НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318415

Назва:

Практика виробнича



Анотація: Основною метою виробничої практики є закріпити теоретичні психологічні знання студентів з урахуванням сучасних умов виробничого процесу та ознайомити студентів зі специфікою роботи психолога на підприємстві. Її завданнями є поповнити теоретичні знання студентів щодо організації роботи з персоналом та вирішення їх психологічних проблем; виробити уміння спілкуватися з керівництвом та працівниками закладу з приводу їх психологічних проблем; провести співбесіду з кандидатами на вакантні посади; психологічно забезпечити процес звільнення з роботи. Ця практика дає можливість набути навички самостійної практичної роботи, зокрема організації роботи з персоналом, психологічного обстеження працівників організації, враховуючи їх вік, стать та посаду, а також соціальних груп, й надати психологічні рекомендації щодо корекції їх особистості та групових взаємовідносин.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 1,2

Семестр: 2д, 3

Кількість кредитів: загальні години 360 , лабораторні 118. 12 ЄКТС.

Форма контролю: теза

Викладач(і): доц.Чернобровкін В.А.

Результати навчання: - Вміти організовувати та проводити емпіричне психологічне дослідження із застосуванням валідних якісних методів.

- Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, консультування, розвитково-корекційні втручання тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.

- Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми з психології, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість.

- Оцінювати ступінь складності завдань наукової та практичної діяльності психолога та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.

- Узагальнювати результати власних психологічних досліджень у різних формах наукових звітів (тез, статей, доповідей, презентацій).

- Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної дослідницької роботи.

- Реалізовувати вміння обробки первинних матеріалів емпіричного психологічного дослідження і визначати на цій основі методи аналізу, інтерпретації, формування і перевірки дослідницьких гіпотез.

Спосіб навчання: практика

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Якісні методи психологічного дослідження Методологія та організація наукових досліджень Теоретичні та методологічні основи психології

Зміст дисципліни: Підготовка, проведення і обробка результатів групового фокусного інтерв’ю (фокус-групи); Підготовка і проведення якісного інтерв’ю (фрілістингу) з ключовими експертами; Укладання угоди з досліджуваними (поінформованої згоди) щодо участі у дослідженні; Підготовка і проведення розвивального / корекційного / тренінгового заходу за темою магістерського дослідження; Участь у розвивальному / корекційному / тренінговому заході та його психологічний аналіз; Розробка питань, гайдів для проведення якісного психологічного дослідження, протоколювання відповідей досліджуваних, обробка результатів на основі методу контент-аналізу смислових одиниць; Формування звіту/опису за результатами проведеного якісного дослідження.


Рекомендована література: Методика проведення фокус-груп: Методичні рекомендації для студентів спеціальності «журналістика» ВДПУ / Укладач – Лапшин С.А. – Вінниця: ВДПУ, 2016. – 28 с. – Режим доступу: https://vspu.edu.ua/faculty/histor/documents/pr7.pdf

2. Гірник А.М. Теоретичні засади і процедура фрілістингу / А. М. Гірник // Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2016. - Т. 188. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaUKMApp_2016_188_11

3. Квале С. Исследовательское интервью. М.: Смысл, 2009.

4. Крюгер Р., Кейси М.Э. Фокус-группы: Практическое руководство. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 256 с. 7.

5. Berlin E. A. Some Field Methods in Medical Ethnobiology / E. A. Berlin, B. Berlin // Field Methods. – 2005. – Vol. 17. – P. 235–268.

6. Clarke H. Pile Sorting and Free Listing [Electronic resource] / H. Clarke, Ch. Manganello, K. Gorman, Ch. Snook. – Mode of access: https://prezi.com/axltktt72cia/pile-sorting-and-freelisting. – Title from the screen.

7. Ferraris D. Free listing: a method to gain initial insight of a food category [Electronic resource] / D. Ferraris, G. Hough. – Mode of access: http://www.sensometric.org/Resources/Documents/2008/ D2-Hough.pdf

8. Gravlee L. The Uses and Limitations of Free Listing in Ethnographic Research [Electronic resource] / L. Gravlee. – Mode of access: http://nersp.osg.ufl.edu/~ufruss/cognitive/ DOCUMENTS/freelists.htm

9. Wengraf T. Qualitative research interviewing. – L.: Sage publications, 2006. – 398 p.

10. Ryan G. W. Successive Free Listing: Using Multiple Free Lists to Generate Explanatory Models [Electronic resource] / G. W. Ryan, J. M. Nolan, P. S. Yoder. – Field Methods. – 2000. – Vol. 12, no. 2. – P. 83–107. – Mode of access: http://www.utsc. utoronto.ca/~kmacd/IDSC10/Readings/interviews/free-listing. Pdf

11. Sinha R. Beyond cardsorting: Free-listing methods to explore user categorizations [Electronic resource] / R. Sinha. – Mode of access: http://boxesandarrows.com/beyond-cardsorting-freelisting-methods-to-explore-user-categorizations. – Title from the screen.

12. Thompson E. C. Comparative Cultural Salience: Measures Using Free-List Data [Electronic resource] / E. C. Thompson, Zhang Juan. – Mode of access: http://ap4.fas.nus.edu.sg/fass/ socect/Thompson%20and%20Zhang%202006%20Field%20 Methods.pdf

Форми та методи навчання: практична робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (80 %): усне опитування, доповіді, презентації, письмові роботи. Підсумковий контроль захист практики (20 %):

Мова навчання: українська