Код: 318413Назва:
Психологія організацій
Анотація: Навчальна дисципліна «Психологія організацій» є нормативною у програмі підготовки психологів освітнього рівня «магістр». Основні компетентності, що розвиває курс, полягають у знаннях: змісту та психологічних особливостей, структури та основних складових організації; основних чинників становлення сприятливого клімату в колективі; закономірностей ефективної комунікації в організації; методів дослідження психологічних аспектів управління персоналом; уміннях: володіти методами організації та проведення комплексних психологічних досліджень у виробничо-управлінській сфері; використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення психологічних проблем управління в організаціях; надавати психологічну допомогу керівникам для психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціях; прогнозувати використання резервів розвитку персоналу організації; моделювати соціальні процеси з метою ефективної організації виробничої діяльності, поліпшення умов життєдіяльності організаціТип дисципліни: нормативнаРік навчання: 1Семестр: 1Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 14 годин, семінарські та практичні заняття - 16, консультація - 2 години) + кредитів ЄКТС: 3.Форма контролю: екзаменВикладач(і): доц. Боднар А.Я.Результати навчання: Основними результатами навчання є сформованість інтегральної компетентності: здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології організацій, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов; робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, групи, організації; розробляти програми психологічних інтервенцій і провадити їх в індивідуальній та груповій роботі з керівниками і персоналом організацій; оцінювати якість, демонструвати в навчальній діяльності дотримання принципів академічної доброчесності і високої академічної культуриСпосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Психологія управлінняЗміст дисципліни: Психологія організацій. Група як об'єкт управління і основа
організації. Соціально-психологічна структура організації. Передумови та кроки створення організації. Типи організаційних структур. Життєвий цикл організації. Зміст, структура та психологічні компоненти управління в організаціях. Організація ефективної комунікації в організаціях. Клімат організації та корпоративна культура. Підбір, розстановка, оцінка і атестація кадрів. Формування ефективної роботи команди. Психологічні аспекти індивідуальної кар'єри та формування іміджу керівника. Психологічне забезпечення впровадження інновацій в організаціях. Попередження та розв'язання управлінських конфліктів в організаціях.
Рекомендована література: 1. Блейк Р., Моутон Дж.С. Научные методы управления. – К.: Наукова думка, 1990. –247 с.2. Бочелюк В. Й. Організаційна психологія на підприємстві : навчальний посібник / В. Й.Бочелюк, О. В. Пучина. - К. : ВД Скіф, 2012. - 267 с.3. Власова А. М., Савчук Л. М., Савінова В. Б. Організаційна поведінка. Навч. посібник.— К.: КНЕУ, 1998. — 96 с.4. Власова О. І. Соціальна психологія організацій та управління : підручник длястудентів вищих навчальних закладів / О. І. Власова, Ю. В. Никоненко. - К. : Центручбової літератури, 2010. - 397 с.5. Дафт Р.Организации. Учебник для психологов и экономистов. – СПб, 2001. – 352 с.6. Джонсон Д.В. Соц. психологія: тренінг міжособистісного спілкування. — К., 2003. —288 с.7. Казьмиренко В.П. Социальная психология организации. — К.: МЗУУП, 1993. —384 с.8. Карамушка Л.М. Психологія управління: Навч. пос. – К.: Міленіум, 2003. – 344 с.9. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія. Підручник. — К.: 1995. — 304 с.10. Крушельницька О.В., Мельничук Д.П. Управління персоналом: Навч. пос. Вид. друге.— К.: «Кондор», 2005 — 308 с.11. Ложкин Г. В. Практическая психология в системах "Человек -- техника" : учебноепособие / Г.В. Ложкин, Н.И. Повякель. - Київ : МАУП, 2003. - 294 с.12. Основи психолого-управлінського консультування: Навч. Пос. За ред.Л.М.Карамушки. - К.: МАУП,2002.-С.101-131.13. Савельева В.С. Психологія управління. Н. пос. К.: ВД "Професіонал", 2005. - 320 с.14. Савельєва В. С. Організаційна поведінка : навчальний посібник для студентів вищихнавчальних закладів / В.С. Савельєва, О.Л. Єськов, В.М. Вакуленко. - Київ : Центручбової літератури, 2012. - 237 с.15. Савельева В.С., Єськов О.Л. Управління персоналом Навч. пос. - К.. 2005. - 336с.16. Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. для студентів вищ. навч.закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. Л.М. Карамушки. — К.:Фірма «ІНКОС», 2005. — 366 с17. Шпалінський В.В., Помазан К.А. Психологія управління. Харків: Ранок, 2002. С.3 –
Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття та самостійна
робота.
Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю іспит
Мова навчання: українська