Код: 316472Назва:
Туризм та охорона культурної спадщини
Анотація: Розглядатимуться питання визначення напрямів державної політики в
сфері туризму, зокрема, його культурної складової, задля забезпечення
сталого розвитку галузі шляхом об'єднання досвіду, знань і ресурсів усіх
учасників туристичного ринку України та міжнародних партнерів як за
умов ведення активних бойових дій, так у повоєнний період відновлення.
Приклади ефективної взаємолії туристичної галузі та культурних і
креативних індустрій, сучасні туристичні продукти з культурноісторичними складовими як "низові ініціативи", створені громадами,
розроблення нових проєктів, шо сприятимуть ревіталізації маловідомих
куточків України - демонструватимуть підгрунтя і перспективи
ефективного маркетингу у сфері кроссекторальної взаємодії таких
стратегічно пріоритетних для держави галузей як туризм та культура.
Дисципліна спрямована на вивчення: системи охорони культурної
спадшини на різних рівнях органів лержавної влади, системи управління
об'єктами Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, механізмів покрашення якості
культурних та туристичних послуг, запровадження державної підтримки
проєктів та програм, орієнтованих на культурно-історичний туризм.
Досліджуватимуться успішно апробовані у світі інструменти підвищення
З
ефективності системи за рахунок залучення лиференційованих ресурсів на
охорону, збереження та промоцію пам'яток культурної спадщини через
механізм державно-приватного партнерства, зокрема, шляхом
налагодження конструктивної комунікації між фахівцями різних галузей,
органами місцевої влади та міспевими громадами.
Курс спрямований на поглиблення знань, умінь і пінностей, шо
визначені вивченням обов'язкових навчальних дисциплін «Вступ до
суспільного врядування», «Теорія та історія управління та самоврядування»,
«Вступ до соціальної і гуманітарної політики» орієнтований на
вдосконалення компетентностей, які визначені стандартом спеціальності
«Публічне управління та самоврядування», професійними стандартами
державної служби, служби в органах місцевого самоврялування, Стратегією
розвитку НаукКМА в частині впровадження елементів проблемноорієнтованого та неперервного навчання. Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: 5Кількість кредитів: 4 кредити
Лекційні заняття - 8 годин
Групов! заняття - 32 годин
Самостійна робота - 80 годин Форма контролю: залікВикладач(і): Чорна Мілена Михайлівна Результати навчання: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані завдання та практичніпроблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесінавчання, шо передбачає застосування теорій та наукових методіввідповідної галузі й характеризується комплексністю та невизначеністюумов.Очікувані результати навчання (відповідно до Наказу Міністерстваосвіти і науки України «Стандарт вищої освіти. Галузь знань 28 «Публічнеуправління та адміністрування». Спеціальність 281 «Публічне управління таадміністрування» 29.10.2018 р. № 11721. Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: ЗКО1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
ЗК02. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства,
усвідомлювати цінності громалянського (вільного демократичного)
суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав
і свобод людини і громалянина в Україні.
ЗКОЗ. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові
цінності і досягнення суспільства на основ! розуміння історії та
закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі
знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки 1
технологій, використовувати різні вили та форми рухової активності для
активного відпочинку та велення здорового способу життя.
ЗК06. Здатність працювати в команді.
ЗК086. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК09. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних
джерел.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних
груп різного рівня (з експертами з інптих галузей знань/ видів діяльності).
ЗК14. Уміння організовувати та брати участь у проєктах, що спрямовані
на формування здорового способу життя та активної громадянської позиції.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СКО1. Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й вміння
розв'язання конфліктів.
СКО2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та
використання управлінських продуктів, послуг чи процесів.
УВЫ: перз///топ.воу.ца/5гогаре/арр/тевіа/мізпспа-озуа/2аїмегагепідв205їапдану/12/21/281-рибіїсппе-иргаміїппуата-адтіпізігимаппуа-ракКаамг. ра
7
СКО8. Здатність впроваджувати інноваційні технології в управлінській
діяльності.
СК09. Здатність готувати та реалізовувати проєкти управлінських
рішень для розвитку громади та їх впроваджувати.
СК10. Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері
публічного управління та адміністрування.
СК12. Здатність до налагодження співпраці територіальних громад,
міст, регіонів.
СК1З. Здатність до ведення переговорів та застосування базових навичок
комунікації.
СК14. Здатність до імплементації кращих українських та міжнародних
практик суспільного врядування.
Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти,
сформульований у термінах результатів навчання
РНОЇ. Використовувати базові знання з історичних, культурних,
політичних, сопіальних, економічних засад розвитку суспільства.
РНО7. Уміти організовувати та брати участь у
волонтерських / культурно-освітніх/спортивних проектах, спрямованих на
формування здорового способу життя / активної громадянської позиції.
РНОВ. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття
та реалізації управлінських рішень.
РНІ1. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити
висновки 1 формулювати рекомендації в межах своєї компетенції
РН12. Уміти налагодити комунікацію між громадянами, органами
державної влади і місцевого самоврядування, приватними структурами.
РН16. Використовувати дан! статистичної звітності, обліку та
спеціальних досліджень у професійній діяльності.
8
РН. Уміти використовувати можливості співпраці для планування та
управління розвитком громади, села, селища, міста, регіону, приватних
структур, держави.
РНІВ. Використовувати інструменти розроблення та реалізації проєктів
розвитку громад з використанням досвіду та найкраших практик
суспільного та приватного врядування країн ЄС та інших зарубіжних країн. Зміст дисципліни: Тема 1. Туризм та культурна спадщина:
поняття, складов! та історія взаємодії.
Тема 2. Нормативно-правовий дискурс:
чинне законодавство України та
міжнародний контекст
Тема 3. Індустрія гостинності й
культурні та креативні індустрії:
міжнародні алгоритми взаємодії.
Тема 4. Державна політика в сфері
культурного/ культурно-історичного
туризму та "низові ініціативи: точки
перетину.
Тема 5. Спеціалізована освіта, алвокація
охорони і Збереження культурної
спадщини та робота з громалами.
Тема 6. Туризм та охорона культурно!
спадщини: диференшиовансть джерел
фінансування
Тема 7. Особливості портрету культурного
туриста: зовнішній і внутріпній туризм в
контексті культурно! спаліпини. Рекомендована література: ОСНОВНА НАВЧАЛЬНА ЛІТЕРАТУРААндрес Г. О. Охорона нематеріальної культурної спадщини якактуальний напрям культурної політики України / Г. О. Андрес / / ПраціЦентру пам'яткознавства. - 2012. - Вип. 22. - ©. 5-15. - КІ:Бар: / / пБиу.соу.па/ ОПАМ/ Рер. 2012 22 3.Вступ до музеєзнавства і пам'яткознавства : навч. посіб. / за наук. ред. О.М. Гончарової, С. Ж. Пустовалова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2019. - 490 с.Дорофєєва, Х.М. (2017) Аналіз впливу наявності об'єктів культурноісторичної спадщини на туристичну привабливість регіону. Економіка ісуспільство (13). с. 184-190. - (ЖІ:Вер: / /еНбгагу.доппие!.ейи.па/742/1/Рогобееуа_2_АпаП2%20урШшуу.раЕ(дата звернення: 30.08.2021).Дутчак О. Вплив туризму на охорону 1сторико-культурних пам'яток:досвід та перспективи/ Науковий огляд. - 2013. - Вип. 1. Т.1. - С. 160Економічна привабливість української культури. Аналітична доповідь- Київ., 2019. - КІ: ІШозв:/ / иасиНите.ого/ М рсопіепі/ пріоаадз/ 2020/ 01 /203377 апашупа-дороуїа-2-додаєкату еКкопотісппа-ргухабіууіві-иКгауіпоКоуії-КиПигу.раєКультура і креативні індустрії як основа розумної стратегії розвиткумалої території. - Посібник до Другої Всеукраїнської конференції «Культураі креативні індустрії як основа розумної стратегії розвитку малої території»/ заг. ред. 1.В.Френкель [та ін.; (упор. Ковальчук Ін. М., Ковальчук Ір. М.;відп. ред. Телеуця В. В., Снігирьова Л. М.. - Вінниця: 2018, 152 с. - ОК:Вер: / / аиссв.ого.ча/ уур-сопіепі / иріоаадз/ б5к-раєєтапарег/2018-09-06 3.раєНаціональна економічна стратегія 2030. - ОКІ: Бир: / / пез2030.ого.па/Пам'яткознавство: посібник для початківців / Укл.: Л.О. Гріффен, О.М.Титова: Центр пам'яткознавства НАН України 1 УТОШК. К.: Центрпам'яткознавства НАН України і УТОШК, 2014. 212 с.Проскурша М. О. До питання вимірювання економічного значеннякультурних індустрій в напіональній економіці України / М. О. Проскурмна// Бізнес-навігатор. - 2017. - Вип. 4-1. - ©. 104-107. - ОК:Бар: / / пБиу.соу.иа / ОКМ / Бпаху_ 2017 4-1 249Реєстр пам'яток національного значення. Офіційний сайт МіністерстваКультури України. - ОК:Бир: / / тіпси. Кти.еоу.ча/ доситепі / 244948220 / Кеезіт паїв 7паспеппуа. 77.Сердюкова О.М. Сутність сільського зеленого туризму. / / Економіка тадержава. - № 3/2014. - с. 87 - 90. - ОК:Бир: / / у мм .есопоту.іп.ча/ ра /З 2014 /22.раСприяння розвитку культури в Україні: дослідження зв'язків культу рномистецької сфери та туристичної привабливості територій. 2020. - ОКТ:Бир: / / аіаІов Іміу.па/ вргїіуаппуа-голуЩки-КиПЦитгі-у-иКгауіпі-дозна»пеппуа7у-уа7Кім-КиПигпо-птівіеї5Коуї-5Гегі-їа-ішгізісппоуїі-ргімабНмуо5н-їегПогіу-2 /(дата звернення: 30.08.2021).Туризм. Спадщина. Креативність. Звіт про проведену інвентаризаціюресурсів (активів) спадшини для розвитку креативного туризму та продуктівкультури. 2021. - ОК: Бир: / / ум. елтК.иа/ мурсотеп!/ир!10ай5/ 2021 /03/ гут тпуе.раЕ (Дата звернення 30.08.2021)Управління туристичними дестинашями: підручник [Авт кол.: Н. В.Корж, Д. І. Басюк]. - Вінниця: «ПП «ТД Едельвейс і К», 2017. - 322 с.Управління місцевою культурною спадщиною в Україні: огляддержавної політики, джерел та моделей фінансування : Біла книга / упоряд.Л. Кривецька. - Львів : Лабораторія міського простору, 2019. - 55 с.(Електронна версія). КІ: Бр: / / тепегії.огео.па/ ж рсопіепі / иріоадз / 2019/ 08 /УУБне-Рарег_Мапасетеп!-оЁ-Госа!-СиНита!-Негйасве-іп-ОКгаїпе біаге-РоЇйсу-Кеуіем-боигсез-апа-Енпдіпо-Моде!15-1.раєСОКЕ5ТОМЕ СКООГ, СЕК ОККАШЕ. Діяльність українськихблагодійних організацій. Звіт за результатами дослідження (Дослідження назамовлення Фонду Родини Загорій). - 2017 (Електронний ресурс]. — ОК:ІШов:/ / 7-гасогіу оипдайоп/ спагіу Гипав терогірає"СиШитга! Тошцтгізт Кебоипгсев: СиШита! Тоцгібї Ргобіе/ Те Мабопа!Аввзепіріу оЁ а Атгіз Арепсієв, 2010. - КІ: Вир:/ / хух.пазааагів.оге / агі'огКв/ сі сопіепів.5Пипі.Ноївіеєде 1п51945: Сотраге Соипітіеї. - КІ: Пирв:/ / ухух.Поївієдеіпзіо ї5.сот / ргодисіс/ сотраге-соипігієв /1СОМОб о СПагіег ого СаНшта! о Топйтієт (1999). — КІ;Вирз:/ / му муму.ісотов.оге / спагієтв/юоигізт е.раї (дата звернення: 30.08.2021).Ітоп, 5.5. СиНига! Бегйасе тапаретепт{ ипдег Ююш15т ргевзвите //У/огідууліде Нозріашу апа Тоцйгізєт ТВетев. - Мої. 9, Мо. 3, 2017. - ОКІ:Іов: / /хуумуму.тебеагсВеоа!е.пе!/рибсаноп/ 316848196 СиНига! Пегійасе тапасетепі ипаег {юш5т_ргебзвиге“Ргосеейтф5" ої Ше НегНаре, Тойгізт апа НовриаШу, 4 Бмегпанопа!Сопіетгепсе (НТНІС2020): “Шуте НегНагсе апа 5ивіаіпаріє Тойгівт"./ Еаней БуГотепго Сапіопі, Иа Ре Азсапіїв апа Кагіп ЕІвсіп-Мійиів. - 2020. - ОКТ:Бир: / / орепагсЫме.лсотов.ого /ід/ ергіпі / 2370/1/ НТНІС2020 Ргесеєдіпов 202004.рає10О5А1Ю. Тош15т Іпуезітепі апа Етапсе Ассезвіпе, Би5!атаЫе Рипфте апабосіаї Ітрасії Сарйца!: Тоо к - 2009. - КІ:ІШНов:/ / ум. иван. соу / вйез/ аегац/ ес / доситепів / 2151 / ГпуезитепіМ/отКБоок 4965829650..раєУ Буге, Вгисе; Носа, Теггу; апа УУБие, Вгіап Р. (едв.). СиЙига! апа НегНареТошпгізт: А НапабооК їог Соттипіу СВБпатріопв5. 2012. — ОК:ІШНов:/ / юигізтпв.са/ зЦез/ Дега / ПІез/ расе доситепів/ сита! БегИасе {0игізт _Бап@аБооК.рае (дата звернення: 30.08.2021).\УУойа Топйгізт Огеапіланоп. Тоигізт апі СиЦите бупетрле5, ОМУГТО,Майна, РОЇ, 2018. ОК:ІШозв:/ / у мм .еппуло.огое / аої / БооК/10.18111 /9789284418978. Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійні роботи, індивідуальне творче завданняМетоди й критерії оцінювання: 100 -бальна система оцінювання
Виконання всіх завдань, шо Кожне змістовно та правильно
пропонуються на семінарських виконане завдання - 6 балів.
заняттях та у дистанційному 7 (Активність на всіх заняттях (ло 8
форматі балів)
Разом: 50 балів.
Індивідуальне завдання. Проект: 10 балів.
Підготовка проекту (тема Презентація: 10 балів.
обирається самостійно; 1 Разом за індивідуальне завдання
актуальність та оригінальність (проект): 20 балів.
впливає на оцінку)
Підсумкове тестування (залік)Мова навчання: українська