НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316627

Назва:

Основи літературної творчості



Анотація: "Основи літературної творчості " - це курс, побудований на перехресті літературознавства, психології, теорії комунікацій та стилістики української мови й покликаний допомогти студентам навчитися точно і грамотно висловлювати свої думки на письмі. Виконуючи творчі завдання, студенти повинні засвоїти основи композиції, "закони" різних жанрів літературної творчості (художньої та публіцистичної), оволодіти практичними навичками планування тексту, володіння стилем тощо. Курс зорієнтований на проявлення творчого потенціалу студента.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІI

Семестр: осінній, весняний

Кількість кредитів: 6 (загальна кількість годин - 180; аудиторні години - 56; лекції - 2, семінарські заняття - 54; самостійна робота - 124)

Форма контролю: залік, залік

Викладач(і): к. філол. н. Лаюк Мирослав Миколайович

Результати навчання: ПРН-1: Формулювати індивідуальну позицію щодо питань психології творчості, природи й основних законів літературного твору, створювати творчі роботи на курс "Основи літературної творчості", коментувати та аналізувати тексти колег.
ПРН-2: Знаходити необхідну інформацію щодо осмислення тем, пов'язаних з питаннями літературної творчості та створення літературних текстів, критично й креативно аналізувати, впорядковувати й інтерпретувати необхідну інформацію з різних джерел.
ПРН-3. Визначати етапність, керувати процесом написання творчих робіт та підготовки до семінарів.
ПРН-4. Розуміти принципи взаємозв'язків між авторами та реципієнтами, мотивацію вчинків персонажів, особливості описуваних історичних процесів, функціонування суспільства.
ПРН-10. Знати правописні норми української літературної мови, вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПРН-11. Знати основні правила створення текстів різних жанрів і стилів.
ПРН-13. Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова, жанрово-стильові особливості текстів.
ПРН-14. Аналізувати тексти української та світової літератури, послуговуючись поняттями і термінами сучасного літературознавства, застосовувати отриманні знання щодо характеристики власної творчості.
ПРН-15. Писати різножанрові та різностильові твори, презентувати їх, знати відмінності між різними регістрами спілкування
ПРН-17. Мати навички саморедагування текстів різних стилів і жанрів.
ПРН-18. Знати ключові поняття, що стосуються композиції художнього твору, стилістики, поетики.
ПРН-20. Мати навички роботи в групах, модерування літературних читань, презентації творчих робіт перед аудиторією.
ПРН-22 Дотримуватися принципів академічної доброчесності.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - Вступ до літературознавства; - Науково-критичне письмо. Практичний курс

Зміст дисципліни: Проблема адресата літературного твору. Вміння конструювати концепцію адресата в своєму тексті. Композиція художнього (публіцистичного, наукового твору). Художня деталь: її роль і функції в літературі. Науковий стиль. Композиція наукового тексту. Публіцистичний твір. Стиль публіцистики. Образ автора публіцистичного тексту. Жанри публіцистики. Тропи і їхні функції в літературному творі. Фольклорна казка як прообраз художньої прози. Композиційно-сюжетні канони чарівних казок. Літературна містифікація. Стилізація. Сюжет і фабула. Організація матеріалу в часі. Система образів у художньому творі. Час і простір у художньому творі. Поняття хронотопу. Книжка М.Йогансена "Як будується оповідання". Принципи побудови сюжету твору. Аналіз художніх творів. Використання певних тропічних, сюжетних і композиційних матриць при написанні власних творів. Діалог у художньому творі. Різновиди, функції. Драма. Природа і основні відмінності драматичного письма.


Рекомендована література: Антична література. Довідник /за ред. С.В.Семчинського. - К.: Либідь, 1993.
Арістотель. Поетика /пер. Б.Тена. - К. : Мистецтво, 1967.
Баррі П. Вступ до теорії: літературознавство та культурологія. - К.: Смолоскип, 2008.
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества.- М., 1979.- 424с.
Вигоцький Л., Психологія мистецтва /розділи 2,3,4
Гегель Г.В.Ф. Эстетика: в 4-х тт. - М., 1971. - Т.1.3
Енциклопедія постмодернізму. - К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2003.
Йогансен М. Як писати оповідання // Йогансен М. Вибрані твори. - К.: Смолоскип, 2009.
Качуровський І. Ґенерика і архітектоніка: у 2 кн.- К.: ВД "КМА". - Кн. 1. - 2005. - 382 с.; Кн. 2. - 2008.
Лексикон загального порівняльного літературознавства. - Чернівці: Золоті литаври, 2001.
Літературознавчий словник-довідник / за ред. Р.Т.Гром'яка. - К.: ВД "Академія", 1997.
Лотман Ю. Структура художественного текста. - М., 1970.
Потебня О.О. Естетика и поетика слова: Збірник. - К., 1985.
Різун В.В. Літературне редагування. - К.: Либідь, 1996.
Сивокінь Г.М. Одвічний діалог. - К., 1984.
Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно-критичної думки у ХХ столітті / За ред. М. Зубрицької. - Львів: Літопис, 1996. (2-е доповн. вид. 2002).
Смілянська В.Л. Стиль поезії Шевченка.- К., 1981.
Тодоров Ц. Поняття літератури та інші есе. - К., 2006.
Франко І. Із секретів поетичної творчості. - Зібрання творів у 50 т.- т .31.- К., 1981.






Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Максимальна кількість балів - 100 поточний і проміжний контроль - 70; підсумковий контроль - 30 (залік).

Мова навчання: українська