Код: 317660Назва:
Доба Просвітництва: народження модерних ідей і практик
Анотація: Курс знайомить студентів зі змінами, що відбулися в історіографічних інтерпретаціях Просвітництва від кінця XVIII ст. до сьогодення, демонструє розмаїття інтелектуальних і соціальних проявів і відгуків на Просвітництво.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІСеместр: осіннійКількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 22 год.; семінарські заняття - 28 год.; самостійна робота - 100 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Диса К.Л., к.і.н., доцент, PhDРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: - Знати різні методологічні підходи до вивчення Просвітництва і термінологію, пов'язану із добою Просвітництва. - Вміти розрізнити засоби поширення і спробах втілення просвітницьких ідей на популярному рівні, відрізняти "високе" Просвітництво від "радикального" Просвітництва. Зможуть дати відповідь на питання, чи існувало єдине Просвітництво чи просвітництв, зумовлених особливостями національних контекстів було безліч, і нарешті, чи ідеї Просвітництва спровокували революції наступної доби. Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс апелює до деяких базових знань з історії європейської культури, літератури і філософії XVIII ст. Зміст дисципліни: Курс ознайомлює студентів зі змінами, що відбувалися в історіографічних інтерпретаціях Просвітництва від кінця XVIII ст. до сьогодення, а також допомагає зрозуміти розмаїття інтелектуальних і соціальних проявів і відгуків на Просвітництво. Рекомендована література: Gay P. The Enlightenment: An Interpretation. - New York, 1977.Habermas J. The Structural Transformation of the Public Sphere. - Cambridge, MA, 1989.Im Hof Ulrich. Enlightenment and Fresh Light // The Enlightenment. - Oxford, 2000. - P. 3-7.Im Hof U. Emancipation - A Release from Age-old Restraints // Im Hof U. The Enlightenment. - P. 237-253.Melton J. V. H. The Rise of the Public in Enlightenment Europe. - Cambridge, 2001. - P. 197-250.Darnton R. Communication Networks // Forbidden Best-Sellers of Pre-Revolutionary France. - Fontana, 1996. - 181-197. Darnton R. George Washington's False Teeth. - New York, 2003.Darnton R. The business of enlightenment: a publishing history of the Encyclop?die. - Cambridge, 1979.Farge A., Revel J. The Vanishing Children of Paris. Rumor and Politics before the French Revolution. - Cambridge, Mass., 1991. - P. 81-132.Gay Peter. Rhetoric and Politic in the French Revolution // The Party of Humanity. Essays in the French Enlightenment. - New York, 1954. - P. 162-181. Hunt, Lynn. The Rhetoric of the Revolution // Politics, Culture and Class in the French Revolution. - Berkley, 1984. - 19-51.Im Hof U. The Champions of Enlightenment // Im Hof U. The Enlightenment. - P. 139-145.Israel J. Radical Enlightenment. - Oxford, 2001.Jacob M. The Origins of Freemasonry.- Philadelphia, 2006. - P. 47-70.Outram D. Enlightenment Thinking about Gender // Outram D. The Enlightenment. - Cambridge, 2005. - P. 77-92. Pincus S. Coffee Politicians Does Create: Coffeehouses and Restoration Political Culture // The Journal of Modern History. - vol. 67, 1995. - P. 807-834.Pocock J. Barbarism and Religion. - Cambridge, 1999. Porter Roy. Who was the Enlightenment? // The Enlightenment. - New York, 2001. - P. 38-46.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, презентації, самостійна робота Методи й критерії оцінювання: Для успішного завершення курсу студенти мають брати активну участь у дискусіях й обговореннях прочитаних текстів. Також протягом триместру студенти пишуть дві письмові роботи. Наприкінці семестру студенти складають залік.Мова навчання: українська