Код: 317547Назва:
Соціальні комунікації
Анотація: Метою курсу є надання цілісної уяву про феномен соціальних комунікацій та практику комунікаційної взаємодії у сучасному інформаційному суспільстві; сприяти умінню аналізувати інформаційні потоки та формувати власне позитивне комунікативне середовище, аналізувати типи комунікативної взаємодії та оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: осіннійКількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0Форма контролю: залікВикладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професорРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:- знати історію виникнення, становлення та розвитку соціальних комунікацій;- мати уявлення про роль комунікацій у суспільстві та взаємодії соціальних суб'єктів;- аналізувати інформаційні потоки;- аналізувати типи комунікативної взаємодії;- оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології.Спосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Сучасні концепції соціальних комунікацій
Зміст дисципліни: Соціальна комунікація як процес, структура комунікаційних процесів, форми і моделі комунікацій: історія та сучасність. Функції та канали комунікації. Особливості масової комунікації та методи її вивчення. Особливості комунікативної взаємодії в системі ЗМК. Персоніфікованість взаємодії комунікатора з аудиторіями ЗМК. Комунікації в спеціалізованих галузях.Рекомендована література: 1. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с.2. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002.3. Семенюк О.А., Паращук В.Ю. Основи теорії комунікації. Навч. Посібн. К.:ВЦ "Академія", 2010. 240 с.4. Сорока Ю. Мова ворожнечі в перспективі соціології культури // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2018. №3. С. 25-46.5. Сусская О.А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве: моногр. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. 110 c.6. Сусська О. О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища. Монографія. Київ : ДАКККіМ, 2003. 188 с.7. Сусська О.О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія . Київ: Видавництво "Логос", 2013. 256 с.8. Філоненко М.М. Психологія спілкування. Підручник. К.: Центр учбової літератури. 2008. 224 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу,індивідуальна робота, консультації.Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (виконання практичних робіт); підсумковий контроль -30 балів.Мова навчання: українська