НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316498

Назва:

Політичні процеси та технології



Анотація: Курс «Політичні процеси та технології» побудований навколо ключових політичних процесів як макро-, так і мікрорівня. Протягом курсу здобувачі зможуть поглибити свої знання про політичні процеси, які визначають сучасне політичне життя: від зародження модерних держав до індивідуальної політичної участі громадян. Окремим фокусом кожної теми виступатимуть політичні технології, що можуть бути використані в межах відповідних процесів. Тож курс у собі поєднує як базову теоретичну основу з політичної науки та політичної соціології, так і прикладну компоненту, важливу для тих, хто здобуває освіту з публічного адміністрування. Метою курсу є ознайомлення здобувачів з теоретичними основами ключових політичних процесів та практичною складовою пов’язаних з ними політичних технологій.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: 3 кредити загальний обсяг-90 год лекційні-6 год. семінари -24 год самостійна робота-60год

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): суслов Антон Ігоревич ст.викладач

Результати навчання: У результаті вивчення курсу студент має:
Знати: основні теорії походження держави, ключові підходи до визначення націй, суть і принципи функціонування політичних інститутів, основні положення теорії демократизації, суть політичної участі, теоретичні засади проведення політичних реформ.
Вміти: визначати роль війни та торгівлі у творенні модерних держав, використовувати різні підходи до визначення націй для аналізу сучасного націотворення, визначати рівень інституціоналізації політичних інститутів та ідентифікувати обмеження на шляху цього процесу, визначати передумови та виклики демократизації, пояснювати причини політичної (не)участі, аналізувати вплив різних факторів на проведення реформ.


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Тема 1. Як народжувався Левіафан: теорії походження держави та сучасне державотворення Тема 2. Нації: одвічні чи уявлені спільноти? Тема 3. Розбудова інститутів: місія нездійсненна? Тема 4. «Тримай хвилю»: демократизація та супутні політичні процеси Тема 5. Політичні реформи: один крок від любові до ненависті Тема 6. Політична поведінка: «червоні блискавиці революцій, бунтів і повстань»


Рекомендована література: 1. Андерсон, Б. (2001). Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму. Київ: Критика.
2. Сміт, Е. (2006). Нації та націоналізм у глобальну епоху. Київ: Ніка-Центр.
3. Аджемоґлу, Д., Робінсон, Дж. (2016). Чому нації занепадають? Походження влади, багатства і бідності. Київ: Наш формат.
4. Патнем, Р. Д. (2001). Творення демократії. Традиції громадської активності в сучасній Італії. Київ: Основи.
5. Tilly, C. (1985). War Making and State Making as Organized Crime. In P. Evans, D. Rueschemeyer, & T. Skocpol (Eds.), Bringing the State Back In (pp. 169-191). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511628283.008
6. Conversi, D. (2007). MAPPING THE FIELD: THEORIES OF NATIONALISM AND THE ETHNOSYMBOLIC APPROACH. In A. S. Leoussi & S. Grosby (Eds.), Nationalism and Ethnosymbolism: History, Culture and Ethnicity in the Formation of Nations (pp. 15–30). Edinburgh University Press. http://www.jstor.org/stable/10.3366/j.ctv2f4vm71.5
7. Binder, Sarah A., R. A. W. Rhodes, and Bert A. Rockman (Eds). (2008). The Oxford Handbook of Political Institutions. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199548460.001.0001
8. Huntington, S. P. (1991). The Third Wave: Democratization in the Late Twentieth Century. University of Oklahoma Press.
9. Diamond, L. (1996). Is the Third Wave Over?. Journal of Democracy, 7(3), 20-37.
10. Milbrath, L.W. (1981). Political Participation. In: Long, S.L. (eds) The Handbook of Political Behavior. Springer, Boston, MA. https://doi.org/10.1007/978-1-4684-3878-9_4
11. McAdam, D., Tarrow, S., & Tilly, C. (2001). Dynamics of Contention (Cambridge Studies in Contentious Politics). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511805431
12. Gurr, T.R. (2011). Why Men Rebel (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315631073
13. Skogan, W. G. (2008). Why reforms fail. Policing and Society, 18:1, 23-34, DOI: 10.1080/10439460701718534


Форми та методи навчання: семінари,самостійні завдання

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль – 30 балів (екзамен)

Мова навчання: українська