Код: 316467Назва:
Територіальний благоустрій та дизайн
Анотація: Сучасні конкурентні населені пункти відрізняються не лише розвиненою економікою, а й комфортним середовищем проживання людей, у якому гармонійно забезпечуються різноманітні потреби людей. У вибірковому курсі вивчатимуться питання просторового планування територій, створення збалансованого каркасу населених пунктів, функціонального зонування їх територій. Розглядатимуться проблематика екологізації міст та інструменти екологічної реабілітації урбанізованих територій. Особлива увага приділятиметься методам формування сучасних публічних просторів, що формують композиційну структуру та зовнішній облік територій і сприяють соціальній згуртованості громади.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: 6дКількість кредитів: Загальна кількість годин 120
Кредитів-4
Аудиторні-40год
лекції- 8 год.
Семінари 32
Форма контролю: залікВикладач(і): Берданова Ольга Володимирівна доцент к.н.Результати навчання: Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування в контексті територіального благоустрою та дизайну; принципи діяльності у сфері територіального благоустрою та дизайну; основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері територіального благоустрою та дизайну. Вміти:використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства; професійно спілкуватися українською мовою;використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень щодо територіального благоустрою та дизайну;здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації щодо територіального благоустрою та дизайну; налагоджувати комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування. Мати навички:Використання методів аналізу та оцінювання програм територіального благоустрою;коригування професійної діяльності у випадку зміни вихідних умов; використання даних статистичної звітності та спеціальних досліджень щодо територіального благоустрою та дизайну.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Тема 1. Основи просторового планування
Тема 2. Структура системи просторового планування в Україні
Тема 3. Європейські принципи просторового планування
Тема 4. Законодавче забезпечення благоустрою територій
Тема 5. Складові територіального благоустрою
Тема 6. Публічні простори у просторовому каркасі території
Тема 7. Сучасні тенденції дизайну міського середовища
Тема 8. Залучення громадськості до формування місцевої політики територіального благоустрою
Рекомендована література: 1. Регіональне управління: підручник/ за заг. ред.. Ю.В.Ковбасюка, В.М.Вакуленка, М.К.Орлатого. К:. НАДУ2. Клименко М., Пилипенко Ю., Мороз О. Екологія міських систем : підручник. Херсон : ОЛДІ-плюс3. Управління розвитком об’єднаних територіальних громад на засадах громадської участі. Практичний посібник / В. М. Вакуленко, О. В. Берданова, Н. М. Гринчук, В. С. Колтун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук. К. 4. Посібник з питань просторового планування для уповноважених органів містобудування та архітектури об’єднаних територіальних громад URL: http:// www.rdpa.regionet.org.ua/sp.5. Безлюбченко О.С., Завальний, Черноносова Т. О. Планування і благоустрій міст : навч. посібник. Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х. : ХНАМГ6. Концепція комплексного впорядкування міського простору міста Києва «Комфортне місто». [Електронний ресурс]. Режим доступу: Впорядкування міського простору. https://kga.gov.ua/vporyadkuvannyamiskogo -prostoru.7. Мезенцев К. Сучасні трансформації публічних просторів Києва: передумови, прояв та специфіка / К. Мезенцев, Н. Мезенцева // Часопис соціально-економічної географії. Міжрегіональний збірник наукових праць. – 2017. – №22 (1) – С. 39-46.8. Мезенцева Н. «Старі» та «нові» публічні простори Києва: конфлікт чи взаємодоповнення? / Н.Мезенцева, Т. Бура // Урбаністичні студії. – 2017. – Вип. 3. – С. 168-177.9. Назарук М. М., Полянський Ю. С. Ревіталізаційні зміни геопростору у європейських містах. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна серія «Екологія». 2019. № 21. С. 34-50.Форми та методи навчання: Активні (проблемно-орієнтовані, інтерактивні, проєктні, дослідницькі, інформаційні): лекції-бесіди, презентації, дискусії, кейс-стаді, ділові, рольові, імітаційні ігри, робота в міні-аналітичних групах, мозкові штурми, пошук рішень, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Наскрізне оцінювання процесу, прогресу; виконання тренувальних завдань у міні-аналітичних групах; виконання і захист індивідуальних робіт; усні презентації; тестування; оцінювання в балах за накопичувальною системоюМова навчання: українська