Код: 318084Назва:
Сучасна мовна парадигма всесвітніх варіантів англійської мови
Анотація: Функціонуючи в різноманітних мультилінгвокультурних контекстах, англійська мова має здатність адаптуватися до локальних лінгвокультур, репрезентуючи багату соціолінгвістичну історію, мультилінгвокультурні ідентичності, множинні норми використання та засвоєння. Метою навчальної дисципліни "Сучасна мовна парадигма всесвітніх варіантів англійської мови / Contemporary Linguistic Paradigm of World English Variants" є дослідження варіантів англійської мови в рамках підходу World Englishes. Дисціплина дозволяє зрозуміти англійську мову як поліетнічну, поліваріантну мову. Магістранти оволодівають новітньої інтегрованої методологією дослідження варіантів англійської, яка враховує як етнолінгвокультурні фактори локальної лінгвокультури, так і чинники глобальної лінгвокультури, та вивчають особливості регіональних варіантів англійської мови.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІІСеместр: 4Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 30 год.; лекції - 10 год.; семінарські заняття - 20 год.; самостійна робота - 60 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Моісеєнко О.Ю., доктор філологічних наук, професорРезультати навчання: ПРН-1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати й утілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН-2. Упевнено володіти англійською совою для реалізації письмової та усної комунікації; презентувати результати досліджень англійською мовою.ПРН-6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби англійської мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації, зокрема в умовах міжкультурної взаємодії. ПРН-11. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН-12. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних лінгвістичних питань, власний погляд на них та обґрунтовувати його як фахівцям, так і широкому загалу.ПРН-13. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів, написаних англійською мовою. ПРН-19. Цінувати й враховувати лінгвокультурні особливості та керуватися принципами толерантності, діалогу й співпраці під час здійснення професійної діяльності.ПРН-20. Фахово вести дискусію англійською мовою, вправно застосовуючи принципи риторики та теорії аргументації, а також законів техніки мовлення.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: English as a Global Language. The historical context. The cultural foundation. International relations. The media. The World Englishes Paradigm. Geography of English. Braj Kachru's three circles of English. The linguistic character of Englishes. Language contact. Approaches to World Englishes. The English studies approach. The sociolinguistic approach. Pidgins and creole studies. Approaches to World Englishes. Applied linguistics approaches. "Common errors" studies. The "ecology of language" approach. The Cognitive Linguistic paradigm and the study of language variation Cultural conceptualization research. Cultural script research. Cultural keyword research.Рекомендована література: Сrystal David English as a global language, Cambridge University Press, 2003Handbook of World Englishes / Editors B. B. Kachru, Ya. Kachru, C. L. Nelson. - Hoboken: Wiley-Blackwell, 2009. Holmes, J. 2013. An Introduction to Sociolinguistics. 4th edition. London: Pearson Education Ltd. Hornberger, N. C. 2009. African American English: A linguistic introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Green, L.2011.David Crystal. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Front Cover. Cambridge University Press, 2004.English Accents and Dialects : An Introduction to Social and Regional Varieties of English in the British Isles. / Hughes, A D; Trudgill, P; Watt, Dominic. 5th ed. London: Routledge, 2012. 192 p.English World-Wide. A Journal of Varieties of English (benjamins.com)World Englishes journal World Englishes - Wiley Online LibraryGeorgieva M. Globalization in English Studies / M. Georgieve, A. James / Editors M. Georgieve, A. James. - Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2010. Мови та культури у новій Європі: контакти і самобутність: зб. доп. на Міжнар. наук. читаннях, присвяч. 70-річчю від дня народж. члена-кореспондента НАН України, д-ра філол. наук, проф. Н. Ф. Клименко / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка [редкол.: П. О. Бех та ін.]. - К.: Вид. дім Д. Бураго, 2009. Моісеєнко О.Ю. Англійська мова в комунікативному просторі Східної Африки: [монографія]. ? Луганськ: Вид-во "ЛНУ імені Тараса Шевченка", 2013. Рекомендовані електронні ресурси:Dialects of English https://webspace.ship.edu/cgboer/dialectsofenglish.html Dialects of English www.lel.ed.ac.uk/dialects/ AUE: The Audio Archive https://www.alt-usage-english.org/audio_archive.html https://www.scottishcorpus.ac.uk/corpus-details/ https://ewave-atlas.org/languages https://www.dialectsarchive.com/united-states-of-america https://www.dialectsarchive.com/englandФорми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (робота на семінарських заняттях, презентація результатів дослідницького проекту); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: англійська