Код: 317381Назва:
Організація, економіка та фінансування охорони здоров`я
Анотація: АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються організації, економіки та фінансування охорони здоров'я, знати особливості ринку охорони здоров'я, питання щодо фінансового захисту населення, розуміти та описувати основні джерела фінансування громадського здоров'я, визначати пріоритети і проводити оцінку потреб у фінансуванні сфери громадського здоров'я, визначати окремі інтервенції у сфері ГЗ та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, аналізувати, обговорювати та інтерпретувати поточні дані щодо фінансування неінфекційних захворювань, користуватися та критично оцінювати опубліковані дані/результати досліджень у цій сфері, володіти принципами ціноутворення, знати моделі фінансування охорони здоров'я, застосовувати отримані знання у практичних ситуаціях, спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) з вказаних питань,
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: веснянийКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60) Форма контролю: залікРезультати навчання: - Розробляти та впроваджувати системи моніторингу і оцінки ефективності інтервенцій, профілактичних та діагностичних або скринінгових програм та політик в громадському здоров'ї.- Здійснювати наставництво та сприяти безперервному професійному розвитку фахівців з громадського здоров'я- Здійснювати адвокацію, комунікацію та соціальну мобілізацію у сфері громадського здоров'я, підтримувати лідерство та залучати і посилювати спільноти з метою збереження і зміцнення здоров'я населення.Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ організації, економіки та фінансування систем охорони здоров'я і громадського здоров'я та застосовувати отримані знання щодо використання основних економічних законів у практичних ситуаціях.Рекомендована література: WHO. Building Health Systems Resilience for Universal Health Coverage and Health Security during the COVID-19 Pandemic and Beyond (2021) WHO Position Paper. Geneva: World Health Organization; (WHO/UHL/PHCSP/2021.01). Available from: https://www.who.int/publications/i/item/WHO-UHL -PHC-SP-2021.01. Bertram MY, Chisholm D, Watts R, Waqanivalu T, Prasad V, Varghese C. (2021) Cost-effectiveness of population level and individual level interventions to combat non-communicable disease in Eastern sub-Saharan Africa and South East Asia: a WHO-CHOICE analysis. Int J Health Policy Manag. 10(11):724-733. doi:10.34172/ijhpm.2021.37WHO. Global Spending on Health 2020: Weathering the Storm. (2020) Geneva: World Health Organization. Available from: https://www.who.int/publications/i/ item/9789240017788.?pac?rov?, Z., Epstein, D., Garc?a-Moch?n, L. et al. (2020) A general framework for classifying costing methods for economic evaluation of health care. Eur J Health Econ 21, 529-542. https://doi.org/10.1007/s10198-019-01157-9 ДОДАТКОВА:Wang, Zan; Ao, Qin; Luo, Yinbo; Wang, Qi; Lu, Zuxun; Liu, Jun'an (2019). Estimating the costs of the national basic public health services in Zhuhai, China, through activity-based costing: a cross-sectional study. BMJ Open, 9(6), e024831-. doi:10.1136/bmjopen-2018-024831 Policy brief budget matters for health: key formulation and classification issues /Helene Barroy, Elina Dale, Susan Sparkes, Joseph Kutzin (2018) WHO/HIS/HGF/PolicyBrief/18.1 World Health Organization.Drummond, M.F., Sculpher, M.J., Claxton, K., Stoddart, G.I., Torrance, G.W.: Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes (2015). Oxford University Press, Oxford WHO. Global Health Expenditure Database. Geneva: World Health Organization. Available from: https:// apps.who.int/nha/databaseBanta, H. David; de Wit, G. Ardine (2008). Public Health Services and Cost-Effectiveness Analysis. Annual Review of Public Health, 29(1), 383-397. doi:10.1146/annurev.publhealth.29.020907.0908Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Навчання здійснюється в інтерактивній форміМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: українська