Код: 318416Назва:
Етика професійної діяльності психолога
Анотація: Метою курсу є набуття компетенції майбутніх психологів щодо основних етичних норм різних сфер наукової та практичної професійної діяльності; виявлення та розкриття основних проблем психологічної, тренерської та психотерапевтичної практики. Курс має на меті вивчення характеристик основних етичних категорій, пов'язаних з професійною діяльністю психолога, розгляд основні етапи становлення професійної етики, етичні аспекти порушення конфіденційності в роботі психолога, практичні навички отримання "поінформованої згоди", складання контакту на надання психологічної допомоги, тощо. Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 16 годин, семінарські заняття - 14 годин), самостійна робота - 60 годин, залік - 2 години + кредитів ЄКТС: 3.Форма контролю: залікВикладач(і): ст.виклад. Копишинська Л.О.Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати і розуміти класичні експерименти в різних галузях психології (загальній, віковій, соціальній, психології особистості, патопсихології, медичній, педагогічній, організаційній); експериментальні плани, процедури, інструментарій, висновки основних класичних експериментів; поняття класичного експерименту та його ознак; зміст дискусій навколо класичних експериментів; вплив класичних експериментів на розвиток психології та суспільне життя; тенденції експериментальних дослідженнях в сучасний період.уміти організовувати експериментальну роботу, проектувати та здійснювати експериментальні дослідження, оцінювати якість інформації та обґрунтованість висновків в експериментальних дослідженнях, виступити експертом в науковій та суспільній дискусії про психологічні дослідження, уміти добросовісно та змістовно описувати, аналізувати, рецензувати експерименти в наукових виданнях.Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: психологія конфліктів, організаційна психологія, пропедевтика психічних хвороб.Зміст дисципліни: Етичні норми в роботі психолога. Етичні принципи психолога. Принцип не нанесення збитку. Принцип компетентності. Принцип конфіденційності. Принцип взаємоповаги психолога і випробуваного. Правило безпеки для випробуваного застосовуваних методик. Правило професійного спілкування для випробуваного і психолога. Правило обґрунтованості проведених досліджень. Принцип неупереджуваності. Принцип науковості проведених досліджень. Принцип співпраці замовника , психолога і випробуваного. Правило коректного використання відомостей психологічного характеру. Походження професійної етики. Етнічні проблеми роботи психолога. Рекомендована література: 1.Абрамова, Р. З. Практична психологія. "Академічний Проект", 2000. 2.Немов, Р. З. Психологія. М., Владос ИМПЭ їм. Грибоєдова, А. Про., 2001. Книжка 2. 3.Немов, Р. З. Психологія. М., Владос ИМПЭ їм Грибоєдова, А. Про., 2002. Книжка 3. 4."Основы етичних знань" під ред. професора Росенко, М. Н.. Вид. "Лань", 1998. 5.Хорни, До. Невротическая особистість сьогодення. М., 1993. 6. Загальна психологія / О.Скрипченко, Л.Волинська, З.Огороднійчук та інші. - К.: "А.П.Н.", 2001. 7. Немов Р.С. Психология. В 3 кн. Кн.1 - М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1997. 8. Основи загальної психології / За ред. С.Д. Максименко. - Київ: НПУ Перспектива, 1998. 9. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - СПб: Издательство "Питер", 2000. 10. Варій М.Й. Політико-психологічні передвиборні та виборчі технології. - К.: Ельга, Ніка-Центр, 2003. 11. Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: У 2 т. - К.: Форум, 2002.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна
робота.
Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю залік
Мова навчання: українська