НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317883

Назва:

Управління поведінкою споживача



Анотація: Споживач здійснює більшість покупок в «споживчому трансі», використовуючи прості стратегії вибору. Знання цих споживчих стратегій дає продавцю можливість використовувати їх у власних цілях, заволодіваючи увагою та прихильністю споживача, обмінювати свої товари і послуги на гроші. Курс передбачає опанування студентами необхідних основ управління поведінкою кінцевих споживачів. Визначаються об’єкти маніпулювання в поведінці споживачів, психологічні основи сприйняття продуктів, вибору брендів, передумови успішності впливу засобів масової комунікації, прямих форм стимулювання збуту на поведінку споживачів, розглядаються загальна модель ефективного маніпулювання споживачем на масових ринках, технологія особистих продажів. Попередні курси: «Маркетинг», «Поведінка споживача», «Маркетингові дослідження».

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: І

Семестр: ІІд

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): к.е.н., доц. Л.В. Пан

Результати навчання: Курс передбачає опанування студентами необхідних основ управління поведінкою кінцевих споживачів, а саме:
Вміти визначати передумови успішності стратегії задоволення потреб споживачів.
Будувати комунікаційний спектр маркетингу.
З’ясовувати психологічні критерії надання переваг продуктам.
Визначати географію споживацької поведінки та процес купівлі.
Встановлювати індикатори сприйняття бренду споживачами та проводити діагностику "образу бренда" (brand image).
Визначати цінність та помилки брендінгу.
Визначати вплив факторів лояльності споживачів на прибуток компаній.
З’ясовувати технології знаходження та збереження потрібних клієнтів, проводити аналіз причин втрати клієнтів.
Будувати "споживацький коридор".
Проводити експрес-аналіз лояльності споживачів в умовах кризи.
Визначати систему показників оцінки лояльності споживачів.
Використовувати аналітичний інструментарій для прийняття рішень про позиціонування.
Визначати вплив основних напрямів психології в рекламній та маркетинговій діяльності.
Будувати механізм впливу реклами на споживача.
Визначати заходи, які забезпечують знайомство з товаром та спрямовані на стимулювання покупки.
З’ясовувати особливості поведінки діджитал-споживачів.
Визначати вплив трендів на поведінку споживачів.
Використовувати інструменти тредвотчінгу.
Встановлювати вплив блогерів на поведінку споживачів.
Враховувати світові тенденції в сфері продажів

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс є синтетичним, його вивчення базується на концепціях та поняттях маркетингу, менеджменту, психології, соціології, культурології. Попередні курси: “Маркетинг”, “Поведінка споживача”, “Методи дослідження споживчих мотивацій”

Зміст дисципліни: Вступ до курсу "Управління поведінкою споживача" Психологічні основи сприйняття споживчих характеристик товарів та послуг. Сприйняття і вибір бренду споживачами. Лояльність споживачів як філософія бізнесу. Управління позиціонуванням. Поведінка кінцевих споживачів на ринках різних типів. Особливості поведінки діджитал-споживачів. Trendwatching: дослідження споживчих трендів. Механізми впливу на поведінку споживача.


Рекомендована література: Рекомендована література Основні джерела:
1. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посібник / уклад. І. В. Король; МОН України, Уманський державний пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2018. – 191 с.
2. Маркетинг: Підручник / В. Руделіус, О.М. Азарян, О.А. Виноградов, Л.В. Пан та ін. – К.: Навчально-методичний центр „Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні”, 2005. – 422 с.
3. Ayalla Ruvio, Dawn Iacobucci. Consumer Behavior/A.Ruvio, D.Iacobucci. – Wiley, 2023. – 368p.
4. Debra L. Stephens. Essentials of Consumer Behavior An Applied Approach/ D.L. Stephens. – 2nd Edition, Routledge, 2023. – 225p.
5. Blackwell Roger D., Miniard Paul W., Engel James F. Consumer Behavior. /R.D. Blackwell, P.W. Miniard, J.F. Engel. – Thomson South-Western, 2006. – 774p.
6. Scott D.M. The new rules of marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly / D.M. Scott. — John Wiley & Sons Inc., 2022. — 480p.
7. David A. Statt. Understanding the Consumer: A Psychological Approach / D. Statt. – Palgrave, 1997. — 352p.
8. Kapferer, J.-N., & Laurent, G. (1993). Further evidence on the consumer involvement profile: Five antecedents of involvement. — Psychology and Marketing, 10(4). — 347-355. https://doi.org/10.1002/mar.4220100408
Додаткові джерела:
9. Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій / Т.І. Лук’янець - К.: КНЕУ, 2004 р. http://ubooks.com.ua/books/000164/inx2.php
10. Number of connected consumers globally. The Demand Institut: http://demandinstitute.org/projects/
11. TED talks for understanding consumer decisions: https://www.ted.com/talks?topics%5B%5D=consumerism
12. Consumer confidence. Concerns and Spending Intentions Around the World: https://www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/kr/docs/global-report/2014/Q3%202015%20Global%20Consumer%20Confidence%20Report%20DIGIAL% 20FINAL.pdf
13. Akin Arikan. Customer Experience Analytics. How Customers Can Better Guide Your Web and App Design Decisions/A.Arikan. – 1st Edition, Routledge, 2023. – 340p.
14. Labrecque, Lauren I. & Esche vor dem, Jonas & Mathwick, Charla & Novak, Thomas P. & Hofacker, Charles F. (2013) Consumer Power: Evolution in the Digital Age // Journal of Interactive Marketing 27 (2013) 257–269.
15. Amed 2011 – Amed I. The business of blogging: The sartorialist. 2011. October 3. www.thebusinessoffashion.com.




Форми та методи навчання: лекцій, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів (залік)

Мова навчання: українська