НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317662

Назва:

Польська мова (для істориків)



Анотація: Курс передбачає засвоєння знань із фонетики, орфографії, орфоепії, лексики, морфології та синтаксису польської мови на рівні А1-А2; оволодіння мовленнєвими уміннями та перекладацькими навичками; ознайомлення з основними відомостями про позамовні факти, пов?язані з культурою, історією Польщі; здобуття досвіду користування польськомовною літературою зі спеціальності, а також формування здатності писати й формулювати усно польською мовою тексти різних стилів у відмінних комунікативних ситуаціях (як побутове спілкування, так і офіційно-ділове мовлення та наукова діяльність).

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: І

Семестр: 1, 2, 2д

Кількість кредитів: 12

Форма контролю: 3 заліки

Викладач(і): Непоп-Айдачич Лідія Василівна, кандидат філологічних наук, доцент

Результати навчання: Студенти опанують норми польської літературної мови та застосовуватимуть їх у різних комунікативних ситуаціях, знатимуть правила створення усних і письмових текстів польською мовою й реалізовуватимуть їх на практиці.
Студенти вмітимуть
- спілкуватися з повсякденних та професійних питань із фахівцями та нефахівцями польською мовою усно й письмово;
- співпрацювати й дискутувати на заняттях та в групах з колегами, які презентують відмінні від власних погляди;
- добирати необхідну інформацію з польськомовних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, використовувати її для власних проєктів і досліджень;
- використовувати польську мову в усній та письмовій формі на рівні А1-А2 у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Рівень курсу - початковий (А1/Б1 - класифікація за: Europejski system opisu ksztalcenia jezykowego, Standardy wymagan egzaminacyjnych), відповідає рекомендаціям Ради Європи щодо стандартизації тестування володіння іноземною мовою в Європі.

Зміст дисципліни: Курс має міждисциплінарний характер, який полягає в широких можливостях застосування набутих знань та умінь. Оволодівши ними, студенти зможуть спілкуватися на побутовому, науковому рівні з носіями польської мови, опрацьовувати польськомовну фахову наукову літературу, брати участь у наукових дискусіях та конференціях, потрапляючи у широкий світовий науково-освітній контекст, представляючи власні здобутки та знайомлячись із напрацюваннями іноземних фахівців. Крім того, засвоївши початкові знання з фонетики, орфографії, орфоепії, лексикології, морфології та синтаксису польської мови, студенти отримують можливість їх поглиблення та вдосконалення, що водночас є шляхом до активного використання польської мови в роботі фахівців багатьох галузей: історії, археології, соціології, культурології, журналістики, політології, перекладу та ін.. Передбачено вивчення низки комунікативних тем ("Знайомство", "Розповідь про себе та інших людей", "Називання об'єктів і їхніх ознак", "Професія і хобі", "Вільний час", "Покупки", "Їжа", "Родина", "Зустріч і спільне проведення часу", "Як минули вихідні?", "Прогулянка Краковом", "Плани на майбутнє", "Вираження почуттів і думок", "Моє житло", "Подорожі", "Біографія", "Телефонна розмова", "Зовнішній вигляд", "Візит до лікаря", "Справи і проблеми", "Доповідь за спеціальністю", "Видатні постаті польської культури", "Польське кіно" та ін.), лексичних та граматичних тем, які дозволять будувати усні й письмові висловлювання та успішно спілкуватися польською мовою.


Рекомендована література: Основна література
1. Adam Mickiewicz [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-adam-mickiewicz/
2. Fryderyk Chopin [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-fryderyk-chopin/
3. Irena Sendlerowa [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-irena-sendlerowa/
4. Jan Karski [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-jan-karski/
5. Jan Pawe? II [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-jan-pawel-ii/
6. J?zef Pi?sudski [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-jozef-pilsudski/
7. Kryptolodzy, kt?rzy z?amali szyfr Enigmy [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-kryptolodzy/
8. Lech Wa??sa [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-lech-walesa/
9. Maria Sk?odowska-Curie [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-maria-sklodowska-curie/
10. Miko?aj Kopernik [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-mikolaj-kopernik/
11. Ogniem i mieczem [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=buJIJz3O9zs
12. Pan Tadeusz [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://adapter.pl/filmy/pan-tadeusz/
13. Quo Vadis [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=rwxTB3z-ZDE
14. Stelmach A. Czytaj. Krok po kroku. Krak?w: Glossa, 2017-2020. T. 1-3.
15. Stempek I. Polski, krok po kroku: Podr?cznik. Poziom A1/A2. Krak?w : Glossa, 2013. 180 s.
16. Stempek I. Polski, krok po kroku: Zeszyt ?wicze?. Poziom A1/A2. Krak?w : Glossa, 2014. 112 s.
17. Tadeusz Ko?ciuszko [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-tadeusz-kosciuszko/
18. Wis?awa Szymborska [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/sylwetki-wislawa-szymborska/

Додаткова література
1. Фонетичні вправи. Тексти для читання: Методична розробка з польської мови / Підготувала Л. Непоп. Київ: Видавництво "Бібліотека українця", 2003. 56 с.
2. Budzianka K., Olaszek H., Wr?blewska E. J?zyk polski dla cudzoziemc?w: Kurs podstawowy. ??d?: Uniwersytet ??dzki, 1974. 400 s.
3. Butcher A., Guzik-?wica B., Laskowska-Ma?ko A. Bli?ej Polski: Wiedza o Polsce i jej kulturze. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2003. Cz. 1. 187 s.
4. Go?kowski M., Kiermut A., Kuc M., Majewska-Meyers M. "Gdybym zna? dobrze j?zyk polski..." (wyb?r tekst?w z ?wiczeniami do nauki gramatyki polskiej dla cudzoziemc?w). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1997. 352 s.
5. Iglikowska T. ?wiczenia gramatyczno-leksykalne na lektoraty j?zyka polskiego dla cudzoziemc?w. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1995. 297 s.
6. Narodowy Korpus J?zyka Polskiego [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://nkjp.pl/
7. Nepop-Ajdaczy? L. Moim zdaniem... Київ: КНУТШ, 2006. 92 с.
8. Nowy s?ownik j?zyka polskiego / red. E. Sobol. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 1311 p.
9. Ogrodowska B., Piskorz-Branekova E., ?lusarska M. Kalendarz polski. Historia i obyczaje. Warszawa: Stowarzyszenie "Wsp?lnota polska", 1997. 311 s.
10. Polak potrafi! O wielkich Polakach w Polsce i na ?wiecie [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://fundacjareja.eu/polak-potrafi-spis-tresci/
11. Projekt "Po polsku po Polsce" [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://www.popolskupopolsce.edu.pl/
12. S?ownik j?zyka polskiego PWN [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://sjp.pwn.pl
13. S?ownik synonim?w polskich / Z. Kurzowa, Z. Kubiszyn-Medrala, M. Skarzynski, J. Winiarska. Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN, 2000. 530 s.
14. Stempek I. Polski, krok po kroku: Tablice gramatyczne. Krak?w : Glossa, 2012. 74 s.
15. Wielki s?ownik wyraz?w bliskoznacznych PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. 1012 с.



Форми та методи навчання: Заняття в аудиторії: 120 годин (60 семінарських занять по 2 академічні години) Самостійна робота слухачів курсу: 240 год. Методи викладання та навчання: Елементи мінілекції, аудіювання, аналіз усного мовлення, ігрові методи, переклад з польської на укр

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль знань відбувається на семінарських заняттях і дозволяє виявити рівень засвоєння студентами відповідних тем курсу під час виконання лексичних, граматичних, комунікативних, фонетичних вправ, а також рольових ігор, спрямованих на відтворення опрацьовуваних комунікативних ситуацій, дискусій, презентацій проєктів, виконання лексико-граматичних тестів, написання міні-текстів, виконання творчих завдань, обговоренні кінофільмів, аналізу аудіоматеріалів тощо. Підсумковий контроль передбачає виконання завдань лексико-граматичного тесту та захист групового проєкту (у І семестрі), виконання лексико-граматичного завдання та захист індивідуального проєкту зі спеціальності (у ІІ семестрі), захист творчого проєкту (у додатковому періоді ІІ семестру).

Мова навчання: українська, польська