НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317547

Назва:

Соціальні комунікації



Анотація: Метою курсу є надання цілісної уяву про феномен соціальних комунікацій та практику комунікаційної взаємодії у сучасному інформаційному суспільстві; сприяти умінню аналізувати інформаційні потоки та формувати власне позитивне комунікативне середовище, аналізувати типи комунікативної взаємодії та оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати історію виникнення, становлення та розвитку соціальних комунікацій;
- мати уявлення про роль комунікацій у суспільстві та взаємодії соціальних суб'єктів;
- аналізувати інформаційні потоки;
- аналізувати типи комунікативної взаємодії;
- оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології.


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Сучасні концепції соціальних комунікацій

Зміст дисципліни: Соціальна комунікація як процес, структура комунікаційних процесів, форми і моделі комунікацій: історія та сучасність. Функції та канали комунікації. Особливості масової комунікації та методи її вивчення. Особливості комунікативної взаємодії в системі ЗМК. Персоніфікованість взаємодії комунікатора з аудиторіями ЗМК. Комунікації в спеціалізованих галузях.


Рекомендована література: 1. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с.
2. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002.
3. Семенюк О.А., Паращук В.Ю. Основи теорії комунікації. Навч. Посібн. К.:ВЦ "Академія", 2010. 240 с.
4. Сорока Ю. Мова ворожнечі в перспективі соціології культури // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2018. №3. С. 25-46.
5. Сусская О.А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве: моногр. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. 110 c.
6. Сусська О. О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища. Монографія. Київ : ДАКККіМ, 2003. 188 с.
7. Сусська О.О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія . Київ: Видавництво "Логос", 2013. 256 с.
8. Філоненко М.М. Психологія спілкування. Підручник. К.: Центр учбової літератури. 2008. 224 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу,індивідуальна робота, консультації.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (виконання практичних робіт); підсумковий контроль -30 балів.

Мова навчання: українська