Код: 318072Назва:
Білінгвізм у сучасному світі
Анотація: Мета дисципліни - сформувати ґрунтовні уявлення про сучасний стан розвитку лінгвістичних досліджень у сфері білінгвізму. Це передбачає ознайомлення з базовими категоріями, поняттями і дотичними положеннями соціолінгвістики, основними проблемами відношень між мовою та мовленнєвою ситуацією, мовою та культурою, мовою та освітою, розрізнення понять двомовності, білінгвізму, диглосії, а також мови-посередника, інтерференції, впливу різних факторів, зокрема комунікативної ситуації, на вибір мови, поняття соціолінгвістичної особистості та потенційні політичні й історичні наслідки білінгвізму. Навчальний зміст курсу "Білінгвізм у сучасному світі" спиратиметься також на основи теорії міжкультурної комунікації та теорій вивчення іноземних мов. Навчальний матеріал курсу залучатиме приклади білінгвізму в сучасному світі, зокрема в англомовних країнах, а також історичні етапи розвитку білінгвізму. Мова викладання - англійська.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІСеместр: 3Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 120 год.; аудиторні години - 40 год.; лекції - 20 год.; семінарські заняття - 20 год.; самостійна робота - 80 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Павленко Л.І., кандидат філологічних наук, доцентРезультати навчання: ПРН-1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати й утілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.ПРН-2. Упевнено володіти англійською мовою для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійної й наукової комунікації; презентувати результати досліджень англійською мовою.ПРН-4. Оцінювати й критично аналізувати, зокрема англійською мовою, соціально,особистісно та професійно значущі проблеми та пропонувати шляхи їх розв'язку в складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.ПРН-11. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.ПРН-12. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних лінгвістичних питань, власний погляд на них та обґрунтовувати його як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.ПРН-18. Знаходити креативні рішення для прикладного застосування лінгвістичних досліджень, проводити лінгвістичний аналіз різноструктурних і різножанрових текстів та враховувати екстралінгвальні чинники, що впливають на здійснення сучасних комунікативних процесів. ПРН-19. Цінувати й враховувати лінгвокультурні особливості та керуватися принципами толерантності, діалогу й співпраці під час здійснення професійної діяльності.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Bilingualism: Definitions and Distinctions. The Measurement of Bilinguals. Languages in Society (Part 1).
Languages in Society (Part 2). The Development of Bilingualism (Part 1). The Development of Bilingualism (Part 2). Bilingualism and Cognition. Information Processing in the Bilingual. Bilingual Education. Social Psychological Aspects of Bilinguality: Intercultural Communication.
Рекомендована література: Baker, Colin. Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Multilingual Matters Ltd, 3d ed, 2011.Hamers J. & Blanc M. Bilinguality and Bilingualism. Cambridge University Press, 2nd ed., 2004.Bhatia T. & Ritchie W. The Handbook of Bilingualism and Multilingualism. Blackwell Publishing, Ltd, 2nd ed., 2013.Багатомовна Європа: тенденції у політиці і практиці мультилінгвізму в Європі. - К.: Ленвіт, 2012.Засєкіна Л. В.. Засєкін С. В. Вступ до психолінгвістики. - Острог: Вид-во Нац. ун-ту "Острозька академія", 2002.Основи білінгвальної освіти і білінгвізму / К. Бейкер ; [пер. з англ. Н.А. Сафонової]. - 5-е вид. - Д. : Ліра, 2016.Валігура О. Фонетична інтерференція в англійському мовленні українських білінгвів: Монографія / О. Р. Валігура. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. - 288 с.Muller N. Transfer in bilingual first language acquisition / N. Muller // Bilingualism: Language and cognition. - Cambridge, 1998. - Vol. 1, № 3. - P. 151-171.Палінська О. Білінгвізм в аспекті соціально-мовної взаємодії // Вісник Львів. ун-ту. Серія "Філолологія", 2004. Вип. 34. Ч.І. - С.340-345.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (відвідування, активна участь на семінарських заняттях і виконання завдань самопідготовки, підготовка та презентація усної доповіді на одну із запропонованих тем, наукова письмова робота, підсумкова контрольна робота) ; підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: англійська