Код: 318428Назва:
Психологія влади
Анотація: Дисципліна «Психологія влади» спрямована на вивчення соціально-психологічного змісту
влади, її міжособових характеристик, інтерсуб’єктного підґрунтя владно-підвладних
стосунків. Програма курсу розкриває категоріально-поняттєвий апарат дисципліни, зміст
соціально-психологічних підходів до проблеми влади, специфіку сучасних поглядів на
владно-підвладну взаємодію, особливості функціонування влади в різних сферах
життєдіяльності. Самостійна робота студентів реалізовується у вигляді прогнозування
поведінки носіїв влади, опанування засобів допомоги у зв’язку з владно-підвладним змістом
стосунків.
Тип дисципліни: нормативнийРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 18 годин, семінарські заняття - 12 годин), самостійна робота - 60 годин, + кредитів ЄКТС: 3.Форма контролю: екзаменВикладач(і): проф.Васютинський В.О.Результати навчання: Знати: основні категорії та поняття психології влади, зміст основних соціально-психологічних підходів до проблеми влади, специфіку сучасних поглядів на зміст і динаміку владно-підвладної взаємодії, особливості функціонування влади в різних сферах індивідуального та колективного життяВміти: визначати основні поняття та категорії психології влади, робити ґрунтовний психологічний аналіз владно-підвладних явищ і процесів, прогнозувати поведінку індивідуальних і колективних суб'єктів - носіїв влади, надавати консультативну допомогу у зв'язку з проблемами, пов'язаними з владно-підвладним змістом стосунківСпосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: загальна психологія, соціальна психологія.Зміст дисципліни: Явище влади в соціально-психологічному контексті людської життєдіяльності. Владно-підвладні параметри онтогенезу особистості. Чоловіче і жіноче як продукт владно-підвладних співвідношень. Інтеракційна природа політико-ідеологічного буття.Рекомендована література: 1. Говорун Т., Кікінежді О. Стать та сексуальність: психологічний ракурс. Навч. посіб. –Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 1999. – 384 с.2. Жижек С. Метастази насолоди: Шість нарисів про жінку й причинність. – К.:Альтернативи, 2000. – 188 с.3. Канетті Е. Маса і влада. – Київ: Альтернативи, 2001. – 416 с.4. Козирєв М. П. Політична психологія: навч. посіб. – Львiв: ЛьвДУВС, 2018. – 648 с. –https://dokumen.pub/978-617-511-248-9.html5. Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л. Як порозумітися зі своїми дітьми (Конфліктологія длябатьків). – К.: Віпол, 2004. – 217 с.6. Мід Дж. Г. Дух, самість і суспільство. З точки зору соціального біхевіориста. – К.:Український центр духовної культури, 2000. – 416 с.7. Ніцше Ф. Так казав Заратустра. Жадання влади. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,2021. – 352 с.8. Ортега-і-Гасет Х. Бунт мас. Вибр. тв. – К.: Основи, 1994. – С. 15–139. –https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=38139. Фуко М. Наглядати й карати. Народження в’язниці. – К.: Комубук, 2020. – 452 с.10. Чалдині Р. Б. Психологiя впливу-2. Наука & практика. Харків: Клуб Сімейного Дозвілля,2020. – 400 с. – https://knigogo.com.ua/knigi/psyhologiya-vplyvu-2-nauka-praktyka/11. Berger P. L., Lookman Th. The Social Construction of Reality. A Treatise in the Sociology ofKnowledge. – Penguin Books, 1991. – 249 p. – http://perflensburg.se/Berger%20socialconstruction-of-reality.pdf12. Vasiutynskyi V. The Psychological Dimensions of the Desacralization of post-Soviet Power inUkraine: From a Communist Ideologist to an Actor-Comedian. Yearbook on the Organization forSecurity and Co-operation in Europe. Vol. 25. 2019. – Baden-Baden, 2020. – Pp. 93–113. –https://ifsh.de/file/publication/OSCE_Yearbook_en/2019/Vasiutynskyi.pdfФорми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: поточний контроль (60%): усне опитування, письмові контрольні роботи. Підсумковий контроль (40%): усна відповідь, форма контролю - іспит.Мова навчання: українська