Код: 318412Назва:
Сучасні теорії психологічного консультування
Анотація:
Навчальна дисципліна «Сучасні теорії психологічного консультування» спрямована на
системне і засноване на єдиних критеріях аналізу вивчення теорій / шкіл психологічного
консультування, які функціонують сьогодні у сфері психологічних консультативних послуг.
Під час викладання дисципліни створюється режим інтерактивної взаємодії студентів між
собою, з викладачем, з академічним матеріалом курсу, а також з матеріалами відео- та іншого
роду контенту, рекомендованого для ознайомлення з практичними аспектами теорії і
практики різних підходів до психологічного консультування.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: загальна кількість годин - 180; аудиторні години -135 (лекції - 16 годин, семінарські та практичні заняття - 28)
+ кредитів ЄКТС: 4,5.
Форма контролю: іспитВикладач(і): проф.Чернобровкіна В.А.Результати навчання: Знати: функції теорій психологічного консультування; теоретичні засади, основні положення сучасних теорій психологічного консультування; основні поняття та технологічний інструментарій сучасних підходів до психологічного консультування; цілі, принципи, організаційні умови проведення психологічного консультування з позицій різних сучасних підходів.Уміти: аналізувати положення сучасних підходів до психологічного консультування; інтерпретувати запит клієнта з позицій різних теорій психологічного консультування; використовувати основні навички ведення консультативного інтерв'ю.Спосіб навчання: аудиторнийц, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, вікова психологія. психологія особистості, основи індивідуального психологічного консультування Зміст дисципліни: поняття про теорії психологічного консультування, їх функції; основні критерії порівняння теорій психологічного консультування; основні положення сучасних теорій психологічного консультування (психодинамічного, гуманістичного, екзистенційного, когнітино-поведінкового, гештальт-консультування, транзакційного консультування). Рекомендована література: 1. Айві А. Цілеспрямоване інтерв'ювання і консультування: сприяння розвиткуклієнта / А. Айві; [пер. з англ.]. – К.: Сфера, 1998. – 342 с.2. Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості / О. Ф. Бондаренко. –Харків: Фоліо, 1996. – 237 с3. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування: навчальнийпосібник / С.В. Васьківська. – К.: Четверта хвиля, 2004. – 256 с.4. Кочюнас Р. Основы психологического консультирования: Пер. з лит. –М.:Академический проект, 1999. – 240 с.5. Нельсон-Джоунс Р. Теория и практика консультирования / Пер. з англ.. – СПб.:Питер, 2000. – 464 с.6. Основи практичної психології / В.Панок, Т.Титаренко, Н.Чепелєва та ін.:Підручник. К.: Либідь, 1999.7. Основи психологічної допомоги: теорія та практика психоконсультування :навч. посібник / В. Г. Панок, Я. В. Чаплак, Я. Ф. Андрєєва / за заг. ред. В.Г. Панка, І.М.Зварича. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2019. – 384 сФорми та методи навчання: Лекції, практична робота, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю -іспит.
Мова навчання: українська