Код: 317907Назва:
Антикризове управління
Анотація: Антикризове управління – це особлива система управління підприємством, яка спрямована на запобігання або усунення наслідків впливу несприятливих для бізнесу явищ за допомогою використання всього потенціалу сучасного менеджменту. Курс націлений на формування у студентів знань про виникнення й механізми переборення різних видів криз та передусім тих, що пов’язані з маркетинговою діяльністю підприємства, проблемами збуту, погіршення положення на ринку, неконкурентоспроможністю, іміджевими втратами, зниженням лояльності споживачів тощо. Завдання курсу: розглянути причини та особливості перебігу криз; вивчити підходи до діагностування криз; навчитися розробляти ефективну систему заходів щодо запобігання дестабілізаційним процесам й подолання наслідків впливу криз.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІСеместр: IVКількість кредитів: 4Форма контролю: залікВикладач(і): проф., д.е.н., Пріб К.А. Результати навчання: Цілісна система знань з теорії та практики антикризового управління в маркетинговій сфері, визначення стратегії і тактики переборення криз, формування логіки прийняття управлінських рішень, ознайомлення з сучасними інструментами антикризового впливу, які використовуються у вітчизняній і світовій практиціСпосіб навчання: аудиторне, дистанційнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Менеджмент, МаркетингЗміст дисципліни: Тема 1. Сутність і значення антикризового управління. Різновиди і особливості перебігу криз.
Тема 2. Стратегії антикризового управління.
Тема 3. Формування системи антикризових заходів, тактика переборення криз.
Тема 4. Програма і план антикризових заходів.
Тема 5. Поведінка людей в умовах криз та її вплив на формування антикризових заходів у маркетингу.
Тема 6. Економічні цикли. Особливості виникнення і переборення циклічних криз.
Тема 7. Аналіз ринку та діагностика криз.
Тема 8. Оцінювання ефективності антикризових заходів в маркетингу.
Тема 9. Правові та фінансово-економічні аспекти неплатоспроможності (банкрутства).Рекомендована література: 1. Антикризовий маркетинг [текст]: навч.посіб./ М.О. Багорка, В.В. Писаренко, І.Г. Кадирус, Н.І. Юрченко– Дніпро: Пороги, 2021. - 340 с 2. Смерічевський С.Ф., Кривов'язюк І.В.. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ : Видавничий дім “Кондор”, 2020. 396 с.3. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. / Кривов’язюк І.В. — Київ : Видавничий дім “Кондор”, 2020. 394 с.4. Гобела В. В., Живко З. Б., Леськів Г. З., Мельник С. І. Управління кризовими ситуаціями : навчальний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 228 с.5. Войтко, С. В. Лідерство та антикризовий менеджмент : підручник / С. В. Войтко, А. А. Мельниченко ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 195 с.Форми та методи навчання: Лекції, семінарські і практичні заняття, кейси, ділові ігри, розрахункові завдання, ситуаційні вправи, індивідуальна та командна підготовка творчих і креативних проектів Методи й критерії оцінювання: Методи - контрольні роботи, залік, оцінювання активностей у процесі проведення семінарських і практичних занять, індивідуальних і командних проектів. Критерії – відповідно до загально прийнятого в університеті підходу на основі болонської системиМова навчання: українська