Код: 318398Назва:
Математична біологія
Анотація: Метою курсу є опанування студентами знаннями про математичні моделі в біології і медицині та набуття студентами навичок побудови таких моделей і проведення їх аналізу математичними методами. Основою цих моделей є нелінійні диференціальні, інтегро-диференціальні та різницеві рівняння. Розглядаються неперервні та дискретні математичні моделі динаміки чисельності популяцій біологічних видів, моделі епідемії, моделювання хімічних та дифузійних процесів у біологічних об'єктах, моделі динаміки популяцій для опису їх руху в просторі і часі, моделювання утворення та поведінки біологічних структур. Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 1Семестр: 1 (осінній)Кількість кредитів: 4Форма контролю: залікВикладач(і): доц., к.т.н. Дутка В.А.Результати навчання: у результаті вивчення курсу студенти повиння навчитись будувати та досліджувати математичні моделі для опису важливих процесів, наприклад у таких галузях, як біологія та медицина.Спосіб навчання: дистанційний (аудиторний)Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: рівняння математичної фзики, диференціальні рівняння, нелінійні процеси та моделі.Зміст дисципліни: Неперервні моделі для опису динаміки популяцій біологічних видів. Дискретні математичні моделі в біології. Динаміка популяцій та клітин у просторі і часі. Рекомендована література: 1. Britton N.F. Essential Mathematical Biology. - Berlin: Springer, 2003. - 335 p.2. Murray J.D. Mathematical Biology. - Berlin: Springer, 1989. - 767 p.3. Taubes C.H. Modeling Differencial Equations in Biology. - New Jersey (USA): Prentice Hall, Inc., 2001. - 510 p.4. Okubo A. and Levin S.A. Diffusion and Ecological Problems. Modern Perspectives. (2-nd ed.) Berlin: Springer, 2001 - 444 p.5. Марри Дж. Нелинейные дифференциальные уравнения в моделях биологии. М.: Мир, 1977. - 370 с.6. De Vries G., Hillen T., Lewis M. et al., A Course in Mathematical Biology. - Philadelphia, SIAM, 2006. - - 309 p.Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: рейтингова система оцінювання за 100-бальною шкалою:
- за роботу в семестрі (контрольні роботи, активність на практичних заняттях) - 70%;
- залік - 30%.Мова навчання: українська