Код: 318409Назва:
Теорія і практика сучасного психоаналізу
Анотація: Курс знайомить студентів із сучасними теоретичними моделями
особистості на основі психоаналітичної теорії, а саме: теорією трансформації психічних
уявлень В. Біона; теорією нарцистичних розладів О.Кернберга; теорією особистісних розладів
Д. В. Віннікота. Студенти ознайомлюються із концепціями проективної ідентифікації,
переносу і контрпереносу, теорії і практики проведення первинного психоаналітичного
інтерв’ю.Тип дисципліни: НормативнаРік навчання: 1Семестр: 1Кількість кредитів: загальна кількість годин - 180; аудиторні години -60 (лекції - 30 годин, практичні заняття - 30)
кредитів ЄКТС: 6.Форма контролю: іспитВикладач(і): доц. Богданов С.О.Результати навчання: Формувати вміння організації та проведення первинногопсихоаналітичного інтерв’ю; розширити й поглибити навички ведення індивідуальноїпсихологічної бесіди, використовуючи психоаналітичні техніки вислуховування, з’ясуваннята інтерпретації з метою дослідження несвідомих конфліктів та способів їх проявлення під часпервинного інтерв’ювання; поглибити знання поняттєвого апарату психоаналітичної теорії івміння застосовувати теоретичні психоаналітичні концепції для розуміння несвідомих проявівособистості під час первинного інтерв’ювання тощо. Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія психологіяЗміст дисципліни: Курс спрямований на формування у студентів теоретичних знань щодо сучасних
концепцій особистості у психоаналітичній теорії і вміння застосовувати ці знання на практиці
під час проведення первинного психоаналітичного інтерв?ю з метою формулювання
психоаналітичного діагнозу особистості і прогнозу подальшого психоаналітичного лікуванняРекомендована література: 1. Argelander, H. (1976) The initial interview in psychotherapy. Human Science Press. NewYork2. Balint, M. (1968). The basic fault: Therapeutic aspects of regression. London: Tavistock.3. Bion, W.R. (1967). Second thoughts. New York: Jason Aronson.4. Britton, R., Feldman, M., O'Shaugnessy, E., Segal, H. & Steiner, J. (1989) The OedipusComplex Today: Clinical Implications. The Oedipus Complex Today: Clinical Implications54:1-1505. Greenson, R.R. (1967). The technique and practice of psychoanalysis. New York:International Universities Press.6. Kernberg, O.F. (1984). Severe personality disorders: Psychotherapeutic strategies. NewHaven: Yale University Press.7. Thoma, H., Kachele, H., Ahrens, S., Bilger, A., Cierpka, M., Goudsmit, W., Hohage, R.,Holzer, M., Jimeenez, J. P., Kohler, L., Marten, R., Scharfenberg, J., Schors, R., Steffens,W., Szecsody, I., Thoma, B., Wenzel, A. & Wilson, M. (1992) Preface. PsychoanalyticPractice: 2 - Clinical Studies 62:v-xv8. Winnicott, D. W. (1986) Holding and Interpretation: Fragment of An Analysis. Holding andInterpretation: Fragment of An Analysis 115:1-194
Форми та методи навчання: Лекції, практична робота, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю -іспит.
Мова навчання: українська