Код: 318415Назва:
Практика виробнича
Анотація: Основною метою виробничої практики є закріпити теоретичні психологічні знання студентів з урахуванням сучасних умов виробничого процесу та ознайомити студентів зі специфікою роботи психолога на підприємстві. Її завданнями є поповнити теоретичні знання студентів щодо організації роботи з персоналом та вирішення їх психологічних проблем; виробити уміння спілкуватися з керівництвом та працівниками закладу з приводу їх психологічних проблем; провести співбесіду з кандидатами на вакантні посади; психологічно забезпечити процес звільнення з роботи. Ця практика дає можливість набути навички самостійної практичної роботи, зокрема організації роботи з персоналом, психологічного обстеження працівників організації, враховуючи їх вік, стать та посаду, а також соціальних груп, й надати психологічні рекомендації щодо корекції їх особистості та групових взаємовідносин.Тип дисципліни: нормативнийРік навчання: 1,2Семестр: 2д, 3Кількість кредитів: загальні години 360 , лабораторні 118. 12 ЄКТС.Форма контролю: тезаВикладач(і): доц.Чернобровкін В.А.Результати навчання: - Вміти організовувати та проводити емпіричне психологічне дослідження із застосуванням валідних якісних методів.- Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, консультування, розвитково-корекційні втручання тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.- Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми з психології, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість.- Оцінювати ступінь складності завдань наукової та практичної діяльності психолога та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.- Узагальнювати результати власних психологічних досліджень у різних формах наукових звітів (тез, статей, доповідей, презентацій).- Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної дослідницької роботи.- Реалізовувати вміння обробки первинних матеріалів емпіричного психологічного дослідження і визначати на цій основі методи аналізу, інтерпретації, формування і перевірки дослідницьких гіпотез.Спосіб навчання: практикаНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Якісні методи психологічного дослідження
Методологія та організація наукових досліджень
Теоретичні та методологічні основи психологіїЗміст дисципліни: Підготовка, проведення і обробка результатів групового фокусного інтерв’ю (фокус-групи);
Підготовка і проведення якісного інтерв’ю (фрілістингу) з ключовими експертами;
Укладання угоди з досліджуваними (поінформованої згоди) щодо участі у дослідженні;
Підготовка і проведення розвивального / корекційного / тренінгового заходу за темою магістерського дослідження;
Участь у розвивальному / корекційному / тренінговому заході та його психологічний аналіз;
Розробка питань, гайдів для проведення якісного психологічного дослідження, протоколювання відповідей досліджуваних, обробка результатів на основі методу контент-аналізу смислових одиниць;
Формування звіту/опису за результатами проведеного якісного дослідження.Рекомендована література: Методика проведення фокус-груп: Методичні рекомендації для студентів спеціальності «журналістика» ВДПУ / Укладач – Лапшин С.А. – Вінниця: ВДПУ, 2016. – 28 с. – Режим доступу: https://vspu.edu.ua/faculty/histor/documents/pr7.pdf2. Гірник А.М. Теоретичні засади і процедура фрілістингу / А. М. Гірник // Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2016. - Т. 188. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaUKMApp_2016_188_113. Квале С. Исследовательское интервью. М.: Смысл, 2009.4. Крюгер Р., Кейси М.Э. Фокус-группы: Практическое руководство. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 256 с. 7.5. Berlin E. A. Some Field Methods in Medical Ethnobiology / E. A. Berlin, B. Berlin // Field Methods. – 2005. – Vol. 17. – P. 235–268.6. Clarke H. Pile Sorting and Free Listing [Electronic resource] / H. Clarke, Ch. Manganello, K. Gorman, Ch. Snook. – Mode of access: https://prezi.com/axltktt72cia/pile-sorting-and-freelisting. – Title from the screen.7. Ferraris D. Free listing: a method to gain initial insight of a food category [Electronic resource] / D. Ferraris, G. Hough. – Mode of access: http://www.sensometric.org/Resources/Documents/2008/ D2-Hough.pdf8. Gravlee L. The Uses and Limitations of Free Listing in Ethnographic Research [Electronic resource] / L. Gravlee. – Mode of access: http://nersp.osg.ufl.edu/~ufruss/cognitive/ DOCUMENTS/freelists.htm9. Wengraf T. Qualitative research interviewing. – L.: Sage publications, 2006. – 398 p.10. Ryan G. W. Successive Free Listing: Using Multiple Free Lists to Generate Explanatory Models [Electronic resource] / G. W. Ryan, J. M. Nolan, P. S. Yoder. – Field Methods. – 2000. – Vol. 12, no. 2. – P. 83–107. – Mode of access: http://www.utsc. utoronto.ca/~kmacd/IDSC10/Readings/interviews/free-listing. Pdf11. Sinha R. Beyond cardsorting: Free-listing methods to explore user categorizations [Electronic resource] / R. Sinha. – Mode of access: http://boxesandarrows.com/beyond-cardsorting-freelisting-methods-to-explore-user-categorizations. – Title from the screen.12. Thompson E. C. Comparative Cultural Salience: Measures Using Free-List Data [Electronic resource] / E. C. Thompson, Zhang Juan. – Mode of access: http://ap4.fas.nus.edu.sg/fass/ socect/Thompson%20and%20Zhang%202006%20Field%20 Methods.pdfФорми та методи навчання: практична роботаМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль (80 %): усне опитування, доповіді, презентації, письмові роботи. Підсумковий контроль захист практики (20 %):Мова навчання: українська