НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316492

Назва:

Лідерство та команди у врядуванні й громадському секторі



Анотація: Дисципліна орієнтована на формування знань та вмінь у сфері управлінської роботи, розуміння ролі і особливостей лідерства та команд у врядуванні та громадському секторі. В курсі будуть розглянуті теоретичні та практичні підходи до керівництва та лідерства, сучасні теорії лідерства та організаційної поведінки, практики лідерства у врядуванні і громадському секторі, стилі лідерства, природу управлінської роботи і ролі в команді. В курсі будуть визначені інші відповідні концепції: лідерство та організаційна культура, культурний розвиток та лідерство у громадських організаціях, організаційний розвиток і організаційні зміни. Вивчення запропонованих у курсі питань спрямоване на формування системи фахових компетенцій здобувачів вищої освіти у сфері публічного управління та адміністрування.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 4 кредити

Форма контролю: залік

Викладач(і): Халецька А.А., професор, доктор наук

Результати навчання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі й характеризується комплексністю та невизначеністю умов. РН01. Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. РН04. Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування. РН05. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування.
РН11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. РН13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. РН15. Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності. РН16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності. РН18. Використовувати інструменти розроблення та реалізації проєктів розвитку громад з використанням досвіду та найкращих практик суспільного та приватного врядування країн ЄС та інших зарубіжних країн.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Вступ до суспільного врядування», «Теорія та історія управління та самоврядування», «Економічна теорія у врядуванні» орієнтований на вдосконалення компетентностей, які визначені.

Зміст дисципліни: 1. Лідерство та команди: сутність, основні підходи. 2. Лідерство та команди: сучасні теорії в контексті організаційної поведінки. 3. Стилі лідерства та природа управлінської роботи і ролі в команді. 4. Практики лідерства та команд у врядуванні й громадському секторі. 5. Концепції лідерства та команд в умовах організаційного розвитку і організаційних змін6. Особливості організаційної культури лідерства та команд у врядуванні й громадському секторі.


Рекомендована література: Грищенко І.М. Впровадження лідерства в систему місцевого самоврядування України / І.М. Грищенко // Науковий вісник АМУ: зб. наук. пр. – 2014. – Вип. 2. – С. 275-285.
2. Лідерство та команда в публічному управлінні : конспект лекцій / укладачі: К. В. Таранюк, Я. В. Кобушко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 175 с.
3. Управління командою: 5 завдань і інструментів лідера: методичний посібник / О. І. Бондарчук, О. А. Філь, В. В. Ковальчук, Л. В. Жабенко ; за заг. ред. Є. Р. Чернишової / Ун-т менеджменту освіти НАПН України – К. , 2015. – 116 с.
4. Адізес І. Командне лідерство. Як порозумітися з будь-яким менеджером / І. Адізес. – К.: Видавництво «Наш Формат», 2019. – 304 с.
5. Адізес І. Управління змінами / І. Адізес. – К: Book Chef, 2018. – 299 с.
6. Гончарук Н. Портрет керівника в державному управлінні: соціально-психологічний аспект / Н. Гончарук, І. Сурай // Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. – 2010. – Вип. 2. – С. 57-65. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadu_2010_2_9.
8. Дослідження організаційної культури державної служби України: 2020. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nads.gov.ua/storage/app/sites/5/2020-nads.pdf.
9. Ємельянов В.М. Удосконалення механізмів відбору кандидатів на керівні посади державної служби України з урахуванням лідерських компетентностей / В.М. Ємельянов // Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2020. – №11. – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1922
10. Мак’авеллі Н. Державець / Нікколо Мак’авеллі. – Х.: «Фоліо», 2016. – 128 с.
11.Максвелл Дж. 5 рівнів лідерства / Джон Максвелл. – Х.: Вид-во Фабула, 2018. – 304 с.
12. Нестуля О.О. Основи лідерства. Наукові концепції (середина ХХ – початок ХХІ ст.) [Текст] : навч. посібник / О.О.Нестуля. – Полтава: ПУЕТ, 2016. – 375 с.
13. Основи лідерства: електронний посібник для самостійної роботи студентів. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 241 с. http://www.dut.edu.ua/uploads/l_2161_63367800.pdf
14. Профілі компетенцій лідерства на державній службі в Україні. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.center.gov.ua/attachments/article/14/Компетенції_лідерства_в_Україні.pdf.
15.Стоян О.Ю. Теоретичні положення формування харизматичного лідерства в системі публічного управління / О.Ю. Стоян // Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2020. – №4. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1932.
16. Сурай І.Г. Еліта в державному управлінні: погляд із давнини / І.Г. Сурай // Актуальні проблеми державного управління: зб. наук. пр. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2010. – №4(44). – С. 43-47.
17. Талеб Н. Антикрихкість. Про (не)вразливе у реальному житті / Н. Талеб. – К.: Видавництво «Наш Формат». – 2018. – 400с.
18. Тертичка В.В. Стратегічне управління : підручник / Валерій Тертичка. – Київ: «К.І.С.», 2017. – 932 с.
19. Юзькова О.І. Аналіз сучасного стану та тенденцій інноваційного лідерства в публічному управлінні /О.І. Юзькова, А.А. Халецька // Публічне управління та регіональний розвиток – 2020. – № 9. – С. 915-940.


Форми та методи навчання: Заняття проводитимуться в змішаній формі в синхронному та асинхронному режимах. За кожним тематичним модулем передбачено застосування відповідних методів навчання, а саме: поєднання пояснювально-ілюстративного і репродуктивного (на основі зразків та/або п

Методи й критерії оцінювання: наскрізне оцінювання: процесу навчання, прогресу: рефлексія, відповіді на питання в парах, швидке опитування, колегіальне оцінювання: спільний коментар результатів, колегіальне оцінювання презентацій міні-аналітичних груп, оцінювання особистих внесків; оцінювання результатів в балах: залік за накопичувальною системою; усні презентації, індивідуальні творчі завдання. Обов’язковою є перевірка всіх письмових робіт на дотримання норм академічної доброчесності, які визначені Положенням про академічну доброчесність здобувачів освіти у НаУКМА, затвердженим наказом НаУКМА від 07.03.2018 № 112.

Мова навчання: українська, англійська