Код: 316454Назва:
Соціальні теорії в здоров`ї, хворобі та медицині
Анотація: У межах курсу "Соціальні теорії в здоров'ї, хворобі та медицині" розглядаються класичні та сучасні соціальні теорії у сфері здоров'я, хвороби і медицини. Дані теорії згруповані та аналізуються за тематичними напрямами, а саме: ґендерні відмінності у здоров'ї; лікарі, пацієнти та медицина; нерівності в здоров'ї; здоровий спосіб життя; психічне здоров'я; альтернативна медицина і цілительство та політика у сфері громадського здоров'я. Крім того, на семінарських заняттях курсу будуть опрацьовані такі теми як: структурно-функціональний підхід до систем охорони здоров'я; теорія конфлікту та нерівності у здоров'ї; символічний інтеракціонізм та стигматизація осіб з психічними розладами; теорії соціального капіталу і здоров'я та інтерсекціональна теорія та здоров'я.Тип дисципліни: вибіркова, професійної та практичної підготовкиРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120, з них лекцій - 4, семінарів - 34, практичних - 2, самостійної роботи - 80; кредитів ЄКТС - 4Форма контролю: залікВикладач(і): кандидат соціологічних наук Ліна Малиш Результати навчання: Курс спрямовано на формування у студентів розуміння місця соціології освіти у системі сучасного соціологічного знання та, зокрема, серед інших галузевих соціологій, опанування категоріального апарату соціології освіти та вміння застосовувати концептуальні підходи, розроблені вітчизняними та зарубіжним науковцями для визначення причинно-наслідкових зв'язків між процесами, які відбуваються у освітній підсистемі суспільства.Спосіб навчання: денна стаціонарна Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна соціологія-1 та Загальна соціологія-2 (бакалаврська програма "Соціологія")Зміст дисципліни: Курс спрямований на розгляд основних теоретичних та методологічних здобутків сучасних соціологічних підходів до розгляду освітньої підсистеми. Протягом прослуховування курсу обговорюються особливості вивчення освітньої нерівності, чинників вибору навчальних стратегій, переходу від освіти до роботи, ефективності діяльності навчальних закладів, чинників навчальної успішності.Рекомендована література: " Бергер П. Социология: Биографический поход / П.Бергер, Б.Бергер // Личностно-ориентированная социология; [пер. с англ. В.Ф. Анурина]. - М.: Академический Проект, 2004. - 608с. " Веблен Т. Теория праздного класса / Т. Веблен; [пер. с англ. С.Т.Сорокиной]. - М.: Прогресс,1984. - 348с." Ґелнер Е. Індустріальне суспільство [Електронний ресурс] / Е.Гелнер // Нації та націоналізм / Е. Гелнер; [пер. з англ.] - К.: Таксон, 2003." Дюркгейм Э. Педагогика и социология [Электронный ресурс] / Э. Дюркгейм // Социология образования / Э. Дюркгейм.- М.:ИНТОР,1996." Корсак К.В. Освіта, суспільство, людина в ХХІ ст. / К.В. Корсак - Ніжин: Вид-во НДПУ ім. Гоголя, 2004.- 224с." Образование в странах с переходной экономикой: задачи развития. Доклад Всемирного банка [авт. текста Sue E. Berryman; пер. с англ. А. Литман]. - Washington: Международный банк реконструкции и развития, 2000. - 183с." Соціологія освіти: Навчальний посібник. Книга перша / [Гавриленко І.М., Огаренко В.М., Сидоренко О.Л. та ін.] /за ред. О.Л. Скідіна, І.М. Гавриленка.- Київ-Запоріжжя: ГУ "ЗДМУ",2005. - 296с." Фрейре П. Педагогіка пригноблених / П.Фрейре; [пер. з англ. О.Дем'янчук] - К.: Юніверс, 2003. - С.53-69." Bernstein B. Class, Codes and Control: in 4 vol. / B. Bernstein. - London: Routledge and Kegan Paul, 2003. - .o Vol.4: The structuring of pedagogic discourse. - 2003. - P. 55-80. " Introduction to the Sociology of Education. - New Jersey: Transaction Publishers, 1977. - Р. - 44-73." Bourdieu P. The Inheritors: French Students and Their Relation to Culture / P. Bourdieu, J.-C. Passeron. - Chicago and London, 1979. - P.1-27." Breen R. Analyzing Educational Carriers: A Multinomial Transition Model / R. Breen, J. Jonsson // American Sociological Review. - 2000. - Vol.65.- P. 754-772.Форми та методи навчання: лекційні та семінарські заняття, написання письмової роботиМетоди й критерії оцінювання: Всі форми роботи оцінюються за 100-бальною шкалою. Максимальний підсумковий бал - 100.
Підрахування підсумкового рейтингу:
" 20% становить оцінка за доповіді;
" 20% становить середня оцінка за роботу на семінарах;
" 10% становить оцінка за виконання контрольних робіт;
" 30% становить оцінка за дослідницьку роботу, яка складається з двох частин ( по 15% кожна ): перша - за її письмове оформлення та друга - за її вербальну презентацію;
" 20% становить оцінка за письмовий залік.
Умовою допуску до іспиту є отримання протягом роботи у триместрі не менше 50 балів.
Мова навчання: українська