НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318726

Назва:

Лінгвістичний аналіз тексту



Анотація: Курс подає відомості про текст як унікальну і складну словесну цілісність, у якій зосереджені процес і результати пізнання дійсності. Впровадження отриманих знань в практиці лінгвістичних досліджень спрямоване на всебічну підготовку кваліфікованих науковців. Набуті навички застосовуються при здійсненні лінгвістичного аналізу текстів, самостійної роботи з науковою літературою, застосуванні різних підходів щодо текстового аналізу, оволодінні навичками інтерпретації текстів, дослідженні їх структури, категорій, взаємодії, класифікації різних видів текстової інформації. Презентація доповідей розвиває комунікативну компетенцію, зокрема навички спілкування з аудиторією, вміння давати аргументовані відповіді на запитання. Виконання індивідуального навчально-дослідного завдання впорядковує отримані знання, ілюструє здатність до подальшого наукового пошуку.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: іспит

Викладач(і): Куранова С. І., кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент

Результати навчання: Застосовувати сучасні методики й технології, зокрема прикладні й міждисциплінарні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості лінгвістичного дослідження. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. Збирати й систематизувати мовні факти, інтерпретувати й аналізувати, зіставляти тексти різних стилів і жанрів. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних лінгвістичних питань, власний погляд на них та обґрунтовувати його як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різиих жанрів та стилів. Використовувати спеціалізовані концептуальні лінгвістичні знання для розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. Застосовувати отримані знання, розширювати та поглиблювати їх у науковій та дослідницькій роботі.Дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Спосіб навчання: Заняття в аудиторії: 42 год (14 лекційних і 7 семінарських занять по 2 академічні години). Самостійна робота слухачів курсу: 78 год.

Зміст дисципліни: Курс поглиблює знання про текст як об'єкт лінгвістичного дослідження, його структурну організацію, функціонування та основні категорії. Окрему увагу буде приділено реалізації отриманих знань у практиці лінгвістичних досліджень. Важливим аспектом є вміння здійснювати лінгвістичний аналіз текстів різних жанрів та стилів. При цьому студенти вчаться застосовуватия відповідні методики лінгвістичного дослідження текстів та обирають найбільш відповідну до сфери їх наукових зацікавлень. Слухачі курсу набувають і вдосконалюють практичні навички бібліографічного пошуку, фаховою монографічною літературою та періодикою, написання наукових текстів. Увага приділятиметься й вдосконаленню комунікативної компетенції, вмінню систематизувати матеріал, виразно формулювати думки. Важливою складовою є написання та презентація доповіді, підготовка індивідуального навчально-дослідного завдання. Важливою є настанова на логічність викладу, ініціативу, самостійність, творчий пошук.


Рекомендована література: 1. Єщенко Т. А. Лінгвістичний аналіз тексту. Навчальний посібник / Т. А. Єщенко. - К., 2009. . - 264 с.
2. Загнітко А. П. Лінгвістика тексту. Навчальний посібник / А. П. Загнітко. - Донецьк, 2007. - 324 с.
3. Загнітко А. П. Лінгвістика тексту. Хрестоматія / А. П. Загнітко, Г. Монастирецька. - Донецьк, 2009. - 164 с.
4. Кочан І. М. Лінгвістичний аналіз тексту. Навчальний посібник / І. М. Кочан. - К., 2008. - 257 с.
5. M. A. K Halliday Cohesion in English / M. A. K Halliday, Ruquaia Hasan. - London: Longman, 1976. - 374 p.


Форми та методи навчання: Очна (денна) форма навчання. Лекції та семінарські заняття. Індивідуальні відповіді та групове обговорення на семінарських заняттях, виконання індивідуального навчально-дослідного завдання, контрольної роботи.

Методи й критерії оцінювання: Робота на семінарському занятті Письмовий експрес-контроль Творча робота (презентація) Контрольна робота Екзамен

Мова навчання: українська