Код: 316660Назва:
Кваліфікаційна робота
Анотація: Кваліфікаційна робота з літературознавства - підсумкова форма контролю студента за програмою підготовки філолога за ОП "Мова, література, компаративістика". Кваліфікаційна робота на бакалавраті - це дослідження проблемного питання з елементами наукового пошуку.
Після успішного захисту її перед екзаменаційною комісією студенту присвоюється звання бакалавра. Зміст роботи та форма її захисту демонструє рівень підготовленості випускника до професійної діяльності. Виконання кваліфікаційної роботи передбачає: вільне оперування історико-літературним фактажем; використання теоретичних моделей дослідження тексту; здатність до самостійного аналізування художніх творів; концептуальність роботи; елементи наукової новизни; глибоке осмислення поставлених проблем; грамотне мовне-стилістичне оформлення; дотримання основних вимог державних стандартів.
Тип дисципліни: державна атестаціяРік навчання: 4Семестр: 7-8-8дКількість кредитів: 12 (360 год.)Форма контролю: тезаВикладач(і): науковий керівник кожного студентаРезультати навчання: ПРН-1. Вільно спілкуватися з питань кваліфікаційної роботи з фахівцями та нефахівцями українською мовою усно й письмово. ПРН-2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати науково-критичний і літературно-художній матеріал до своєї кваліфікаційної роботи.ПРН-3. Організовувати процес самостійної роботи над дослідженням обраної темит. ПРН-4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства, відбиті в текстах світової та української літератури.ПРН-5. Уміти аргументовано і толерантно представити результати свого дослідження навіть, якщо колеги і члени екзаменаційної комісії мають інший погляд на проблему. ПРН-6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для підготовки, написання і захисту кваліфікаційної роботи. ПРН-7. Розуміти структуру та специфіку філологічної науки з її поділом на мовознавчу та літературознавчу складові, основні проблеми філології та підходи до їх розв'язання із застосуванням релевантних методів та інноваційних підходів. ПРН-10. Знати норми української літературної мови i вміти їх застосовувати під час написання та захисту кваліфікаційної роботи. ПРН-11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів українською мовою. ПРН-13. Знати й розуміти систему та загальні властивості літератури як мистецтва слова, основні етапи та закономірності історичного розвитку української та світової літератур, жанрово-стильові особливості в різних національних літературах; визначати їхнє місце в літературному процесі.ПРН-14. Аналізувати та інтерпретувати тексти української та світової літератури, усної народної творчості, послуговуючись основними поняттями і термінами сучасного літературознавства, розуміючи основні тенденції та досягнення шкіл і напрямів літературознавства від Античності до сьогодення в контексті світової та української філософсько-естетичної думки. ПРН-15. Використовувати українську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному) для виконання навчально-наукових завдань, повязаних із написанням і захистом кваліфікаційної роботи.ПРН-17. Мати навички редагування текстів різних стилів і жанрів. ПРН-18. Знати й розуміти основні поняття й концепції теорії літератури та літературної компаративістики, уміти застосовувати їх під час роботи над кваліфікаційним дослідженням. ПРН-20. Мати навички комплексної роботи під час підготовки, написання і захисту кваліфікаційного проєкту з літературознавства.ПРН-21. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології. ПРН-22 Дотримуватися принципів академічної доброчесності. Спосіб навчання: позааудиторний, аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Дисципліни навчального плану.Зміст дисципліни: Кваліфікаційна робота - це дослідження проблемного питання з елементами наукового пошуку. У випускній кваліфікаційній роботі розглядається певна наукова або науково-практична проблема: узагальнюються та практично осмислюються теоретичні передумови її вирішення, обґрунтовуються та розробляються положення, а також рекомендації з використання отриманих результатів на практиці.
Кваліфікаційне дослідження здійснюється у кілька етапів:
" вибір теми і погодження її з науковим керівником (якщо тема не входить до переліку запропонованих кафедрою);
" складання і виконання календарного графіка роботи над темою;
" збирання бібліографічного матеріалу;
" опрацювання науково-критичної літератури і художніх текстів;
" написання роботи;
" ознайомлення наукового керівника з текстом роботи і врахування його зауважень студентом;
" остаточне оформлення кваліфікаційної роботи й подання її на відгук наукового керівника та рецензента;
" захист кваліфікаційної роботи перед державною комісією.
Кваліфікаційну роботу оцінюють за 100-бальною шкалою з урахуванням суми балів, виставлених науковим керівником, рецензентом та екзаменаційною комісією згідно із затвердженими критеріями оцінювання. Зміст роботи та форма її захисту демонструє рівень підготовленості випускника до професійної діяльності. Робота повинна бути вчасно виконана і належним чином оформлена, перевірена на плагіат та рекомендована до захисту науковим керівником; а також мати внутрішню або зовнішню фахову рецензію.
Кращі кваліфікаційні дослідження рекомендуються членами ЕК до друку у фахових періодичних виданнях. За кращу кваліфікаційну роботу з літературознавства випускники можуть отримати іменні відзнаки (премія імені професора Романа Струця, Стипендія імені Наталії Ксьондзик).
Публічний захист кваліфікаційної роботи відбувається на засіданні Екзаменаційної комісії у формі презентації як із використанням різних форм візуалізації доповіді та, так і без застосування технічних засобів.
Після захисту кваліфікаційну роботу розміщують в інституційному репозитарії НаУКМА для вільного доступу.
Рекомендована література: --Білуха М. T. Основи наукових досліджень / М.Т. Білуха. - К.: Вища шк., 1997. - 271 с.- Еко У. Як написати дипломну роботу: Гуманітарні науки / пер. за ред. О. Глотова. Тернопіль: Мандрівець, 2007. - 224 с.- Зелінська Н. В. Теоретичні засади роботи редактора над літературною формою. - К., 1989.- Зелінська Н. В. Наукове книговидання в Україні: історія та сучасний стан. - Львів, 2002.- Іванченко Р. Г. Літературне редагування. - К. : Вища школа, 1982, - 248 с.- Ковалів Ю. Абетка дисертанта: Методологічні принципи написання дисертації. - К. "Твімінтер", 2009. - 459 с. - Коваль А. П. Науковий стиль сучасної української мови. - К., 1970. - Коршунов О.П. Библиография: теория, методология, методика. - К., 1986.- 285 с. - Крымский С. Б. Научное знание и принципы его трансформации. - К., 1974.- 208 с.- Рюс Ж. Поступ сучасних ідей. - К. : Основи, 1999. - 669 с. - Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно-критичної думки / за ред. М. Зубрицької -Львів, 1996.Література до теми кваліфікаційної роботи та до істрико-літературних і теоретичних нормативних і вибіркових компонент ОП "Мова, література, компаративістика".Форми та методи навчання: консультації, самостійна робота, захистМетоди й критерії оцінювання: Максимальна кількість балів - 100Мова навчання: українська