НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317878

Назва:

Соціальна відповідальність



Анотація: Курс «Соціальна відповідальність» дозволяє сформувати систему знань з теорії і практики соціальної відповідальності та набути ними відповідних професійних компетенцій, що забезпечують формування соціально-відповідальної поведінки. Основна увага приділяється вивченню теоретичних положень і практики взаємодії держави, бізнесу, суспільства та людини у сфері соціальної відповідальності як умови стійкого розвитку суспільства. Дисципліна охоплює повний цикл – від вивчення поняття «соціальна відповідальність» до освоєння різноманітних варіантів формування й використання практики соціальної відповідальності підприємством для досягнення конкретних поставлених цілей. Архітектонікою програми дисципліни передбачено два рівні. Перший розкриває теоретичні основи сутності, видів, категорій, еволюції, концепції та рівнів соціальної відповідальності й аналізу чинників її ефективності Другий рівень дозволяє реалізувати отримані вміння і навики у практичній діяльності. Дисципліна «Соціальна відповідальність» об’єднує знання, набуті під час вивчення дисциплін «Економіка підприємства», «Ситуаційний менеджмент», «Психологія управління» та фокусує їх для формування компетенцій розробки соціальних проєктів та соціальних програм та реалізації їх на практиці.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: І

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): к.е.н., доц. Гавриленко Т.В.

Результати навчання: 073 "Менеджмент":
ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами;

075 "Маркетинг":
презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами; використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу; використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб'єкта; формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб'єктами ринку; вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження; вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Економіка підприємства", "Ситуаційний менеджмент", "Психологія управління"

Зміст дисципліни: Модуль 1. Сутність та основні поняття соціальної відповідальності (Тема 1. Соціальна відповідальність як чинник стійкого розвитку; Тема 2. Соціальна відповідальність людини, держави та суспільства; Тема 3. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю; Тема 4. Формування відносин роботодавців із працівниками на засадах соціальної відповідальності; Тема 5. Формування відносин бізнесу із зовнішніми організаціями на засадах соціальної відповідальності) Модуль 2. Чинники ефективності соціальної відповідальності Тема 6. Екологічна компонента соціальної відповідальності; Тема 7. Соціальне партнерство як інструмент формування соціальної відповідальності; Тема 8. Моніторинг корпоративної соціальної відповідальності; Тема 9. Оцінювання ефективності соціальної відповідальності; Тема 10. Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності в Україні


Рекомендована література: 1. Безтелесна Л.І. Управління людським розвитком та його фінансове забезпечення в Україні: оцінка та перспективи : монографія / Л.І. Безтелесна. - Рівне : НУВГП, 2009. - 361 с.
2. Економічний і соціальний розвиток України в XXI столітті: національна візія та виклики глобалізації [Текст] : зб. тез доп. 12-ої Міжнар. наук.-практ. конф. молодих вчених [Тернопіль, 26-27 берез. 2015 р.] / Терноп. нац. екон. ун-т, Рада молодих вчених ; [редкол.: Амбрик Л. П. та ін.]. - Тернопіль : Астон, 2015. - 319 с.
3. Іванова І. Методи соціальної роботи (на основі Державних стандартів соціальних послуг) - Київ, 2018. - 302 с. Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика [Текст] : підручник / Саприкіна М. А., Ляшенко О., Саєнсус М. А., Місько Г. А., Зінченко А. Г. ; за наук. ред. д.е.н., проф., засл. діяч науки і техніки України Редькіна О. С. - К. : ТОВ "Фарбований лист", 2011. - 480 с.
4. Корпоративна соціальна відповідальність: підручник/ О. Гирик, О.Денис, О. Дубовик, І. Жеребило, А. Зінченко, Н. Реверчук, М. Саприкіна, Р. Семів, З. Скринник, К. Телюк; за заг.ред. д-ра екон.наук, проф. Т.С. Смовженко, д-ра екон.наук, проф.А.Я. Кузнєцової. - К.: УБС НБУ, 2009. 214с.
5. Котлер Ф., Н.Лі. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Пер. з англ. С. Яринич. - К.: Стандарт, 2005. - 302 с.
6. Лазоренко О., Колишко Р., та ін. Посібник із СВ. "Базова інформація з соціальної відповідальності" / - К.: Видавництво "Енергія", 2008
7. Моторнюк У.І. Соціальна політика як необхідна умова функціонування соціальної держави. // Економіка і держава. 2016. № 12 С.23-26.
8. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку: монографія / А.М. Колот, О.А. Грішнова та ін.; за наук. ред. А.М. Колота. - К.: КНЕУ, 2012. - 501 с.
9. Соціальна політика : навч. посіб. / Л.Д. Климанська, В.Є. Савка, Н.М. Хома та ін. : за заг. ред. В.М. Пічі та Я.Б. Турчин. - Львів : Новий світ, 2018. - 318 с
10. Охріменко О.О., Іванова Т.В. Соціальна відповідальність. - Навч. посіб. - Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут". - 2015. - 180 с.
11. Петрос О.М. Соціальний діалог як інструмент формування корпоративної соціальної політики: [монографія] / Ольга Михайлівна Петроє. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 152 с.
12. Knight, Z. 2007 Combating Climate Change-Opportunities and Risks. 2007. Merrill Lynch http://www.ml.com/media/80331.pdf.
13. Milller, Clara. 2005. The Looking-Glass World of Nonprofit Money: Managing in For-Profits' shado Universe. The Nonprofit Quarterly, Spring 2012 http://www.nonprofitfinancefund.org/docs/Looking%20Glass,%20NPQ%20website.pdf
14. Porter, M. Kramer, M. 2006. Strategy & Society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review. www.fsg-impact.org
15. Points of Light Foundation Developing Media Messages for Volunteer Programs. February/March 2002 www.pol.org
16. SA 8000. Social responsibility of business
17. Schwab, K. 2010. Global Corporate Citizenship. Foreign Affairs, January/February 2008 http://www.foreignaffairs.org/20080101faessay87108/klaus-schwab/global-corporate-citizenship.html
18. The McKinsey Quarterly. The state of corporate philanthropy: A McKinsey global Survey. 2008. http:www.mckinseyquarte4rly.com/srticleprint.aspx?L2=21&L3+.
19. The World's Most Respected Companies. 2007. www.reputationinstitute.com
20. Zadek S., Sabapathy J., Dossing H., Swift T.- Responsible Competitiveness. Corporate Responsibility Clusters in Action. - January 2014.


Форми та методи навчання: Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Робота на практичному занятті, виконання індивідуального дослідного завдання з презентацією, індивідуальний кейс з презентацією, що відповідає проблематиці курсу; кейси в ігровій форми; (Робота під час навчання - 60 балів; Екзамен - 40 балів).

Мова навчання: українська