Код: 318426Назва:
Методологічний семінар
Анотація: Вивчення дисципліни спрямовано на орієнтування індивідуальної та колективної науководослідної активності аспірантів відповідно до: а) сучасного контексту наукової методології психологічних досліджень; б) напрямів науково-психологічної діяльності кафедри психології та педагогіки; в) тематики дисертаційних досліджень аспірантів; г) формальних вимог до оформлення та структури текстів дисертацій. Підхід викладача до роботи зі студентами полягає в організації активної дослідницької взаємодії та обговорення базових проблем і поточних питань виконуваних досліджень.Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 12 годин, семінарські та практичні заняття - 18, кредитів ЄКТС: 3.Форма контролю: залікРезультати навчання: 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз психологічних знань із різних джерел з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.2. Вміти організовувати та формувати дизайн емпіричного психологічного дослідження із застосуванням валідних якісних та кількісних методів.3. Узагальнювати емпіричні психологічні дані та формулювати теоретичні висновки.4. Доступно й аргументовано представляти результати власних психологічних досліджень українською мовою у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.5. Узагальнювати результати власних психологічних досліджень у різних формах наукових звітів (тез, статей, доповідей, презентацій).6. Визначати джерельну базу науково-психологічного дослідження.7. Визначати методологічні засади психологічного дослідження.Спосіб навчання: аудиторний, дистанційниНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Теоретичні і методологічні проблеми психології
Методологія та організація наукових дослідженьЗміст дисципліни: Тема 1. Методологічна архітектоніка сучасних психологічних досліджень. Завдання методологічного самовизначення дослідника у галузі психології.
Тема 2. Сучасні підходи до методології операційно-методичної складової емпіричного психологічного дослідження. Дизайн психологічного дослідження.
Тема 3. Презентація запитів щодо методологічного самовизначення магістрантів.
Тема 4. Презентація процесу і проміжних результатів методологічного пошуку і самовизначення магістрантів.
Тема 5. Презентація визначених методологічних положень досліджень. Обговорення результатів курсу.
Рекомендована література: Бочелюк В.Й. Методика та організація наукових досліджень з психології / В.Й. Бочелюк.– К. : Центр навчальної літератури, 2018. - 356 с.2. Власенко Л., Ладанюк А., Кишенько В. Методологія наукових досліджень / Л. Власенко, А. Ладанюк. В. Кишенько. – К.: Ліра-К, 2018. – 352 с.3. Корольчук М.С. Метододогічні та теоретичні проблеми психології , М.С. Корольчук. – К.: Ельга, 2008. – 336 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи й критерії оцінювання: Робота під час практичних занять (участь у групових дискусіях) – 60%
Презентація під час завершального модеративного міні-семінару – 40 %Мова навчання: українська