Код: 316444Назва:
Соціальна психологія
Анотація: Основні зацікавлення психологічних досліджень включають вивчення впливу індивідів один на одного, впливу групи на індивіда та взаємодію між групами. Психологи, як правило, більш близько вивчають внутрішньо-психологічні емоційні, когнітивні та мотиваційні процеси та їх причини/антесенденти в індивідах, тим часом, як соціологи звертають більшу увагу на груповий та інституціональний контексти соціальної поведінки. Соціальна психологія зводить докупи ці два набори феноменів, беручи їх обох до уваги при поясненні природи та причин людської поведінки. Крім закладання загально-теоретичного фундаменту та пояснення особливостей методології, цей ввідний курс в соціально-психологічну проблематику включає огляд таких основних тем, як соціальні норми, атитюди, мотивація, конформність, соціальна перцепція, авторитет, емоції, стереотипи, агресія, просоціальна поведінка, прив'язаність та когнітивні упередження.Тип дисципліни: вибіркова навчальна дисциплінаРік навчання: 4Семестр: 7Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120, з них лекцій - 20, семінарів - 20, cамостійної роботи - 80; кредитів ЄКТС - 4,0.Форма контролю: залікВикладач(і): Мальцева Катерина Сергіївна, к.ф.н., доктор філософії, доцентРезультати навчання: Наприкінці курсу студенти, що успішно завершили усі форми роботи, мають знати /вміти робити наступне: (1) розуміти зміст та значення основних категорій соціальної психології; (2) оперувати відповідною термінологією; (3) розуміти вплив соціального середовища та групи на індивіда; (4) володіти фактажем стосовно основних здобутків соціальної психології; (5) бути у змозі інтегрувати цю інформацію у побудову соціологічних дослідницьких проектів; (6) розуміти методологічні особливості досліджень в галузі соціальної психології; (7) мати знання про актуальні проблеми сучасної соціальної психології; (8) вміти використовувати психологічний теоретичний апарат для дослідження соціальних явищ та процесів.Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: спеціальних вимог немаєЗміст дисципліни: Основні зацікавлення психологічних досліджень включають вивчення впливу індивідів один на одного, впливу групи на індивіда та взаємодію між групами. Психологи, як правило, більш близько вивчають внутрішньо-психологічні емоційні, когнітивні та мотиваційні процеси та їх причини/антесенденти в індивідах, тим часом, як соціологи звертають більшу увагу на груповий та інституціональний контексти соціальної поведінки. Соціальна психологія зводить докупи ці два набори феноменів, беручи їх обох до уваги при поясненні природи та причин людської поведінки. Крім закладання загально-теоретичного фундаменту та пояснення особливостей методології, цей ввідний курс в соціально-психологічну проблематику включає огляд таких основних тем, як соціальні норми, атитюди, мотивація, конформність, соціальна перцепція, авторитет, емоції, стереотипи, агресія, просоціальна поведінка, прив'язаність та когнітивні упередження.Рекомендована література: 1. Baldwin, Mark W. (2004) Interpersonal Cognition. The Guilford Press. 2. Bargh, John A. (2006) Social Psychology and the Unconscious: The Automaticity of Higher Mental Processes. Psychology Press. 3. Baumeister, Roy F. & Brad J. Bushman (2007) Social Psychology and Human Nature, 8th Edition. Wadsworth Publishing. 4. Baumeister, Roy F., Eli J. Finkel (2010) Advanced Social Psychology: The State of the Science. Oxford University Press, USA. 5. Baumeister, Roy F., Kathleen D. Vohs (2007) Encyclopedia of Social Psychology (2 Volume Set). Sage Publications, Inc. 6. Cacioppo, John T. & William Patrick (2009) Loneliness: Human Nature and the Need for Social Connection. 7. DeLamater, John (2006) Handbook of Social Psychology. Springer. 8. Fletcher, Garth & Margaret Clark (Eds.) (2001) Blackwell Handbook of Social Psychology: Interpersonal Processes. Wiley-Blackwell. 9. Franks, David D. (2010) Neurosociology: The Nexus Between Neuroscience and Social Psychology. Springer Verlag New York. 10. Gilovich, Tom, Dacher Keltner, Richard E. Nisbett (2010) Social Psychology. W. W. Norton & Company (2nd Edition).11. Hogg, Michael & Graham M Vaughan (2010) Essentials of Social Psychology. Pearson. 12. Hogg, Michael & Graham M. Vaughan (2010) Social Psychology. Prentice Hall PTR. 13. Hogg, Michael & Joel M. Cooper (2007) The SAGE Handbook of Social Psychology: Concise Student Edition. Sage Publications Ltd. 14. Lund, Mary Ann (2010) Melancholy, Medicine and Religion in Early Modern England: Reading 'The Anatomy of Melancholy'. Cambridge University Press. 15. McCall, George J., John DeLamater, Amanda Ward (Eds.) (2013) Handbook of Social Psychology. Springer Netherlands. 16. McCrae, Robert R. & J?ri Allik (Eds.) (2002) The Five-Factor Model of Personality Across Cultures. Springer US. 17. McLeod, Jane D., Edward J. Lawler, Michael Schwalbe (Eds.) (2014) Handbook of the Social Psychology of Inequality. Springer Netherlands. 18. Myers, David (2011) Exploring Social Psychology. McGraw-Hill. 19. Myers, David (2012) Social Psychology. McGraw-Hill. 20. Power, Mick (Ed.) (2013) The Wiley-Blackwell Handbook of Mood Disorders. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. 21. Robinson, John P., Phillip R. Shaver and Lawrence S. Wrightsman (Eds.) (1991) Measures of Personality and Social Psychological Attitudes. Academic Press. 22. Sch?npflug, Ute (2008) Cultural Transmission: Psychological, Developmental, Social, and Methodological Aspects (Culture and Psychology). 23. Stroebe, Wolfgang (2011) Social Psychology and Health. McGraw-Hill. 24. Tesser, Abraham & Norbert Schwarz (2007) Blackwell Handbook of Social Psychology: Intraindividual Processes. John Wiley & Sons. 25. Zanna, Mark P. (Ed.) (2010) Advances in Experimental Social Psychology. Academic Press. 26. Zeigler-Hill, Virgil, Lisa L. M. Welling, Todd K. Shackelford (2015) Evolutionary Perspectives on Social Psychology. Springer.Форми та методи навчання: : лекції (презентації в інтерактивному форматі) та семінарські заняття (групові обговорення); індивідуальні консультації; перегляд відеоматеріалів; самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Форми роботи та методи контролю:
Форма роботи Відсоток
у оцінці за курс Пояснення завдання
Робота на семінарах 60% Див. рубрику 5
Короткі контрольні 30% 3 контрольних (quiz) на 10 хвилин
Робота на семінарах 30% Медіація семінарів та участь у дискусіях
Проект 20% Колективний проект
Збір даних 10% Збір та введення даних
Письмовий звіт 10% Короткий дослідницький звіт
20% Залік (тестування)
Усього: 100%
Загальні критерії оцінювання:
Оцінка А: Відмінні знання (безпомилкове володіння фактичним матеріалом), вдумливе володіння теорією, відповідні практичні навички, аналітичні здібності, здатність правильно, послідовно і логічно відповідати на запитання поставлені до теми будь-якої складності, у поєднанні із інтелектуальною незалежністю, оригінальністю та здатністю до критичного мислення. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Оригінальні, грунтовні, цікаві і вчасно подані письмові роботи, що відповідають вимогам до курсу, без помилок, добре прореферовані, правильно оформлені, тощо.
Оцінка В: Те саме, що і А, але допускаються незначні помилки, неточності, чи недостатня глибина розуміння по деяких темах, порівняно із іншими. Присутнє логічне мислення і здатність відповідати на запитання достатньої складності. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Вчасно подані письмові роботи - добре продумані, якісні та детальні, але без наявної дослідницької індивідуальності, необхідної для А.
Оцінка С: Нетверді знання і нестабільне відвідування (роботу у семестрі виконано повністю, але поверхово і з різним успіхом). Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи інформативні та організовані, але можуть мати деякі помилки, незначну літературу чи бути поданими із запізненням.
Оцінка D: Поверхневі знання чи неповне виконання роботи у семестрі. Багато помилок, у тому числі серйозні неспіввідношення із фактажем курсу, незнання деталей, важливих для тематики, а також логічні помилки. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи невчасні, недостатньо добре продумані чи необгрунтовані, неправильно оформлені, непослідовні, чи бракують літератури.
Оцінка Е: Поверхневі знання, неповне виконання роботи по курсу, багато пропусків. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи недостатньої якості для оцінювання за параметрами, окресленими у вимогах до письмових робіт до курсу (додаються окремо).
Оцінка FX: Означає, що студент чи студентка з поважних причин не добрали балів, достатніх для залікової оцінки за курс, але мають право на перескладення заліку (екзамену) чи допрацювання пропущених видів роботи у семестрі, за визначенням викладача чи рішенням кафедри.
Оцінка F: Оцінка F означає незалік без права перескладення, із необхідністю прослухати курс заново. Оцінка F також ставиться у випадку, коли письмові чи екзаменаційні роботи визнано неавторськими, підробленими чи зплагіатованими - частково чи цілком.
Мова навчання: українська