Код: 317372Назва:
Глобальне громадське здоров`я
Анотація: Навчальна дисципліна "Глобальне громадське здоров'я" є вибірковою дисципліною для студентів першого року навчання освітньо-наукової програми "Громадське здоров'я" другого (магістерського) рівня вищої освіти. Курс розроблено таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базовій термінології, розуміти глобальні медико-демографічні та соціально-економічні тенденції, чинники глобалізаціїї та їхній вплив на здоров'я, причинно-наслідкові зв'язки між факторами ризику та здоров'ям, знати та розуміти міждисциплінарність глобального здоров'я, орієнтуватися в політиках глобального здоров'я та розуміти принципи та засади дипломатії здоров'я, користуватися та критично оцінювати опубліковані дані/результати досліджень у сфері глобального здоров'я. Це створює ґрунт для розуміння надійних джерел інформації, навчає використовувати їх для самостійного пошуку необхідної інформації. Протягом усього курсу акцент робиться на різних аспектах охорони здоров'я та здоров'я населення, пов'язаних із глобальною взаємозалежністю. Курс охоплює ключові поняття та рамки, але має практичну спрямованість. Курс базуються на активній участі студентів у вирішенні проблем і критичному мисленні, за допомогою чого вони "конструюють" власні знання, осмислюючи свій досвід та об'єднуючи його з уже існуючими інтелектуальними конструктами.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІСеместр: осіннійКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60)Форма контролю: залікРезультати навчання: - Формулювати висновки, розробляти прогнози та проводити аналіз впливу детермінант на здоров'я населення (соціальні, економічні, індивідуальні, навколишнього середовища), визначати потреби різних груп населення щодо здоров'я, базуючись на інформації отриманій із систем епідеміологічного нагляду.- Розробляти та впроваджувати стратегії, політики та окремі заходи у сфері промоції здоров'я, здійснювати ефективну комунікацію у сфері громадського здоров'я з використанням різних каналів та технік комунікації.- Здійснювати аналіз ефективності розроблених процедур, інтервенцій, стратегій та політик в сфері громадського здоров'я.- Розробляти та впроваджувати, засновані на доказах стратегії, політики та інтервенції громадського здоров'я із залученням зацікавлених сторін на основі міжсекторального підходу.Спосіб навчання: дистанційнаНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних та практичних основ у сфері глобального здоров'я як підґрунтя до наступних курсів ОНП "Громадське здоров'я" та розуміння всеохоплюючого розуміння здоров'я населення.Рекомендована література: ОСНОВНА:1. Громадське здоров’я : підручник / Грузєва Т. С., Лехан В. М., Огнєв В. А. та ін. ; за заг. ред. Т.?С. Грузєвої. Вінниця : Нова Книга, 2023. — 616 с.2. Self-assessment tool for the evaluation of essential public health operations in the WHO European Region. https://apps.who.int/iris/handle/10665/3443983. Global Governance: A Review of Multilateralism and International Organizations4. Martens, K., Niemann, D., & Kaasch, A. (2021). International Organizations in Global Social Governance (p. 353). Springer Nature. DOI: 10.1007/978-3-030-65439-9 https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-65439-95. Kickbusch, I., Nikogosian, H., Kazatchkine, M., & K?k?ny, M. (2021). A guide to global health diplomacy (No. BOOK). Graduate Institute of International and Development Studies, Global Health Centre https://www.graduateinstitute.ch/sites/internet/files/2021- 02/GHC-Guide.pdf7. Андрейчин М.А., Копча В.С., Крамарьов С.О. та ін. Атлас інфекційних хвороб. 2017. - 288 с. ДОДАТКОВА:1. Ресурси Україно-швейцарського проєкту "Діємо для здоров'я" https://www.actforhealth.in.ua/#niz2. Покращення показників з неінфекційних захворювань: бар'єри та можливості системи охорони здоров'я в Україні: Аналітичний звіт. - 2023 р. https://www.actforhealth.in.ua/materialy/analitichniy-zvit-za-rezultatami-ocinki- pokrashchennya-pokaznikiv-z-neinfekciynih-zahvoryuvan-barieri-ta-mozhlivosti-sistemi- ohoroni-zdorovya-v-ukrayini3. Bradley, E.H., Cherlin, E.J., Busch, S.H., Epstein, A.S., Helfand, B., & White,W.D. (2008). Adopting a competency-based model: mapping curricula and assessing student progress. The Journal of health administration education, 25 1, 37-51. [Electronic resource] - Mode of access: https://www.ingentaconnect.com/content/aupha/jhae/2008/00000025/00000001/art00004?crawle r=true4. Bowden, John. Competency-Based Education - Neither a Panacea nor a Pariah, 2009. - [Electronic resource] - Mode of access: https://pdfs.semanticscholar.org/f971/fd6bdab8d9c345c29472b35888714ed5c46d.pdf5. Commission Staff Working Document Accompanying the Document Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for LifeLong Learning SWD/2018/014 final - 2018/08. [Electronic resource] - Mode of access: https://eur-lex.europa.eu/legal- content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52018SC0014&from=EN6. Developing Direct Reports: Taking the guesswork out of leading leaders, Corrinne Armour, Anneli Blundell, Belinda Cohen, 2015, Bacca House Press.7. Developing key competencies in education: some lessons from international and national experience / D. S. Rychen, A. Tiana; UNESCO, International Bureau of Education. - Paris: UNESCO, 2004. - 80 p.8. European Commission. Key Competences For Lifelong Learning. European Reference Framework - 2007. [Electronic resource] - Mode of access: https://www.erasmusplus.org.uk/file/272/download9. Book - Factfulness: Ten Reasons We're Wrong About the World - and Why Things Are Better Than You Think - Hans Rosling book10. For urbanisation - see this organisation https://www.geneve-int.ch/whoswho/city- cancer-challenge-foundation-ccan11. World Health Statistics 2022 (WHO) https://cdn.who.int/media/docs/default- source/gho-documents/world-health-statistic-reports/worldhealthstatistics_2022.pdf12. Human Development Report (UNDP) https://report.hdr.undp.org/?_gl=1%2a1wo43jw%2a_ga%2aNjkxMDczODc0LjE2ODcyNjk4OT g.%2a_ga_3W7LPK0WP1%2aMTY4NzI2OTg5OC4xLjAuMTY4NzI2OTg5OC42MC4wLjA.13. The Lancet Global Burden of Disease (GBD) Resource Centre https://www.thelancet.com/gbd14. ПРОЄКТ 23 лютого 2022 року. Фіналізований та погоджений членами Міжсекторальної робочої групи з питань розробки Стратегії розвитку системи охорони здоров'я до 2030 року"; Стратегія розвитку системи охорони здоров'я до 2030 року https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3% D1%96%D1%8F/UKR%20Health%20Strategy%20Feb%2024.2022.pdfІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ (РЕКОМЕНДОВАНІ САЙТИ)1. Всесвітня організація охорони здоров'я :http://www.euro.who.int/2. ASPHER. https://www.aspher.org/3. Фонд народонаселення. https://www.unfpa.org/4. Інститут демографії. https://idss.org.ua/public 5. Світовий банк: http://www.worldbank.org/6. Верховна Рада України: http://iportal.rada.gov.ua/; http://zakon5.rada.gov.ua/laws7. Міністерство фінансів України: http://www.minfin.gov.ua/8. Міністерство охорони здоров'я України: http://www.moz.gov.ua/9. The Global Burden of Disease (GBD) https://www.healthdata.org/research- analysis/gbd#:~:text=The%20Global%20Burden%20of%20Disease,be%20improved%20and%2 0disparities%20eliminated.10. CDC: https://www.cdc.gov/index.htmФорми та методи навчання: лекції, семінари, практичні завдання, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: українська