Код: 318424Назва:
Психологічна реабілітація посттравматичних станів
Анотація: Метою курсу є орієнтування студентів в основних підходах до психологічної реабілітації, загальній структурі проведення психореабілітаційної роботи, її етапах та основних методах. Завдання дисципліни та її місце в навчальному процесі визначаються основними питаннями курсу і збагачують студентів знаннями, вміннями і навичками. А саме: вивчення основних сфер та напрямків використання психологічної реабілітації; вивчення принципів та методів здійснення психологічної реабілітації; вивчення сучасних світових та вітчизняних підходів до психологічної реабілітації; вивчення вітчизняних особливостей психологічної реабілітації.Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 12 годин, семінарські заняття - 18 годин), самостійна робота - 60 годин, + кредитів ЄКТС: 3.Форма контролю: залікВикладач(і): доц.Чернобровкіна В.А.Результати навчання: 1. Знати механізми виникнення психічної травми та її симптомів, зокрема симптомів ПТСР та інших посттравматичних розладів – депресивного, тривожного, розладу зловживання психоактивними речовинами.2. Визначати релевантні інтервенції залежно від етапу формування посттравматичної симптоматики.3. Вміти надавати першу психологічну допомогу при стресі і травмі.4. Аналізувати кейси з травмофокусованої психотерапії.Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Психологічна реабілітація
Основи психотерапії
Основи індивідуального консультування
Сучасні теорії психологічного консультуванняЗміст дисципліни: Тема 1. Психічна травма: базові поняття
Тема 2. Динаміка виникнення травми і розвиток посттравматичного процесу
Тема 3. Психологічна допомога при травмі: перша психологічна допомога, психотерапія, реабілітація
Тема 4. Психічна травма у дітей та підлітків
Тема 5. Травми розвиткуРекомендована література: 1. Мюллер М. Якщо ви пережили психотравмуючу подію / пер. з англ. Діана Бусько; наук. ред. Катерина Явна. – Львів: Вид-во УКУ, 2014. – 120 с.2. Романчук О. І. Психотравма та спричинені нею розлади: прояви, наслідки й сучасні підходи до терапії. – Режим доступу: http://ipz.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/psyhotravmy.pdf3. Туриніна О. Л. Психологія травмуючих ситуацій: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. Л. Туриніна. – К.: ДП “Вид. дім “Персонал”, 2017. – 160 с. – Бібліогр.: с. 149–159.4. Эдна Б. Фоа. Эффективная терапия посттравматического стрессового расстройства [Электронный ресурс] / Эдна Б. Фоа, Теренс М. Кин, Мэтью Дж. Фридман— Электрон. текстовые данные.— Москва: Когито-Центр, 2005.— 467 c.— Режим доступа: http://www.iprbookshop.ru/15320.html.— ЭБС «IPRbooks»5. Оцінка та ведення розладів, безпосередньо пов’язаних зі стресом: Модуль посібника mhGAP з надання допомоги. – ВООЗ, 2016. – 17 с. Режим доступу: https://www.humanitarianresponse.info/sites/www.humanitarianresponse.info/files/documents/files/mhgap_stress_0.pdf6. Брієр Дж. Н., Скотт К. Основи травмофокусованої психотерапії. - Львів: Свічадо, 2015. – 448 с.Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Робота під час практичних занять (участь у групових дискусіях) – 50%
Презентація кейсу, письмова робота – 20%
Залікова письмова робота – 30 %
Мова навчання: українська