Код: 318431Назва:
Методика та організація психологічного тренінгу
Анотація: Навчальна дисципліна «Методика та організація психологічного тренінгу» спрямована на системне засвоєння принципів і методики проведення психологічного тренінгу. В курсі розглядаються вимоги до успішної організації психологічного тренінгу, питання етики, комунікативних технік і ролей тренера, аналізуються прийоми і методи, послідовність і специфіка дій тренера на різних етапах роботи з групою. В процесі навчання у студентів формуються уміння і навички, необхідні для розробки і проведення тренінгів в різних парадигмах роботи.Тип дисципліни: НормативнаРік навчання: 1Семестр: 1Кількість кредитів: загальна кількість годин - 135 ; аудиторні години - 44;
лекції - 16 год.; практичні - 28
кредитів ЄКТС - 4,5
Форма контролю: іспитВикладач(і): проф. Гірник А.М.Результати навчання: Формування базових умінь планувати, готувати і проводити психологічний тренінгСпосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Соціальна психологія;Зміст дисципліни: Інформаційна основа навчальної дисципліни:
1. Загальні основи концепції розвитку групи і групової динаміки,
2. Ключові теоретичні положення сучасних підходів до проведення психологічного тренінгу (гештальт-підходу, екзистенційного, когнітивно-поведінкового, тілесно-орієнтованого, психодраматичного).
3. Оцінка потреби в тренінгу.
4. Оцінка ефективності тренінгу.
5. Підготовка до тренінгу, проведення тренінгу і посттренінг.
Логістика навчальної дисципліни виглядає як структурно-функціональний алгоритм: «Загальні основи ведення психологічного тренінгу – особливості методики різних напрямків ведення тренінгових груп – поглиблений аналіз аналіз кейсів - підготовка і презентація власного міні-тренінгу - колективне обговорення і оцінка – підсумковий контроль (іспит)».
Методика реалізації навчальної дисципліни передбачає у межах 4,5 кредитів (135 год.) використання активних форм навчальної роботи (лекції-обговорення – 16 год., семінарські заняття - 10 год., практичні заняття у вигляді тренінгу – 18 год., самостійної роботи – 91 год., які стимулюють системне професійне самовдосконалення усіх суб’єктів навчання.Рекомендована література: 1. Бутусевич А. Оцінка ефективності проведеного навчання.- Управління персоналом, №23(107) 2015.
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЯ»Факультет соціальних наук і соціальних технологійКафедра психології та педагогіки161592. Гірник А., Туриніна О. Теорія і практика психотренінгу.Навчальна програма дисципліни.- К., 2009 - http://library.iapm.edu.ua/metod_disc/pdf/4639_teor_pr_tren.pdf3. Мілютіна К. Теорія та практика психологічного тренінгу. К., 20044. Рудестам К. Групповая психотерапия. Психокоррекционные группы: теория и практика. –М., 1993.5. Торн К., Маккей Д. Тренинг. Настольная книга тренера. — СПб.: Питер, 2001.6. Фопель К. Технология ведения тренинга. – М.: Генезис, 2003.Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальна робота.Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль - 60 % (усні виступи та активна робота на практичних заняттях, творчі завдання, контрольні). Підсумковий контроль - 40 % (іспит: підсумкова письмова робота у формі тесту).Мова навчання: українська