Код: 317373Назва:
Здоров`я дорослого населення
Анотація: Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються здоров'я дорослого населення, знати особливості щодо основних показників здоров'я дорослого населення, їх рівень та тенденції на популяційному та індивідуальному рівні, проводити оцінку, інтерпретацію, порівняння та прогнозування цих показників, визначати пріоритети і проводити оцінку потреб щодо їхнього здоров'я, розробляти варіанти стратегій, політик та визначати окремі інтервенції, спрямовані на збереження та зміцнення здоров'я дорослого населення, оцінювати їх ефективність, та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, аналізувати вплив різних детермінант на здоров'я цих категорій населення та обґрунтовувати відповідні заходи з їх попередження, розробляти проекти надання послуг громадського здоров'я та профілактики (первинної, вторинної та третинної) захворювань, промоції здоров'я, та забезпечувати їх реалізацію, орієнтуватися щодо розробки заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації для дорослого населення, презентувати результати досліджень у цій сфері на різних заходах наукової комунікації (конференції, круглі столи, дискусії, наукові публікації).Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: осіннійКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60) Форма контролю: залікРезультати навчання: В рамках викладання даної дисципліни передбачається набуття студентами таких загальних компетентностей як абстрактне мислення та аналіз, оволодіння сучасними знаннями, використання інформаційних і комунікаційних технологій, співпраця в міжнародному контексті, розробка та управління проектами, прийняття обґрунтованих рішень у досліджуваній сфері, застосування знання у практичних ситуаціях в сфері охорони здоров'я дорослого населення.Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ та практичних навичок у сфері збереження здоров'я дорослого населення на популяційному та індивідуальному рівнях.Рекомендована література: ОСНОВНА:1. General Assembly resolution 75/131. United Nations Decade of Healthy Ageing (2021-2030). New York: United Nations; 2020 2. World report on ageing and health. Geneva: World Health Organization; 20193. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2022). World Population Prospects 2022: Ten Key Messages. 4. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2022). World Population Prospects 2022: Summary of Results. UN DESA/POP/2022/TR/NO. 3 5. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2022). World Population Prospects 2022: Release note 6. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2022). World Population Prospects 2022: Methodology of the United Nations population estimates and projections (UN DESA/POP/2022/TR/NO. 4).7. United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2022). World Population Prospects 2022: Data Sources. (UN DESA/POP/2022/DC/NO. 9).8. National programmes for age-friendly cities and communities: a guide. Geneva: World Health Organization; 2023. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO9. Greer SL, Lynch JF, Reeves A, Raj M, Gingrich J, Falkenbach M et al. The politics of healthy ageing: Myths and realities. In: Cylus J, Normand C, Figueras J, North J, Jackson L, editors. The economics of healthy and active ageing. Copenhagen: European Observatory on Health Systems and Policies; 2022:p.9-11 ДОДАТКОВА:UN Decade of Healthy Ageing Knowledge Platform. New York: United Nations; 2021). Ottawa Charter for Health Promotion. Geneva: World Health Organization; 1987 Political declaration and Madrid international plan of action on ageing. New York: United Nations; 2002 Global age-friendly cities: A guide. Geneva: World Health Organization; 2007 Global Network for Age-friendly Cities and Communities. Geneva: World Health Organization; 2010 Age-friendly cities and communities. The Dublin declaration. Dublin, September 2011. Geneva: World Health Organization; 2011Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: українська