Код: 316550Назва:
Лексикологія англійської мови
Анотація: Курс спрямований на вивчення останніх тенденцій в лінгвістичній науці, він гармонійно поєднує теоретичні засади й практичну спрямованість. При вивченні цього курсу розширюється світогляд майбутніх філологів, а також поглиблюються й закріплюються набуті ними раніше знання не тільки з англійської мови, а й з наукових питань. Зокрема, вони ознайомляться з етимологічним складом й стилістичними особливостями англійської мови, багатством та різноманітністю її виражальних засобів, словотворенням, синонімією, антонімією, паронімією, фразеологією тощо. Робота над цими темами дозволить студентові поглибити свої знання й вільно спілкуватися англійською мовою у різних сферах суспільного життя. Студенти опановують практичні навички лінгвістичного аналізу, творення і редагування текстів різних стилів; вчаться оцінювати рівень культури усного мовлення, виявляти мовні хиби, пропонувати шляхи вдосконалення мовного оформлення на матеріалі телепередач, професійних відеоматеріалів YouTube. Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІІСеместр: 6Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 14 год.; семінарські заняття - 14 год.; самостійна робота - 62 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Зернецький П.В., к.ф.н., професорРезультати навчання: ПРН-7. Розуміти основні проблеми лексикології та підходи до їх розв'язання із застосуванням відповідних методів та інноваційних підходів. ПРН-8. Знати й розуміти місце лексики в системі мови, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН-10. Знати норми Standard English та інших стилістичних різновидів лексики, вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН-12. Аналізувати особливості лексичних одиниць, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН-15. Здійснювати лексичний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН-19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі лексикології та лексикографії.ПРН-23: Дотримуватися принципів академічної доброчесності.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Курс покликаний ознайомити студентів з основними засадами лексикології, сформувати знання про системний характер лексики, тенденції в її розвитку та збагаченні, які спостерігаються нині, продемонструвати тісний зв'язок лексичного рівня з іншими рівнями мовної системи, зокрема морфологічним та синтаксичним. Увага приділяється й зіставленню з відповідними фактами української мови. Курс "Лексикологія англійської мови" органічно пов'язаний з іншими розділами мовознавства, в першу чергу з такими дисциплінами навчального плану, як вступ до мовознавства, основи зіставного мовознавства, професійний переклад з англійської мови. Студенти розвивають навички аудіювання в процесі виділення та аналізу відповідних лексичних явищ у сучасних країнознавчих відеоматеріалах, виконують індивідуальні творчі завдання, спрямовані на ефективне оволодіння основами лексикології, що сприяє ефективному засвоєнню норм сучасної англійської мови. Індивідуальні творчі завдання з аналізу та засвоєння елементів лексичної системи сучасної англійської мови формують і закріплюють важливі для майбутньої професійної діяльності навички.Рекомендована література: Основна література:1. Гороть Є. І. Лексикологія сучасної англійської мови / Гороть Є. І. -К.: Либідь, 1996. - 145 с.2. Квеселевич Д. І. Практикум з лексикології сучасної англійської мови / Д. І. Квеселевич, В. П. Сасіна. - Вінниця: Нова Книга, 2003. - 124 с.3. Мостовий М. І. Лексикологія англійської мови / Мостовий М. І. - Харків: Основа, 1993. - 255 с.4. Ніколенко А. Г. Лексикологія англійської мови - теорія і практика / Ніколенко А. Г. - Вінниця: Нова книга, 2007. - 528 с.5. Раєвська Н. М. English Lexicology / Раєвська Н. М. - К.: Вища школа,1971. - 336 с.Додаткова література1. Верба Л. Г. Порівняльна лексикологія англійської й української мов / Верба Л. Г. . - Вінниця: Нова Книга, 2003. - 7 0 с.2. Сосюр Ф. Курс загальної лінгвістики / Ф. де Сосюр. - К. : Основи,1998. -324 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (робота на семінарських заняттях, письмова робота з аудіювання відеотексту, презентація); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: англійська