Код: 316552Назва:
Практична фонетика англійської мови
Анотація: Метою навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з основними поняттями і категоріями фонетики сучасної англійської мови, формування фонематичного слуху, артикуляційних навичок та навичок коректної ритміки й інтонування зв'язного мовлення; розвиток фонетичної компетенції студентів як складової мовної і комунікативної компетенції; практичне застосування отриманих знань, умінь і навичок з практичної фонетики у різних типах дискурсу.
Завдання курсу "Практична фонетика англійської мови" - створити у студентів ґрунтовну теоретичну базу стосовно фонетичних закономірностей сегментного і надсегментного рівнів нормативного усного англійського мовлення; сформувати у слухачів аудитивно-артикуляційні навички та вміння коректної вимови англійських звуків; розвинути сприйняття загального фонетичного образу слова в потоці мовлення; сформувати сталі ритмо-інтонаційні навички; розвинути уміння інтонування різножанрового й емоційного мовлення відповідно до комунікативної ситуації.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІСеместр: 1, 2, 2дКількість кредитів: 7 (загальна кількість годин - 210 год.; практичні заняття - 72 год.; самостійна робота - 138 год.)Форма контролю: залік, залік, екзаменВикладач(і): Сорокіна Т.П., старший викладачРезультати навчання: ПРН-10. Знати норми Standard English та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН-20. Володіти англійською мовою Standard English на рівні B1/intermediate відповідно до загальноєвпропейських рекомендацій із мовної освіти CEFR.ПРН-23. Дотримуватись принципів академічної доброчесності, не застосовувати плагіат у своїх творчих роботах.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: 1. Звукова будова мови та її компоненти. Фонема. Алофон. Транскрипція. Артикуляційна база англійської мови. Класифікація фонем відповідно до Міжнародної фонетичної асоціації (IPA).
2. Органи мовлення та їх функції при продукуванні звуків мовлення.
3. Артикуляційна класифікація голосних. Зіставлення англійських голосних звуків з українськими. Типологія помилок вимови голосних. 4. Приголосні звуки та їх артикуляція. Орфографічні правила. Єднальне / інтрузивне r. Аспірація глухих проривних приголосних. 5. Зіставлення англійських приголосних звуків з українськими. Типологія помилок вимови приголосних.6. Якісні і кількісні зміни англійських голосних. Редукція. Елізія. 7. Позиційні / комбінаторні зміни англійських приголосних. Асиміляція. 8. Територіальні варіанти англійської вимови. Британський стандарт (RP), Американський стандарт (GA), інші варіанти вимови. 9. Склад. Складотвірні приголосні. Наголос у слові. “Слабі форми” . 10. Ритм. Поняття про силабо-ритмічні (syllable-based rhythm) мови. Характеристика помилок вимови, зумовлених ритмікою. 11. Термінальні тони, їх основні типи. Використання тонів у різних комунікативних типах речень. Узгодження тонів. 12. Поняття про інтонацію мовлення та її компоненти. Наголос у реченні. 13. Синтагма. Правила актуального членування речення. 14. Типи мелодійних шкал та їх функціонування. 15. Гучність, темп і тембр як засоби увиразнення усного мовлення. 16. Інтонаційне оформлення уточнюючих та граматично незв`язних частин речення. 17. Просодія формального і неформального мовлення. 18. Просодія сценічного і публічного мовлення. 19. Просодія інформування і переконування. 20 .Вираження позитивних і негативних емоцій засобами просодії. 21. Вираження здивування, іронії та сарказму засобами просодії.Рекомендована література: Основна1. Brown, Gillian. Listening to Spoken English. Pearson Education/Longman Group, 1990. – 178 p.2. Crystal, David. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. 6th edition. - Wiley-Blackwell, 2008. – 529 p.3. Cunningham, Sarah, Bill Bowler. Headway pronunciation (elementary, pre-intermediate). Oxford University Press, 1996.4. Mishchenko T.S. Brush up your pronunciation: aid in English phonetics to junior students. Kyiv Mohyla Academy, 1997. – 26 p.5. O`Cormor, J.D. Phonetics. London: Penguin Books, 1991.6. Roach, Peter. English Phonetics and Phonology. CUP, 1998. 4th edition. – Cambridge University Press, 2009. – 231 p.Додаткова1. Бровченко, Т.О., Корольова Т.М. Фонетика англійської мови (компаративний аналіз англійської і української вимови): Підручник. – 2-ге вид. переробл. та доп. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2005. – 208 с.2. Ashton, Helen, Shepherd Sarah. Work on Your Accent: B1-C2 Collins, 2012. – 155 p. 3. Berlitz, M. English pronunciation programme. Berlitz Publishing; Com/Pap/Bk edition, 2005. – 70 p.4. Collins, B. & I. Mees. Practical Phonetics and Phonology. 3rd Edition. – Routlede, Taylor & Francis Group, 2013. – 353 p.5. Johnatan, Marks. English pronunciation in Use. Cambridge University Press, 2007. – 168 p.6. Heselwood B. Phonetic Transcription in Theory and Practice. Edinburgh University Press, 2013. – 329 p.Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (робота на практичних заняттях, презентація, поточні тести, фінальні тести); підсумковий контроль - 30 балів (залік);
поточний контроль - 60 балів (робота на практичних заняттях, презентація, поточні тести, фінальні тести); підсумковий контроль - 40 балів (екзамен).Мова навчання: англійська