Код: 317367Назва:
Політика та соціальна справедливість в громадському здоров’ї
Анотація: Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються проблем нерівності, формування політики щодо соціальної справедливості в системі громадського здоров'я, визначати пріоритети, розробляти варіанти стратегій, політик та визначати окремі інтервенції, спрямовані на розробку політики в цій сфері, оцінювати їх ефективність, аналізувати стратегії, політики та інтервенції з цих проблем та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, розробляти заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації і забезпечення рівності у доступі до послуг громадського здоров'я, застосовувати різні методики, стратегії та моделі викладання у цій сфері.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: осіньКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60) Форма контролю: залікРезультати навчання: В рамках викладання даної дисципліни передбачається набуття студентами здатності до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, а також застосовувати знання у практичних ситуаціях, використовувати інформаційні і комунікаційні технології, вчитися і оволодівати сучасними знаннями, спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності), приймати обґрунтовані рішення у досліджуваній сфері, діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.Спосіб навчання: онлайнНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ та практичних навичок щодо нерівностей у сфері громадського здоров'я, формування політики для забезпечення соціальної справедливостіРекомендована література: ОСНОВНА:1. CDC's Office of Minority Health & Health Equity (OMHHE)/ https://www.cdc.gov/healthequity/about/index.html2. Health Equity Monitor: https://www.who.int/data/gho/health-equity/about3. Health Equity: Prioritization, Perception, and Progress? IHI 2021 Pulse Report ihi.org/healthequity4. Christopher GC, Zimmerman EB, Chandra A, Martin LT, eds. Charting a course for an equity-centered data system: recommendations from the National Commission to Transform Public Health Data Systems. Robert Wood Johnson Foundation. Accessed January 4, 2022. https://www.rwjf.org/en/library/research/2021/10/charting-a-course-for-an-equity-centered-data-system.html5. Government of Canada. (2020, July 10). Social determinants of health and health inequalities . Public Health Agency of Canada. https://www.canada.ca/en/public-health/services/health-promotion/population-health/what-determines-health.html#determinants6. SDG 1: No Poverty. Overview, Targets and Indicators, Progress and Info. https://sdgs.un.org/goals/goal17. SDG 10: Reduced Inequalities. Overview, Targets and Indicators, Progress and Info. https://sdgs.un.org/goals/goal108. Development Initiatives. Poverty trends: Global, regional, and national. (December 2019). https://devinit.org/resources/poverty-trends-global-regional-and-national/9. SDGs Today: The Global Hub for Real-Time SDG Data https://sdgstoday.org/10. Global action to address health inequalities and wider inequalities in our societies is supported by many organisations and initiatives. https://health-inequalities.eu/eu-beyond/global-action/11. T. A. Eikemo, E. ?versveen (2019). Social Inequalities in health: Challenges, knowledge gaps, key debates and the need for new data. Scandinavian Journal of Public Health, 47: 593-597. doi.org/10.1177/140349481986641612. Mackenbach, Johan P. (2019). Health inequalities in Europe. How does Norway compare?. Scandinavian Journal of Public Health, 47(6), 666-671. doi:10.1177/1403494819857036 ДОДАТКОВА:1. Norwegian Ministry of health and care services. National strategy to reduce social inequalities in health. Report No. 20 (2006-2007).2. https://www.ipaac.eu/res/file/20190513-contest/contest-best-practices-report.pdf3. Lundberg O, Dahl E, Fritzell J, Palme J, Sj?berg O. Social protection, income and health inequities. Final report of the Task group on GDP, taxes, income and welfare. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2016. 4. https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/302874/TG-GDP-taxes-income-welfare-final-report.pdf5. Review of social determinants and the health divide in the WHO European Region: final report. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2014 https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0004/251878/Review-of-social-determinants-and-the-health-divide-in-the-WHO-European-Region-FINAL-REPORT.pdfФорми та методи навчання: лекції, семінари, практичні завдання, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у практичних заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).