Код: 316688Назва:
Польська мова - 2
Анотація: Курс "Польська мова - 2" спрямований на вдосконалення набутих протягом попередніх семестрів навчання (курс "Польська мова") умінь, поглиблення й розширення знань із граматики, лексики, словотвору й синтаксису, опанування найскладніших елементів орфоепічного оформлення усних висловлювань, грамотного творення письмових текстів, а також розвиток комунікативної компетентності мовців. Курс передбачає оволодіння студентами польською мовою на рівні А2-В1.
Тип дисципліни: вільного вибору Рік навчання: 4Семестр: 7, 8Кількість кредитів: 8Форма контролю: залік, залікВикладач(і): Непоп-Айдачич Лідія Василівна, кандидат філологічних наук, доцентРезультати навчання: Студенти вдосконалять набуті вміння та поглиблять свої знання з фонетики, орфографії, орфоепії, лексикології, морфології та синтаксису польської мови, здобуті на попередньому курсі ("Польська мова"), а також опанують навички читання, слухання, розуміння неадаптованих текстів польською мовою, вільного спілкування на побутові, фахові теми, сформують необхідні мовленнєві вміння на рівні А2-В1; навчаться створювати писемні тексти з використанням професійної наукової лексики та термінології; розширять світогляд та фахові компетенції; підвищать науково-теоретичний рівень.Спосіб навчання: очний (аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: курс "Польська мова"Зміст дисципліни: Курс надає широкі можливості застосування набутих знань та умінь. Оволодівши ними, студенти зможуть спілкуватися на побутовому, діловому, науковому рівні з носіями польської мови, опрацьовувати польськомовну фахову наукову літературу, брати участь у наукових дискусіях та конференціях, потрапляючи у широкий світовий науково-освітній контекст, представляючи власні здобутки та знайомлячись із напрацюваннями іноземних фахівців. Крім того, поглибивши знання з фонетики, орфографії, орфоепії, лексикології, морфології та синтаксису польської мови, розширивши словниковий запас, удосконаливши комунікативні навички, студенти можуть активно використовувати польську мову в багатьох галузях: соціології, культурології, історії, археології, журналістики, політології, перекладу, біології, психології, правознавства та ін..
У курсі представлено важливі комунікативні теми ("Презентація та самопрезентація", "Опис та побудова дефініцій", "Вираження власної думки", "Освіта", "Робота", "Накази, заборони, рекомендації", "Розмова про життєві проблеми", "Пригоди, переживання, спогади", "Оповідання про минуле, переповідання подій", "Вираження обурення, гіпотез, припущень", "Мистецтво й піратство" та ін.), а також лексичні та граматичні теми, необхідні для якісного оволодіння польською мовою на рівні А2-В1.
Рекомендована література: Основна література1. Maria Sk?odowska-Curie [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-maria-sklodowska-curie/2. Quo Vadis [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=rwxTB3z-ZDE3. Stelmach A. Czytaj. Krok po kroku . Krak?w: Glossa, 2017-2020. T. 1-3.4. Stempek I. Polski, krok po kroku: Podr?cznik. Poziom A2/В1. Krak?w : Glossa, 2014. 160 s.5. Stempek I. Polski, krok po kroku: Tablice gramatyczne. Krak?w : Glossa, 2012. 74 s.6. Stempek I. Polski, krok po kroku: Zeszyt ?wicze?. Poziom A2/B1. Krak?w : Glossa, 2014. 81 s.Додаткова література 1. Butcher A., Guzik-?wica B., Laskowska-Ma?ko A. Bli?ej Polski: Wiedza o Polsce i jej kulturze. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2003. Cz. 1. 187 s.2. Iglikowska T. ?wiczenia gramatyczno-leksykalne na lektoraty j?zyka polskiego dla cudzoziemc?w. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1995. 297 s.3. Jan Pawe? II [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-jan-pawel-ii/4. J?zef Pi?sudski [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-jozef-pilsudski/5. Kryptolodzy, kt?rzy z?amali szyfr Enigmy [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-kryptolodzy/6. Lipi?ska E., D?bska E. G. Kiedy? wr?cisz tu... Krak?w: Universitas, 2001. 350 s.7. Narodowy Korpus J?zyka Polskiego [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://nkjp.pl/8. Nepop-Ajdaczy? L. Moim zdaniem... Київ: КНУТШ, 2006. 92 с.9. Nowy s?ownik j?zyka polskiego / red. E. Sobol. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 1311 p. 10. Ogrodowska B., Piskorz-Branekova E., ?lusarska M. Kalendarz polski. Historia i obyczaje. Warszawa: Stowarzyszenie "Wsp?lnota polska", 1997. 311 s.11. Polak potrafi! O wielkich Polakach w Polsce i na ?wiecie [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/polak-potrafi-spis-tresci/12. Projekt "Po polsku po Polsce" [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://www.popolskupopolsce.edu.pl/13. S?ownik j?zyka polskiego PWN [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://sjp.pwn.pl14. S?ownik synonim?w polskich / Z. Kurzowa, Z. Kubiszyn-Medrala, M. Skarzynski, J. Winiarska. Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN, 2000. 530 s.15. Wielki s?ownik wyraz?w bliskoznacznych PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. 1012 с.Форми та методи навчання: Заняття в аудиторії: 80 годин (40 семінарських занять по 2 академічні години)
Самостійна робота слухачів курсу: 160 год.
Методи викладання та навчання:
Елементи мінілекції, аудіювання, аналіз усного мовлення, ігрові методи, переклад з польської на укМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль знань відбувається на семінарських заняттях і дозволяє виявити рівень засвоєння студентами відповідних тем курсу під час виконання лексичних, граматичних, комунікативних, фонетичних вправ, а також рольових ігор, спрямованих на відтворення опрацьовуваних комунікативних ситуацій, дискусій, презентацій проєктів, виконання лексико-граматичних тестів, написання мінітекстів, виконання творчих завдань, обговоренні кінофільмів, аналізу аудіоматеріалів.
Підсумковий контроль передбачає виконання завдань лексико-граматичних завдань та захист проєкту (у І та ІІ семестрі).
Мова навчання: польська