НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317366

Назва:

Політика щодо запобігання НІЗ



Анотація: Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються формуванню політики щодо запобігання неінфекційним захворюванням, оцінювати, інтерпретувати, порівнювати та прогнозувати основні показники щодо НІЗ, визначати пріоритети і проводити оцінку потреб населення в розрізі НІЗ, розробляти варіанти стратегій, політик та визначати окремі інтервенції, спрямовані на протидію НІЗ, оцінювати їх ефективність, та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, аналізувати вплив різних детермінант на поширеність та тягар НІЗ та обґрунтовувати відповідні заходи з їх попередження, оцінювати ризики та обґрунтовувати доцільні дії у відповідь на надзвичайні ситуації щодо протидії НІЗ, аналізувати стратегії, політики та інтервенції в сфері НІЗ, розробляти проекти надання послуг громадського здоров'я та профілактики (первинної, вторинної та третинної) захворювань, промоції НІЗ, та забезпечувати їх реалізацію, а також заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у цій сфері, презентувати результати досліджень у цій сфері на різних заходах наукової комунікації (конференції, круглі столи, дискусії, наукові публікації).

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60)

Форма контролю: залік

Викладач(і): пооф., Шевченко М.В.

Результати навчання: В рамках викладання даної дисципліни передбачається набуття студентами таких загальних компетентностей як абстрактне мислення та аналіз, застосування отриманих знань у практичних ситуаціях, використання інформаційних і комунікаційних технологій, оволодіння сучасними знаннями, співпраця в міжнародному контексті, розробка та управління проектами, прийняття обґрунтованих рішень у досліджуваній сфері, застосування знання у практичних ситуаціях в сфері формування політики щодо запобігання НІЗ.

Спосіб навчання: онлайн

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ та практичних навичок у сфері формування політики щодо запобігання неінфекційним захворюванням (НІЗ).


Рекомендована література: ОСНОВНА:
Wanrudee Isaranuwatchai, Rachel A. Archer, Yot Teerawattananon and Anthony J. Culyer. (2019). Non-Communicable Disease Prevention: Best Buys, Wasted Buys and Contestable Buys. Cambridge, UK: Open Book Publishers, https://doi.org/10.11647/OBP.0195
Frumkin H., Haines A. Annual Review of Public Health Global Environmental Change and Noncommunicable Disease Risks (2019). Annu. Rev. Public Health 40:261-82.
Tackling NCDs: 'best buys' and other recommended interventions for the prevention and control of noncommunicable diseases. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/259232/WHO-NMH-NVI-17.9-eng.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Prevention of non-communicable disease: best buys, wasted buys, and contestable buys. BMJ 2020; 368 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.m141
Про затвердження Національного плану заходів щодо неінфекційних захворювань для досягнення глобальних цілей сталого розвитку: розпорядження КМУ від 26 липня 2018 р. № 530-р Про затвердження Національного... від 26.07.2018 № 530-р (rada.gov.ua)
Дослідження STEPS: поширеність факторів ризику неінфекційних захворювань в Україні у 2019 році. Копенгаген, Європейське регіональне бюро ВООЗ; 2020. Ліцензія: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.

ДОДАТКОВА:
L. N. Allen, W. Simon, H Hampus Implementation of non-communicable disease policies from 2015 to 2020: a geopolitical analysis of 194 countries. Lancet Glob Health 2021; 9: e1528-38.?DOI: https://doi.org/10.1016/S2214-109X(21)00359-4?. https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2214-109X%2821%2900359-4?
L. N. Allen, B. D Nicholson, B. Y. T. Yeung, F.?Goiana-da-Silv?Implementation of non-communicable disease policies: a geopolitical analysis of 151?countries? Lancet?Glob Health 2020; 8: e50-58.?DOI:https://doi.org/10.1016/S2214-109X(19)30446-2.?https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(19)30446-2/fulltext?
A guide to implementation research in the prevention and control of non-communicable diseases, World Health Organization 2016???ISBN 978-92-4-151180-3?https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/252626/9789241511803-eng.pdf??
Collins, T.,?Akselrod, S., Berlina, D.?et al.?Unleashing implementation research to accelerate national noncommunicable disease responses.?Global?Health?18,?6 (2022).?https://doi.org/10.1186/s12992-021-00790-5??
Assessing national capacity for the prevention and control of noncommunicable diseases. Report of the 2010 global survey. Geneva: WHO; 2012 (http:// www.who.int/cancer/publications/national_capacity_ prevention_ncds.pdf).?


Форми та методи навчання: лекції, семінари, практичні завдання, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у практичних заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська