НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318731

Назва:

Турецька мова



Анотація: Вивчення дисципліни "Турецька мова" ("T?rk Dili" або "T?rk?e"), який викладається магістрам, полягає у ґрунтовному вивченні цієї мови, зокрема основи теоретичної граматики. Для всебічного вивчення названої дисципліни необхідно самостійна робота студентів, знання методології, систематична робота з різноманітною літературою, джерелами інформації для вивчення запропонованого предмету, зосібна навчальними посібниками та підручниками, словниками, науковими монографіями та статтями, а також джерелами картографічної та історичної інформації; періодичними виданнями, науково-популярною літературою, Інтернет ресурсів.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 3

Семестр: 5. 6

Кількість кредитів: 8

Форма контролю: залік, залік

Викладач(і): Туранли Фергад Ґардашкан Оглу, доктор історичних наук, професор кафедри загального і слов 'янського мовознавства факультету гуманітарних наук НаУКМА

Результати навчання: ПРН-3. Застосовувати сучасні методики й технології, зокрема прикладні й міждисциплінарні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості етнолінгвістичного дослідження.
ПРН-4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми та пропонувати методи їх розв'язку в складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН-5. Знаходити оптимальні способи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН-7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями й школи в лінгвістиці.
ПРН-8. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття) та прикладні аспекти психолінгвістики. Лекційні заняття.
ПРН-10. Здійснювати науковий аналіз мовного й мовленнєвого матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на підставі самостійно опрацьованих даних.
ПРН-11. Дотримуватися правил академичної доброчесності.
ПРН-14. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного матеріалу.


Спосіб навчання: аудиторна

Зміст дисципліни: Програма навчальної дисципліни забезпечує засвоєння методологічних принципів, комплексне вивчення особливостей фонетики, графіки, лексики, орфоепії та граматики турецької мови у цілому. Здобуте знання спрятиме здійсненню комунікації названої мовою в усній та письмовій формі для вирішення завдань міжособистісної та міжкультурної взаємодії. Навчальна програма має комунікативну спрямованість оволодіння студентами турецької мови і реалізується способом формування у студентів мовленнєвих умінь в основних видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні та письмі, зокрема професійних умінь і навичок у перекладі.


Рекомендована література: Основна література
1. Халимоненко Г.І. Турецька мова: основи теоретичної граматики. Підручник. Вид. друге, виправлене. К.: Вид. центр. "Київський університет", 1999. 282 с.
2. Покровська І.Л. Основи лексикології турецької мови (Навчальний посібник). К.: Вид-во "Юстон", 2015. 65 с.
3. Джерела та особливості османської палеографії. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Східні мови та літератури. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2001. Вип. 5. С. 48-49.
4. Туранли Ф. Еволюція турецького письма в світлі розвитку літературної мови // Східний світ. К., 2003. Вип.4. С.148-155.
5. G?ltekin ?brahim, Kalfa Mahir, Atabaey ?brahim..., Yedi ?klim T?rk?e, Yunus Emre Enstit?s? T?rk?e ?gretim Seti Ders Kitab?, Seviye A1, Ankarara, 2015, 191 s.
6. Yabanc?lar ??in T?rk?e Dil Bilgisi (граматика тюркської мови для іноземців). Cilt, 1-2. Gazi ?niversitesi T?rk?e ?grenim, Ara?t?rma ve Uygulama Merkezi. Ankara, 2006. - 319 s.
7. Demiray Kemal, Temel Dilbilgisi, 1, ?stanbul, 1991, 144 s.
8. Nurettin Ko?, Mehmet Hengirmen, T?rk?e ??reniyoruz 1, T?rkisch aktiv, Ankara, 1995.
9. Yabanc?lar ??in T?rk?e Dil Bilgisi (граматика тюркської мови для іноземців). Cilt, 1?2. Gazi ?niversitesi T?rk?e ?grenim, Ara?t?rma ve Uygulama Merkezi. Ankara, 2006. 319 s.
10. G?ltekin ?brahim, Kalfa Mahir, Atabaey ?brahim..., Yedi ?klim T?rk?e, Yunus Emre Enstit?s? T?rk?e ?gretim Seti Ders Kitab?, Seviye A1, Ankarara, 2015, 191 s.
11. Demiray Kemal, Temel Dilbilgisi, 1, ?stanbul, 1991, 144 s.
12. Nurettin Ko?, Mehmet Hengirmen, T?rk?e ??reniyoruz 1, T?rkisch aktiv, Ankara, 1995.

2. Додаткова література

Aktan Ali, Osmanl? Paleografyas? ve Siyasi Yaz??malar, ?stanbul, 1995, s. 27, 50.
Ergin M. Orhun Abideleri, ?stanbul, 1992, 191 s.
K?pr?l? Mehmet Fuat, T?rk Edebiyat? Tarihi, ?stanbul, 1980, s. 38-41.
Mansuro?lu Mecdut, Anadolu'da T?rk Yaz? Dilinin Ba?lanmas? ve Geli?mesi, TDED, ?stanbul, 1951, Cilt IV, s. 214-222.
Serto?lu Midhat, Osmanl? Tarih L??at?, ?stanbul, 1986, 252-253.
Timurta? Faruk, Osmanl? T?rk?esi Grameri, ?stanbul, 1991, Cilt III, s.37.
Мосенкіс Ю. Азербайджанська та інші тюркські мови - нащадки мов давньосхідних цивілізацій//Мова та історія. Вип.70. К., 2004. С.122-129.
Мосенкіс Ю. Північно азійські паралелі тюркських мов - свідчення доісторичного переселення тюрків до Америки// Мова та історія. Вип.70. С.130-133.


Форми та методи навчання: Словесний, практичний, дослідницький, пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, інтерактивний проблемний метод навчання; Індивідуальні відповіді та групове обговорення на семінарських заняттях; Семінарські заняття.

Методи й критерії оцінювання: 1) Участь в диспуті; індивідуальне, групове та фронтальне опитування; робота в триместрі: відвідування занять, поточний контроль, написання письмової роботи; індивідуальне завдання, участь у диспуті, доповідь; залік: письмовий тест. 2) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Творча робота 1, 2. Контрольна робота, Індивідуальне завдання. 3) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Індивідуальне завдання. 4) Поточний контроль. Укладання словничка 5) лінгвістичних термінів. 6) Контрольна робота. 7) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Індивідуальне завдання. 8) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. 9) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. 10) Творча робота 1, 2. 11) Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Контрольна робота.

Мова навчання: українська, турецька