НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317828

Назва:

Методологія наукового дослідження



Анотація: Курс « Методологія наукового дослідження» ставить за мету дати знання найбільш поширених моделей розвитку наукового знання як теоретичного дослідження та продемонструвати на тлі методології природничих наук відмінність та особливості сучасного підходу до методології наукового дослідження у царині гуманітарного знання на прикладах дискурсивного аналізу, концепцій граматології, інтертекстуальності та історичної наратології.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин -90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 24 год.; семінарські заняття - 4 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: іспит

Викладач(і): кандидат філософських наук, доцент Джулай Ю.В.

Результати навчання: - Знати основні моди наукового дослідження в межах загальнонаукової методології (К.Поппер, М.Поланьї, Т.Кун, П.Фейерабенд, Ст.Тулмін, Дж.Агасі, методології інтертекстуального аналізу Ю.Крістєвої, семіотичного аналізу (від Ю.Лотмана до У.Еко), мовної концепції художнього письма Р.Барта, деконструктивізму Ж.Деріди, філософської герменевтики Г.-Г.Гадамера, рецептивної естетики В.Ізера, методології дискурсивної формації М.Фуко, історичної тропології Х.Вайта.
- Вміти застосовувати ідеї гуманітарної методології герменевтики до інтерпретативно насичених проблем культурної історії, літератури та вміти аналізувати наративні техніки історичного письма.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: сучасні теорії культури,семіотика та психоаналіз в культурології, історія зарубіжної та української культури, західна філософія ХХ ст.

Зміст дисципліни: розвиток ідей та полемік навколо проблеми можливості існування методологічного формату репрезентації сумірності історичного та текстового бачення культури, що перевищують свого автора, епоху за схемами, відмінними від мімезису, квазі - міфу, бо мають більш складні форми своєї над історичності.


Рекомендована література: Микешина Л.А. Философия познания: Проблемы эпистемологии гуманитарного знания. М.: Канон+РООИ "Реабилитация", 2009. 560 с.. Філософія гуманітарного знання . Методичний посібник./ Юрій Володимирович Джулай .- К.: Видавничий дім "Києво - Могилянська академія"- 2004.- 71с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: творча робота на лекціях та семінарах - 50 бал.; написання аналітичної роботи в межах курсової тематики - 20 бал.; складання іспиту - 40 бал.

Мова навчання: українська