НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317764

Назва:

Порівняльний аналіз комунікацій у демократичному врядуванні



Анотація: Процес удосконалення урядових комунікацій в Україні має враховувати іноземний досвід. Водночас таке врахування повинно ґрунтуватися не на «сліпому калькуванні», а на порівняльному аналізі, виокремленні результативних практик, визначенні загальних трендів, або навпаки – історій неуспішних чи проблемних комунікацій. Дисципліна передбачає вивчення практики комунікацій у врядуванні в країнах зі сталою демократією, а також формування навичок порівняльного аналізу. Дисципліна спрямована на поглиблення знань, умінь і цінностей, сформованих вивченням обов’язкових навчальних дисциплін «Філософія демократичного врядування» і «Методи дослідження комунікацій в демократичному врядуванні», та орієнтована на вдосконалення компетентностей, визначених професійними стандартами державної служби й Стратегією розвитку НаУКМА в частині впровадження елементів проблемно-орієнтованого й принципів неперервного навчання. Мета навчання Підготувати фахівців, які вміють застосовувати порівняльний аналіз для дослідження міжнародного досвіду урядових комунікацій та готувати аналітичні документи з рекомендаціями стосовно можливостей врахування такого досвіду в Україні.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 2 кредити Лекційні заняття – 6 годин Групові заняття – 14 годин Самостійна робота – 40 годин

Форма контролю: залік

Викладач(і): Андрійчук Тетяна Сергіївна сьт. викл.канд.наук

Результати навчання: За результатами вивчення дисципліни студенти повинні мати:
знання про:
• особливості, методи та інструменти аналізу інформації, насамперед порівняльного аналізу (А1.З4);
• методи та прийоми критичного мислення (А1.З5);
уміння:
• застосовувати методи та інструменти пошуку та аналізу інформації (А1.У2);
• застосовувати модель і схеми порівняльного аналізу;
• застосовувати прийоми критичного мислення при оцінці результатів порівняльного аналізу (А1.У4);
• готувати аналітичні пропозиції щодо можливості врахування іноземного досвіду з питань комунікацій;
навички:
• виокремлювати структурні елементи для порівняльного аналізу комунікацій;
• встановлювати спільні тренди та особливості комунікацій у публічному врядуванні в країнах зі сталою демократією.


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Тема 1. Особливості порівняльного аналізу комунікацій Тема 2. Структурні елементи порівняльного аналізу комунікацій у врядуванні Тема 3. Досвід комунікації у врядуванні обраних країн та його порівняльний аналіз


Рекомендована література: ОСНОВНА НАВЧАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА
1. Government communication. Cases and challenges / Edited by K. Sanders, M. J. Canel. London; New York: Bloomsbury Academic, 2013. URL: https://bit.ly/3zew5MQ
2. Esser, F. and Vliegenthart, R. Comparative Research Methods.
The International Encyclopedia of Communication Research Methods, 2017, 1 – 22 pp. URL: https://bit.ly/3xiR3J2
3. Johansson, K., Raunio, T. Government Communication in a Comparative Perspective. Close and Distant: Political Executive-Media Relations in Four Countries / [ed] K. M. Johansson, G. Nygren. Gothenburg: Nordicom, 2019, 127–148 pp. URL: https://bit.ly/3MhpFPR
4. McKenna, A. 100 Years of Government Communication. URL: https://bit.ly/3xilajH
5. The Handbook of comparative communication research / Ed. F. Esser, T. Hanitzsch. New York: Routledge, 2012. 3–24 pp. URL: https://bit.ly/3xfVHaC
6. Ragin, C. The Comparative Method: Moving beyond Qualitative and Quantitative Strategies. Berkeley; Los Angeles: Univ. of California Press, 2014. 185 р. URL: https://bit.ly/3apyrOm
7. Баровська А. В. Інституційне забезпечення державної комунікативної політики: досвід Нідерландів. Стратегічні пріоритети. 2014. № 2. С. 168–175. URL: https://bit.ly/3xh1OM2.
8. Баровська А. В. Інституційне забезпечення державної комунікативної політики Великої Британії. Стратегічні пріоритети. 2013. № 4. С. 85–90. URL: https://bit.ly/3Q3Vr5Q.
9. Новосяд В. В. Особливості порівняльних досліджень у науці державного управління. Аспекти публічного управління. 2014. № 7 (9). С. 25–36. URL: https://bit.ly/38OSsgW.


Форми та методи навчання: лекції, групові заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання студентів здійснюється за накопичувальною 100-бальною системою із часткою підсумкового контролю 30 %. Участь в групових практичних завданнях 1, 2, 4, 5 Участь в груповому практичному завданні 3 (Читацький клуб+ кіно) Індивідуальне завдання 1 (есе) Індивідуальне або мінігрупове завдання 2 (аналітичний документ) Індивідуальне завдання 3 (презентація та участь в обговоренні) Сукупний рейтинг за семестр До 70 балів * Мінімальна кількість набраних упродовж семестру балів для допуску до заліку: 30 балів Залік До 30 балів

Мова навчання: українська