Код: 318057Назва:
Аналіз відкритих даних
Анотація: «Фейкові новини», «дезінформація» та «маніпуляції» стали частиною словника медіа, соціальних мереж та публічних осіб. Ці речі впливають на нас щодня, і для того, щоб зрозуміти яким чином це працює, як захистись від таких впливів та аналізувати їх на цьому курсі ми зосередимось на маніпуляціях даними і як доносити правдиву інформацію; дамо визначення «інформаційному безладу» та типам неправдивої інформації; розглянемо відкриті дані і їхні особливості; напрацюємо базу інструментів та підходів для верифікації інформації у соціальних мережах і поза ними; визначатимемо надійність електронних джерел та фото/відео матеріалів; розглянемо кейси розповсюдження дезінформації на різних платформах і їхній аналіз, обговоримо як убезпечити свої дані.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІСеместр: 2, веснянийКількість кредитів: 5,0 (загальна кількість - 150 годин, лекції - 20 годин, семінари - 30 годин. самостійна робота - 100 годин)Форма контролю: екзаменВикладач(і): Осадчук Роман Юрійович, старший викладачРезультати навчання: Після проходження курсу студент(-ка) зможе:• Ідентифікувати маніпулятивну інформацію у власній інформаційній дієті;• Робити дослідження дезінформації в мережі та ідентифікувати акторів, які стоять за нею;• Використовувати відкриті дані для аналізу джерел, інформаційних повідомлень та соціальних мереж;• Верифікувати фото та відео матеріали;• Перевіряти надійність джерела та його зв’язків з іншими сайтами та акторами;• Збирати і надавати надійну та перевірену інформацію; • Аналізувати масив даних і візуалізувати його;• Класифікувати неправдиву інформацію і відмовитись від використання терміну ‘фейкові новини;’• Розуміти і демонструвати розповсюдження дезінформації.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Без додаткових вимогЗміст дисципліни: Інформаційний безлад, медійні впливи та основи відкритих джерел
Медійні упередження, маніпуляція наукою, причини споживання неправдивого контенту
Як доносити правдиву інформацію, верифікація джерел
Основи аналізу візуальних матеріалів
Геолокація
Статистичні дані та маніпуляція ними
Збір, аналіз і візуалізація відкритих даних за допомогою ПЗ
Аналіз соціальних платформ і основ розповсюджень повідомлень
Аналіз вебсайтів
Інструменти збору інформації та доказів
Наративне протистояння та інформаційні операції
Цифрова безпека
Рекомендована література: 1) DFRLab. “Narrative Warfare.” Atlantic Council, February 22, 2023. https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/report/narrative-warfare/. 2) DFRLab. “Undermining Ukraine.” Atlantic Council, February 22, 2023. https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/report/undermining-ukraine/.3) “GEC Special Report: Pillars of Russia’s Disinformation and Propaganda Ecosystem.” Global Engagement Center and the U.S. Department of State, August 2020. https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/08/Pillars-of-Russia%E2%80%99s-Disinformation-and-Propaganda-Ecosystem_08-04-20.pdf.4) Wardle, Claire, and Hossein Derakhshan. “INFORMATION DISORDER: Toward an Interdisciplinary Framework for Research and Policy Making.” Council of Europe, September 27, 2017. https://rm.coe.int/information-disorder-report-version-august-2018/16808c9c77.Форми та методи навчання: Лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль – 40 балів (екзамен)Мова навчання: Українська і Англійська