взаємодії та вибір загального життєвого шляху, впливу особистісних якостей на соціальні явища та процеси.Спосіб навчання: денна стаціонарнаНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: для успішного опанування курсу необхідні попередні базові знання з соціології та методів соціальних досліджень (як кількісних, так і якісних), а також володіння англійською мовою на рівні, достатньому для читання академічної літератури зі словником (курс передбачає обов'язкову підготовку до семінарів за академічними джерелами англійською мовою). Наявність базових знань з психології особистості, соціальної психології та соціології малих груп полегшує сприйняття матеріалу курсу. Зміст дисципліни: метою курсу є ознайомлення студентів з основами соціології особистості (термінологією вітчизняної соціологічної традиції), або соціологічного підходу до соціальної психології особистості (термінологією західної соціологічної традиції). У результаті опанування курсу студенти мають сформувати базові знання щодо впливів особистісних якостей суб'єкта, ситуативних і структурних чинників на поведінку в конкретних ситуаціях соціальної взаємодії та вибір загального життєвого шляху, впливу особистісних якостей на соціальні явища та процеси, а також поглибити розуміння важливості соціального й культурного контексту для формування особистісних якостей, розуміння зв'язку між суб'єктивними переживаннями людини й соціокультурним контекстом.Рекомендована література: Кон М. Л. Соціальна структура й особистість: власне, соціологічний підхід до соціальної психології // Соціальні структури і особистість: дослідження Мелвіна Л. Кона і його співпрацівників / Пер. з англ. за науковою ред. В. Є. Хмелька [Київський міжнародний інститут соціології]. - К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2007. - С. 235-240.Хмелько В. Є. Диспозиційна концепція // Соціологія: короткий енциклопедичний словник / Під заг. ред. В. І. Воловича. - К.: Український центр духовної культури, 1998. - С. 125-126.Хмелько В. Є. Диспозиції // Соціологія: короткий енциклопедичний словник / Під заг. ред. В. І. Воловича. - К.: Український центр духовної культури, 1998. - С. 124-125.Хмелько В. Є. Особистість // Соціологія: короткий енциклопедичний словник / Під заг. ред. В. І. Воловича. - К.: Український центр духовної культури, 1998. - С. 373-374.Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности: основные положения, исследования и применения / Лари Хьелл, Даниел Зиглер; пер. с англ. С. Меленевская, Д. Викторова. - СПб: Издательство "Питер", 1999. - C. 270-281.Macionis J. J. Sociology / John J. Macionis. - 12th ed. - Pearson Education International, 2008. - P. 315 (текст під заголовком "God Made Me to Be a Slave").Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. Attitudes, Values, and Behaviors // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 247-276.Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. Introduction to Sociological Social Psychology // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 2-24.Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. Mental Health and Illness // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 221-246.Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. Self and Identity // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 121-149.Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. Socialization over the Life Course // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 158-174 (till "Peer Culture"), p. 178-185.Rohall D.E., Milkie M.A., Lucas J.W. The Sociology of Sentiment and Emotion // Social Psychology: Sociological Perspectives / David E. Rohall, Melissa A. Milkie, Jeffrey W. Lucas. - Boston, New York, San Francisco: Pearson Education, Inc., 2011. - P. 277-306.Sanders I.T. Book Review: "The Moral Basis of a Backward Society" by Edward Banfield and Laura Fasano Banfield // The American Journal of Sociology. - 1959. - V. 64, № 5. - P. 522.Seligman M. E. P. Learning to Be Helpless // Learned Optimism / Martin E. P. Seligman. - N.Y.: Vintage Books, 2006. - P. 17-28.Von Der Haar Ch. M. Aggression // Social Psychology: A Sociological Perspective / Christine M. Von Der Haar. - Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc., 2005. - P. 278-311.Von Der Haar Ch.M. Altruism and Moral Development // Social Psychology: A Sociological Perspective / Christine M. Von Der Haar. - Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc., 2005. - P. 240-269.Von Der Haar Ch.M. Conformity, Compliance, and Obedience // Social Psychology: A Sociological Perspective / Christine M. Von Der Haar. - Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc., 2005. - P. 338-365.Von Der Haar Ch.M. Prejudice // Social Psychology: A Sociological Perspective / Christine M. Von Der Haar. - Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc., 2005. - P. 312-337.Von Der Haar Ch.M. What is an Attitude? Measuring Attitudes. The Development of Attitudes // Social Psychology: A Sociological Perspective / Christine M. Von Der Haar. - Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc., 2005. - P. 152-161.Yamagishi T. Social Dilemmas // Sociological Perspectives on Social Psychology / Ed. by Karen S. Cook, Gary Alan Fine, James S. House. - Boston, London, Toronto: Allyn and Bacon, A Pearson Education Company, 1995. - P. 311-334.Форми та методи навчання: лекційні та семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: 30 б. - залік; 70 б. - робота протягом семестру: 20 б. - проміжна контрольна робота, 50 б. - участь у семінарських заняттях.Мова навчання: аудиторні заняття - українською мовою.