НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318418

Назва:

Дитяча психотерапія



Анотація: Метою курсу є ознайомлення студентів з основними сучасними підходами до психотерапії дітей та підлітків, а також з її організаційними, психотехнічними та процесуальними аспектами. Основні компетентності, що розвиває курс: знання із загально-теоретичних питань дитячої психотерапії - її сутності, мети, вихідних принципів; використання психодіагностичних методик у роботі з дітьми, знання особливостей побудови терапевтичних стосунків з дитиною; орієнтування в сучасних підходах до психотерапії дітей та підлітків; знання принципів, шляхів і засобів укладання контракту з батьками про психотерапію дітей; уміння аналізувати кейси дитячої психотерапії

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90 ; аудиторні години - 30; лекції - 12 год.; семінарські - 16. самостійна робота 62; кредитів ЄКТС - 3,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): ст. викладач Каплуненко Я.Ю.

Результати навчання: Результати засвоєння курсу виявляються у конкретних знаннях про засади психологічної допомоги дітям, про відмінності дитячої психотерапії від психотерапії дорослих; факторах ризику дисфункціонального розвитку дитини, вікових особливостях здійснення психокорекційного впливу; напрямках та інструментах психодіагностики когнітивної сфери, емоційної сфери, дитячого- батьківських стосунків, профорієнтаційного дослідження, типологій характеру, тощо; особливостях кризової інтервенції та її мішеней у дітей на підлітків; знаннях про основні підходи до психотерапевтичної корекції, вмінь застосовувати їх відповідно до умов та вимог ситуації, у індивідуальній та груповій роботи з дітьми та їх батьками.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Вікова психологія, Сімейна психотерапія, Соціальна психологія психологія, Основи психотерапії та консультування, Етика професійної діяльності психолога.

Зміст дисципліни: Дисципліна спрямована на набуття практичної компетентності майбутніх психологів у психотерапевтичній роботі з дітьми, підлітками та їх батьками, що включає: вміння аналізувати соціальну ситуацію розвитку дитини та виділяти фактору ризику; діагностувати характеристики когнітивно-емоційної та особистісної сфери, особливості дитячого-батьківських стосунків, проводити профорієнтаційне дослідження та надавати відповідні рекомендації за їх результатами; у вмінні надавати першу психологісту допомогу та кризову психологічну допомогу, у формуванні терапевтичного альянсу з дітьми та їх батьками, у проведенні індивідуальної та групової психокорекційної роботи.


Рекомендована література: 1. Дитяча та юнацька психотерапія / за заг. ред. Галини Католик. – К.: 2009. 2. Дуткевич Т.В. Дитяча психологія. Навчальний посібник. / Т. В. Дуткевич . - Київ : Центр учбової літератури, 2012. - 424 с. 3. Коєн Д., Маннаріно Е., Деблінжер Е. Психотерапія з дітьми та підлітками, які пережили травму або втрату. – Львів: Свічадо, 2015. – 264с. 4. Синопсис діагностичних критеріїв DSM-V та протоколів NICE для діагностики та лікування основ них психічних розладів у дітей та підлітків / перекл. з англійської; упор. та наук. ред. Леся Підлісецька. (Серія «Психологія. Психіатрія. Психотерапія»). Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2014. 112 с. 5. Сміт П., Дирегров Е., Юле У. Діти і війна: навчання технік сцілення. – Видавнича серія «Психологія, Психіатрія. Психотерапія»., - Л. 2014. – 86с. 6. Павелків Р. В. Вікова психологія: підручник / Р.В.Павелків.- Вид. 2-е, стер. - К.: Кондор, 2015. - 469

Форми та методи навчання: заняття, самостійна робота, індивідуальна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль(80%): виконання тематичних завдань, контрольні роботи Підсумковий контроль(20%): контрольні завдання

Мова навчання: українська