НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318296

Назва:

Курсова робота



Анотація: Курсова робота – одна з форм самостійної роботи студента/студентки. Її підготовка – важливий етап в опануванні навчальної дисципліни, написанні кваліфікаційної роботи, підготовки до самостійної професійної діяльності. Мета написання та захисту курсової роботи на 1 році магістерської програми – здобути навички підготовки якісного огляду літератури, що передбачає порівняння наукових підходів до вирішення практичної або теоретичної правової проблеми на основі аналізу джерел доступних українською, російською, англійською або іншими іноземними мовами.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: весняний (2)

Кількість кредитів: 3 кредити ЄКТС (Ссамостійна робота 90 годин).

Форма контролю: теза

Викладач(і): Кравченко Н.Г., Лобач О.М., Іщенко Ю.В.

Результати навчання: Підготовка і захист курсової роботи здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 081 Право.

Спосіб навчання: самостійна робота

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: 1. ОБРАННЯ І ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ 1.1. Перший етап у написанні курсової роботи – вибір теми дослідження. Від правильного її обрання та складеного плану залежить якість виконаної роботи. 1.2. Тема дослідження обирається з переліку тем курсових робіт, затверджених кафедрою факультету. 1.3. Студент/студентка може запропонувати власну тему, яку має погодити з керівником роботи. 1.4. Студенти/студентки магістерських програм, як правило, мають обирати (пропонувати) тему курсової роботи, що відповідатиме тематиці майбутньої кваліфікаційної роботи. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ НАПИСАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 2.1. Для організації своєчасної підготовки курсової роботи, визначення термінів її виконання важливо скласти і дотримуватися плану-графіку виконання курсової роботи, який затверджує науковий керівник (див. додаток 4). План-графік виконання курсової роботи дисциплінує, лімітує термін, відведений для добору й опрацювання матеріалу, для 5 здійснення аналізу та обробки отриманих даних, для оформлення роботи, підготовку її до захисту тощо. 2.2. Протягом 10-ти днів після складання плану-графіка виконання курсової роботи студент/студентка має самостійно розробити план дослідження та узгодити його з керівником, добре обміркувати й уявити хід виконання курсової роботи. Це надасть можливість керівникові курсової роботи зважити і врахувати здібності студента/студентки, його/її підготовленість до підготовки роботи, дійти висновків, якої допомоги потребує студент/студентка під час написання курсової роботи. 3. КЕРІВНИЦТВО КУРСОВОЮ РОБОТОЮ 3.1. Керівництво написанням курсової роботи здійснює науково-педагогічний працівник відповідної кафедри. 3.2. Керівник надає поради щодо обрання теми курсової роботи; корегує та погоджує план дослідження; контролює виконання студентом/студенткою виконання курсової роботи; надає рекомендації стосовно використання у дослідженні певних джерел; консультує з теоретичних питань; перевіряє курсову роботу на предмет її завершеності, готовності до захисту, академічної доброчесності. 4. СТРУКТУРА КУРСОВОЇ РОБОТИ 4.1. Курсова робота повинна містити титульний аркуш, декларацію академічної доброчесності, зміст, перелік умовних скорочень (за необхідності), вступ, основну частину, висновки, список використаних джерел, додатки (за необхідності). Кожну із зазначених складових роботи починають писати з нової сторінки. 5. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 5.1. Курсова робота виконується українською мовою. За погодженням із керівником курсової роботи, вона може виконуватися англійською мовою. При цьому її текст має бути ретельно відредагований, цитати та статистичні дані повинні містити посилання на відповідні джерела, сторінки тексту – пронумеровані. 6. ПІДГОТОВКА ДО ЗАХИСТУ ТА ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ 6.1. Графік підготовки, подання, перевірки на відповідність вимогам академічної доброчесності та захисту курсових робіт визначає Вчена рада ФПвН НаУКМА для кожного окремого навчального року.


Рекомендована література:

Методичні рекомендації:

Підготовка та захист курсової роботи з правових навчальних дисциплін. Методичні
рекомендації [Укладачі: О. П. Горох, Т. С. Кисельова]. К.: Національний університет «КиєвоМогилянська академія», 2019. 21 с.

Методичні рекомендації щодо підготовки та захисту курсової роботи з правових навчальних
дисциплін містять вимоги щодо обрання і затвердження теми курсової роботи, організації її
написання та оформлення, підготовки до захисту та захисту.
Призначені для студентів/студенток факультету правничих наук за спеціальністю «Право».

Виконання навчальних завдань і робота в курсі має відповідати вимогам "Положення про Академічну доброчесність здобувачів освіти у НаУКМА" (затверджене наказом № 112 від 07.03.2018 року)https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumenty-naukma/cat_view/1-dokumenty-naukma/12-normatyvna-baza-naukma/6-systema-zabezpechennia-iakosti-osvitnoi-diialnosti-ta-iakosti-vyshchoi-osvity/71-normatyvni-dokumenty


Бази для досліджень:


Робота з каталогами інших наукових бібліотек (Національної парламентської бібліотеки http://nplu.org , Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського http://www.nbuv.gov.ua тощо)
Робота із базою даних HUDOC (http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/hudoc) - база рішень Європейського суду з прав людини. Способи пошуку рішень. Окремі рішення проти України (http://www.coe.kiev.ua/hr/case/ua.html, http://www.minjust.gov.ua/0/9329)
Пошук рішень українських судів (Єдиний державний реєстр судових рішень http://reyestr.court.gov.ua/; Рішення і висновки КСУ http://www.ccu.gov.ua/uk/publish/category/4828, www.rada.gov.ua )
Структура рішень українських судів, аналіз змісту рішення, приклади використання судових рішень в юридичній практиці та в наукових дослідженнях
Робота із базою даних Венеціанської комісії CODECES ( www.codices.coe.int ) - витяги та повнотекстові рішення конституційних та верховних судів європейських країн (перевожно з конституційно-правових питань); простий пошук; пошук за рубрикатором
База рішень Федерального конституційного суду Німеччини (http://www.bundesverfassungsgericht.de/en/decisions.html), способи пошуку рішень, особливості структури рішень, методика аналізу змісту рішень, приклади використання
Франція: http://www.utexas.edu/law/academics/centers/transnational/work_new/french/toc.php



Література по дослідженнях:

1. http://plagiarism.org/
2. What is plagiarism and How recognize and avoid it - електронний русурс, режим доступу: http://www.indiana.edu/~wts/pamphlets/plagiarism.shtml ;
3. Preventing Plagiarism - електронний русурс, режим доступу: http://uss.tufts.edu/arc/writingresources/plagiarism.asp
4. Ian McLeod. Legal Method. - Palgrave Macmillan, 2005. - Part 2. Case-Law and Precedent. - pp. 123-218; Part 3. Legislation and Legislative Interpretation. - 221-331.
5. Neil Duxbury. The Nature and Authority of Precedent. - Cambridge University Press, 2008. - Chapter 3. Precedents as reason. - 58-110.
6. Massimo La Torre. Theories of Legal Argumentation and Concepts of Law. An Approximation // Ratio Juris. - 2002. - Vol.15. - pp. 377-402
7. The Case of the Speluncean Explorers / By Lon Fuller 62 Harv. L. Rev. 616 (1949)
Anthony D'Amato. The Speluncean Explorers-Further Proceedings// 32 Stanford Law Review, 467
8. Peter Suber. The Case of The Speluncean Explorers. Nine New Opinions. - Routledge, 2009.

9. The Oxford Handbook of Empirical Legal Research / Ed. by Peter Cane and Herbert M. Kritzer. - Oxford University Press, 2010. - Part II. Doing and Using Empirical Legal Research. - P. 875-1058
10. Перелік ресурсів щодо емпіричних правових досліджень: Georgetown Law Library: http://www.ll.georgetown.edu/guides/EmpiricalLegalStudies.cfm
11. Mark Van Hoecke. Deep Level Comparative Law. In: Epistemology and Methodology of Comparative Law / Ed. by Mark Van Hoecke, Oxford and Portland Oregon, 2004. - pp. 165-197.
12. Esin ?r?c?. Family Trees for Legal Systems: Towards a Contemporary Approach. In: Epistemology and Methodology of Comparative Law / Ed. by Mark Van Hoecke, Oxford and Portland Oregon, 2004. - pp. 359-377.
13. Zweigert and K?tz. An Introduction to Comparative Law. - Oxford, Clarendon Press, 1998. - Part A, Section 3. The Method of Comparative Law. - pp. 32-27. (або в перекладі)
14. Interpretation in comparative law. In: Law, Culture and Society: Roger Cotterrell, Legal Ideas in the Mirror of Social Theory. - Ashgate, 2006. - pp. 145-160.
15. Interpreting Constitutions: A Comparative Study/ Ed. by Jeffrey Goldsworthy. - Oxford University Press, 2006. - Chapter 7. "Comparing Interpretive Methods and Philosophies", pp. 325-334.
16. Law and Social Theory. In: In: Law, Culture and Society: Roger Cotterrell, Legal Ideas in the Mirror of Social Theory. - Ashgate, 2006. - pp. 15-28.
17. Sociology and Comparative Law. In: In: Law, Culture and Society: Roger Cotterrell, Legal Ideas in the Mirror of Social Theory. - Ashgate, 2006. - pp. 127-144.
18. Theory and Method in Socio-Legal Research / Ed. by Reza Banakar and Max Travers. - Hart Publishing, 2005. - 376 pp.
19. Mathias M. Siems. The Taxonomy of Interdisciplinary Legal Research: Finding the Way out of the Desert // Journal of Commonwealth Law and Education 7, 2009. - P. 5-17
20. Wendy Schrama. How to carry out interdisciplinary legal research: Some experiences with interdisciplinary research method // Utrecht Law Review, Volume 7, Issue 1. - 2011. - P. 147-162.


Форми та методи навчання: Самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Результати та критерії оцінювання розроблені відповідно до Положення про рейтингову систему оцінювання знань і компетентностей здобувачів вищої освіти НаУКМА, затвердженого наказом НаУКМА №250 від 06.07.2022 року та Положення про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія", затвердженого наказом НаУКМА 29.12.2021 року. Рівень знань студентів оцінюється відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в НаУКМА та Положення про рейтингову систему оцінювання знань в НаУКМА. Оцінювання курсової роботи здійснюють враховуючи такі критерії: 1) логічність структури та плану роботи; 2) відповідність змісту плану роботи; 3) ступінь завершеності дослідження; 4) обґрунтованість та аргументованість висновків і рекомендацій; 5) самостійність та оригінальність роботи; 5) підбір використаних джерел інформації; 6) глибина опрацювання джерел; 7) оформлення роботи; 8) своєчасність виконання роботи.

Мова навчання: українська