Код: 317901Назва:
Методологія наукових досліджень
Анотація: Курс «Методологія наукових досліджень» спрямований на формування у студентів наукового світогляду, набуття спеціальних знань з методології науки та професійної готовності до проведення науково-дослідної роботи у сфері маркетингу, набуття вмінь і навичок для отримання достовірного, істинного знання, яке відображає сутнісні характеристики об’єкта дослідження, перевірений практикою результат пізнавальної діяльності. Основна увага приділяється формуванню системи знань про зміст, планування й організацію проведення науково-дослідної роботи на засадах методологічного обґрунтування змістовного наповнення категоріально-понятійного апарату, визначення робочої гіпотези, мети і завдань дослідження, використання методів наукових досліджень, розроблення методичних підходів до поставлених завдань, опрацювання програм наукових досліджень. Дисципліна охоплює повний цикл набуття практичних навичок науково-дослідної роботи на засадах маркетингового аналізу й синтезу, аргументації й обґрунтування, принципових положень, парадигм, теорій і концепцій, окреслених етапів і сформованої програми наукового дослідження, обґрунтування проблеми й проблемного аналізу, об’єкта і предмета дослідження, емпіричної бази дослідження, гіпотези її перевірки та встановлення наукового факту. Архітектонікою програми навчальної дисципліни передбачено два рівні. Перший розкриває методологічні засади наукового дослідження в маркетингу. Другий рівень закріплює отримані знання й спрямований на оволодіння методологією науково-пізнавальної діяльності та набуття практичних навичок розгортання наукового дослідження в маркетингу.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІСеместр: ІІ Кількість кредитів: 4Форма контролю: екзаменВикладач(і): д.е.н., проф. Россоха В.В.Результати навчання: Сформовані компетентності, про що свідчать:здобуті знання теорії; набуті вміння і навички; критичне мислення; творче застосування знань, умінь і навичок; здатність розв’язувати проблеми, протистояти викликам; уміння працювати в колективі; здатність управляти власними емоціями; сформована система ставлень; суб’єктний досвід застосування знань і вмінь. Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Маркетинг», «Економічна теорія», «Мікроекономіка» «Макроекономіка», «Методи дослідження»Зміст дисципліни: Модуль 1. Методологічні засади наукового дослідження в маркетингу
1. Філософські аспекти і роль методології в сучасних наукових дослідженнях ринку
2. Методологія науки маркетингу та її структура
3. Принципи, парадигми, теорії і концепції наукового дослідження в маркетингу
4. Формування проблеми дослідження в маркетингу
Модуль 2. Складники комплексу методології наукових досліджень
5. Програма, процес та основні етапи наукового дослідження в маркетингу
6. Емпірична база дослідження маркетингу
7. Методи проведення наукових досліджень в маркетингу
8. Системний підхід до проведення наукових досліджень в маркетингу
9. Організація наукового дослідження, підготовка і оцінювання наукової роботиРекомендована література: 1. Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Методологія наукових досліджень : підручник. Харків : Право, 2019. 368 с.2. Денис О. Б., Кубишина Н. С. Методологія наукових досліджень в маркетингу : навчальний посібник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 62 с.3. Корягін М. В., Чік М. Ю. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. 2-ге вид.. К.иїв : Алерта, 2019. 492 с4. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навч. посіб. Київ : Центр навч. літ., 2016. 142 с.5. Россоха В. В. Методологічне обґрунтування ефективності біоенергетики. Розвиток біоенергетичного потенціалу в сільському господарстві : матеріали доп. V-го міжнар. наук.-практ. семінару (Київ, 7-8 лют. 2020 р.). Київ : Наукова столиця, 2020. С. 129–130.Форми та методи навчання: Лекції, семінари, практичні, контрольніМетоди й критерії оцінювання: Тестування, опитування, співбесіда,
За рівнями: високий (91-100), достатній (81-90),
середній (71-80), низький (65-70)
Мова навчання: українська