НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317350

Назва:

Комунікації у сфері громадського здоров`я



Анотація: Курс "Комунікації у сфері громадського здоров'я" надає магістрантам базові знання та навички, необхідні для ефективної комунікації у сфері громадського здоров'я, вивчає важливість ефективної комунікації для зміцнення здоров'я та запобігання хворобам. Курс містить чотири модулі й охоплює основні принципи та концепції комунікації щодо громадського здоров'я, зокрема теорії зміни поведінки та управління комунікаціями в кризових умовах. Студенти дізнаються про різні комунікаційні канали та стратегії, які використовуються у цілеспрямованих кампаніях, вчаться оцінювати вплив своїх комунікаційних зусиль. Після завершення цього курсу магістранти матимуть чітке розуміння ролі комунікації в зміцненні здоров'я та профілактиці захворювань, опанують навички розробки та реалізації ефективних комунікаційних стратегій для ініціатив у сфері охорони здоров'я. Курс "Комунікації у сфері громадського здоров'я" як нормативна дисципліна служить основою для подальшого вивчення комунікацій у сфері охорони здоров'я або суміжних дисциплін.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: літній

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 120; аудиторні години - 40; самостійна робота - 80)

Форма контролю: залік

Викладач(і): професор Бронікова С.А.

Результати навчання: Результатом вивчення дисципліни будуть:
усвідомлення
- ролі ефективної комунікації у сфері громадського здоров'я,
- моральної основи комунікації та її етичних формул;
знання
- основних принципи ефективної комунікації,
- теорій і моделей зміни поведінки та способів розробки кампаній зі зміни поведінки,
- стратегій впливу на політику та громадську думку в галузі громадського здоров'я,
- принципів простої доступної дохідливої мови та способів їх застосування,
- потенційних перешкод для ефективної комунікації;
уміння
- застосовувати принципи ефективної комунікації у сфері охорони здоров'я,
- вибудовувати стратегію ефективної взаємодії з цільовою аудиторією, зокрема для сприяння змінам поведінки в охороні здоров'я,
- визначати та розуміти зацікавлені сторони та цільові аудиторії,
- керувати комунікацією під час криз,
- встановлювати зв'язки і взаємодіяти зі ЗМІ;
навички
- розробки планів комунікації, зокрема кризової,
- формування цільового повідомлення та матеріалів для різних аудиторій,
- оцінки ефективності кампаній, зокрема зі зміни поведінки,
- зчитування невербальних сигналів спілкування,
- активного слухання.


Спосіб навчання: аудиторне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: Модуль 1 Значення комунікації у сфері громадського здоров'я. Тема 1 Роль комунікації в профілактиці захворювань і зміцненні здоров'я. Тема 2 Комунікаційні проблеми у сфері громадського здоров'я. Тема 3 Комунікативна етика у сфері охорони здоров'я. Модуль 2 Принципи ефективної комунікації. Теми 4 Основні принципи ефективної комунікації. Тема 5 Переваги зрозумілої мови. Стратегії передачі складної інформації про здоров'я простою мовою. Тема 6 Розробка освітніх матеріалів щодо здоров'я, доступних для різноманітних аудиторій. Модуль 3 Способи і засоби ефективної комунікації. Теми 7 Комунікаційне планування та стратегія. Тема 8 Техніки аналізу та сегментації аудиторії. Тема 9 Розробка адресних комунікативних повідомлень і матеріалів. Тема 10 Стратегії залучення громади. Тема 11 Оцінка результатів проведених кампаній. Модуль 4 Практики ефективної комунікації Тема 12 Цілеспрямована зміна поведінки: теорії та моделі. Тема 13 Управління комунікацією під час криз.


Рекомендована література: Рекомендована література
1. Громадське здоров'я : підручник для студ. Вищих мед. закладів / В. Ф. Москаленко, О. П. Гульчій, Т. С. Грузєва [та ін.] - Вид.3. - Вінниця : Нова книга.
2. Бронікова С., Ковалевська Т. Основи ефективної комунікації : навч. пос. (порадник управлінцеві на щодень) / Т. Ковалевська, С. Бронікова. - Одеса, 2018. 140 с.
3. Бронікова С. Практики комунікативної культури в медичному закладі. Пацієнт-центрований підхід, 2020. 72 с. - Режим доступу: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/596/%D0%97%D0%B1i%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2-web_final.pdf
4. Комунікації для соціальних та поведінкових змін у сфері неінфекційних захворювань. Практичний посібник. - Режим доступу: praktychnyj-posibnyk-komunikatsii-dlia-sotsialnykh-ta-povedinkovykh-zmin-u-sferi-neinfektsijnykh-zakhvoriuvan.pdf
5. Коник Д. Комунікаційні кампанії для зміни поведінки. Практичний посібник - Режим доступу: https://cloud.phc.org.ua/index.php/s/aAxk95qd2jdKGBA#pdfviewer
6. Як комунікувати свій проект. Покроковий посібник із комунікації проектів та їх результатів. - Режим доступу: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/429c34ff-7231-11ec-9136-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-2488411435
7. Практичний гід із кризових комунікацій для зміни поведінки. - Режим доступу: https://cc.euprostir.org.ua/#rec176155345
8. Практичний курс "Як писати просто". - Режим доступу: https://euprostir.org.ua/courses/141047
9. Regina E. Lundgren, Andrea H. McMakin Risk Communication: A Handbook for Communicating Environmental, Safety, and Health Risks, 6th Edition : Wiley-IEEE Press, 2018. 544 p.
10. Громадське здоров’я : підручник / Грузєва Т. С., Лехан В. М., Огнєв В. А. та ін. ; за заг. ред. Т.?С. Грузєвої. Вінниця : Нова Книга, 2023. — 616 с.


Форми та методи навчання: Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська