Код: 317437Назва:
Реінженірінг бізнес-процесів
Анотація: Дисципліна "Реінжиніринг бізнес-процесів" спрямована на вивчення основ аналізу процесів в організаціях, методів підвищення ефективності бізнес-процесів в організаціях, основних підходів до збирання та аналізу даних в організаціях та використання сучасних інформаційних технологій в цій сфері. Курс спирається на сучасні інформаційні технології, дає розуміння теоретичних засад моделювання бізнес-процесів з метою забезпечення інноваційних технологічних змін на мікрорівні. В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати та вміти використовувати інструментарій структурного моделювання бізнес-процесів для прийняття ефективних рішень щодо стратегії інноваційної реорганізації підприємства.
Мета вивчення дисципліни
Метою курсу є формування у студентів компетенцій щодо оптимізації "бізнес-процесів" при формуванні та реалізації інноваційної стратегії організації.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: 3Форма контролю: залікВикладач(і): Чала Н.Д., проф., д.н.Результати навчання: LO1. Розуміння категорій "бізнес-процес", "технологія", "продукт", "цінність для споживача".LO2. Data Science для організації: розуміння аналітики бізнес-процесів та даних, які збирає організація.LO3. Оцінка та опис бізнес-процесів в організації.LO4. Аналіз ефективності бізнес-процесів та їх роль у забезпеченні якості продуктуLO5. Антикрихкість компанії та впровадження проектів змін у контексті реалізації інноваційної стратегії організації.Спосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Дисципліна "Реінжиніринг бізнес-процесів" є синтетичною і має тісний зв'язок з дисциплінами "Економічна теорія технологічних змін та інноваційна політика", "Інноваційний менеджмент", "Управління проектами".
Зміст дисципліни: Тема 1. Категорії "бізнес-процес" і реінжиніринг у контексті інноваційної стратегії підприємства
Еволюція управлінських систем та методологія управління в залежності від рівня розвитку технології. Поняття "процес", "бізнес-процес", "створення цінності для споживача". Використання елементів системного аналізу для конструювання процесів розробки клієнтоорієнтованих рішень в організації.
Тема 2. Data Science для організації: аналітика в організації та її зв'язок з бізнес-процесами
Базові принципи аналітичного мислення та роботи з даними, зокрема яким чином з неструктурованих даних отримувати корисну інформацію. На приклад: визначення схожесті двух описаних даними об'єктів (періодичне виникнення типових дефектів, проблем). Принципи аналітичної оцінки партнерств, аргументації рішень. Визначення показників ефективності (KPI): дані, які можемо зібрати, чи дані, які оцінюють явище? Як оцінити ефективність процесів в компанії?
Тема 3. Особливості опису та моделювання бізнес-процесів в компанії
Базові принципи алгоритмічного мислення: розуміння причинно-наслідкових зв'язків. Стандарти опису бізнес-процесів в організації. Моделювання бізнес-процесів в організації. Програмне забезпечення, яке використовується для опису бізнес-процесів.
Тема 4. Управління якістю в організації: стандарти та практика впровадження
Класичні теорії управління якістю в організації: принципи забезпечення якості Е. Демінгу, Тойота, 6-сігма, Lean-менеджмент. Формалізація принципів забезпечення якості у бізнес-процесах. Моніторинг та оцінка якості продукту та ефективності роботи організації за показниками на виході бізнес-процесів.
Тема 5. Антикрихкість компанії: особливості реінжинірингу бізнес-процесів при реалізації інноваційної стратегії організації
Гнучкість компанії в умовах невизначенності: впровадження інновацій, дифузія інновацій, концепція вибору, вибір можливості та можливість вибору. Оптимізація та реінжиніринг бізнес-процесів, впровадження проекту змін.
Рекомендована література: 1.Талер Р. Поведінкова економіка. Як емоції впливають на економічні рішення / пер. з англ. С. Крикуненко. - К.: Наш формат, 2018. 464 с.2.Акерлоф Дж., Шилер Р. Фішинг. Хто і як маніпулює нашим вибором / Пер. з англ. О.Герасимчук. - К.: Наш формат, 2017. - 272 с.3.Реинжиниринг бизнес-процессов: учебник/ Н.М. Абдикеев, Т.П. Данько, С.В. Ильменов, А.Д. Киселев. - 2-е изд.испр. - М. Эксмо, 2007. - 592 с.4.Харрингтон Дж., Эсселинг K.C., Нимвеген Х. В. Оптимизация бізнес-процессов: документирование, анализ, управление, оптимизация. - Санкт-Петербург., АЗБУКА. - 2002. - 171с.;5.Еверет М. Роджерс Дифузія інновацій. - К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія". - 2009. - 591 с.6.Майкл Л., Воркс Дж., Кмерли В-Х. Стремительные инновации. - К.: Companion Group. - 2006. - 350 c.7.Chala N., Pichik K., Voropai O. Increasing Competitiveness Of Higher Education In Ukraine Through Value Co-creation Strategy Economscs & Sociology Vol12, N4, 2019 (index by Scopus) p. 214 - 226 https://www.economics-sociology.eu/?en_vol.-12-no-4-2019,64
1.Провост Ф., Фоусетт Т. Data Science для бізнесу. Як збирати, аналізувати і використовувати дані / пер.з англ. А. Дудченко. - К.: Наш формат, 2019. - 400 с.2.Gravetter F., Wallnau L. Statistics for the Behavioral Sciences. Thomson Wadsworth. - 2004. - 734 p.3.Барнет Б., Еванс Д. Дизайн-мислення. Спроектуй своє життя/ пер. з англ. Глінка В. - К.: Наш формат, 2018. - 224 с.4.Лекції з дизайну мислення на https://prometheus.org.ua/Барнет Б., Еванз Д. Дизайн мислення.5.Ватанабе Кен Учимся решать проблемы: простая книга для умных людей. - К. Компаньон груп. - 2010. - 144 с.6.Параджанов В.Д. Как улучшить работу ума: Алгоритмы без программистов - это очень просто! - М.: Дело, 2001. - 360с.1.Ротер М. Учитесь видеть бизнес-процессы. Практика построения карт потоков создания ценности. - М.: льпина Бизнес Букс. - 2006. - 144 с.2.Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема: Навчальний посіб. для ВНЗ/ авт.. кол.: Ю.М. Бажал, І.В. Бакушевич, У. Венесаар та інш./ за. ред. д-ра екон.наук, проф. Ю.М. Бажала. - К.: Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2015. - 296с.3.Голдратт Э. Цель: процесс непрерывного улучшения; Цель - 2: дело не в везении/ Пер. с англ. Е. Федурко, - К.: Логос, 2000. - 776с.4Шрагенхайм Э. Управленческие дилеммы: Теория ограничений в действии/ Пер. с англ. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. - 288с.5.Чейз Р., Джейкобз Ф., Аквилано Н. Производственный и операционный менеджмент, 10-е издание: пер. с англ. - М.: ООО "И.Д. Вильямс", 2008. - 1184с.6.Репин В.В. Процессный подход к управлению: моделирование бизнес-процессов М.: Стандарты и качество 2005г. - 403 с.1.Джорж С. Всеобщее управление качеством стратегия и технологии, применяемые сегодня в самых успешных компаниях: TQM. - СПб.: Виктория Плюс. - 2002. - 253с.2.Saylor, James H. TQM simplified : a practical guide. - New York: McGraw-Hill. - 369р.3Журнал Total quality management magazine1.Харрингтон Дж., Эсселинг K.C., Нимвеген Х. В. Оптимизация бізнес-процессов: документирование, анализ, управление, оптими ация. - Санкт-Петербург., АЗБУКА. - 2002. - 171с.;2.Андерсен Бьёрн. Бизнес-процессы. Инструменты совершенствования /Пер. с англ. С.В. Ариничева /Науч. ред. Ю.П. Адлер. - М.: РИА "Стандарты и качество", 2003.- 272 с, илл.3.Талеб Н. Антихрупкость. Как извлечь выгоду из хаоса. - М.: КоЛибри, Азбука-Аттикус, 2018. - 768с.4.Гараедаги Дж. Системное мышление: Как управлять хаосом и сложными процессами: Платформа для моделирования архитектуры бизнеса. - Минск: Гревцов Паблишер, 2007. - 480 с.Форми та методи навчання: лекції, семінари, кейси,самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Підсумкова робота виконується у міні-групах від 2 осіб і є невід'ємною частиною вивчення курсу "Реінженірінг бізнес-процесів". Під час виконання комплексної підсумкової роботи студентам надається можливість продемонструвати отримані протягом семестру знання. Очікується, що слухачі проаналізують конкретну організаційну проблему і, за допомогою опрацювання теоретичного матеріалу запропонують її вирішення. Передбачається, що в результаті виконання завдання буде розроблено і здано:
письмовий звіт-дослідження;
презентація основних результатів дослідження (з обов'язковою презентацією перед аудиторією).
Письмова підсумково-залікова робота 20
1Оформлення 1
2Змістовність (чітко викладений зв'язний текст "по суті", логічно побудований) 5
3Опис бізнес-процесів з використанням програмного забезпечення 5
4Обґрунтованість пропозицій 4
5Аналіз очікуваних наслідків впровадження заходів щодо удосконалення бізнес-процесів 5
Презентація результатів виконання підсумково-залікової роботи 20
1Доповідь (чіткий зв'язний усний виступ перед аудиторією) 5
2Відповідь на питання 7
3Матеріали презентації (належним чином оформлені, тобто "читабельні", логічна структуровані, відображають основні тези доповіді) 5
4Виконання регламенту 3
Мова навчання: українська