НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318753

Назва:

Науково-дослідний семінар



Анотація: Курс покликаний навчити студентів орієнтуватися у сучасних лінгвістичних теоріях і свідомо обирати наукову парадигму, що відповідає інтересам у написанні магістерської роботи. Підсумком курсу повинно стати уміння писати, структурувати та оформляти власні наукові дослідження, а також творче усвідомлення сутності і перспектив подальшого розвитку дослідницьких напрямів, які характеризують сучасну лінгвістичну науку.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 2

Семестр: 3,4

Кількість кредитів: 5

Форма контролю: захист тези

Викладач(і): Лучик А.А., професор, доктор філологічних наук

Результати навчання: Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати й утілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.Застосовувати сучасні методики й лінгвістичні технології цифрового середовища.Оцінювати й критично аналізувати наукові роботи, у тому числі доповіді свої колег. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями й школи в лінгвістиці. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та лінгвістичні цифрові середовища. Дотримуватися правил академічної доброчесності. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних лінгвістичних питань,
власний погляд на них та обґрунтовувати його як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема і студентам бакалаврату. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного
лінгвістичного матеріалу. Використовувати спеціалізовані концептуальні лінгвістичні знання для розв'язання складних завдань і проблем, за допомогою методів суміжних дисциплін. Планувати, організовувати, здійснювати й презентувати дослідження та/або
інноваційні розробки в галузі лінгвістики, застосовуючи сучасні інформаційно-комунікативні технології. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах, виопрацювати навички організації наукових конференцій тощо.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальне мовознавство, методологія наукових досліджень, сучасна українська літературна мова, іноземні мова, філософія.

Зміст дисципліни: Семінарські заняття: №1. Вступ. Предмет, завдання і значення курсу НДС. Вимоги до наукових праць з мовознавства. №2.Актуальні й дискусійні питання мовознавства у фахових закордонний виданнях і виданнях України (журнали "Мовознавство", "Українська мова", Наукові вісники університетів, автореферати дисертацій тощо). Решта семінарів формується залежно від обраних студентами тем науково-дослідницької роботи.


Рекомендована література: 1. Зиндер Л.Р. Общая фонетика. - М., 1979.
2. Кочерган М.П. Основи зіставного мовознавства. - К., 2006.
3. Левицкий В.В. Семасиология. - Винница, 2006.
4. Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови. - К., 2000.
5. Русанівський В.М. Структура лексичної і граматичної семантики. - К., 1988.
6. Сучасна українська літературна мова: Вступ. Фонетика. - К., 1969.
7. Сучасна українська літературна мова: Лексика і фразеологія. - К., 1973.
8. Сучасна українська літературна мова: Морфологія. - К., 1969.
9. Тараненко О.О. Мовна ситуація та мовна політика в сучасній Україні // Мовознавство. - 2003. - № 2-3.
10. Українська мова: Енциклопедія. - Вид. 3-6. - К., 2007.
11. Яворська Г.М. Прескриптивна лінгвістика як дискурс. Мова, культура, влада. - К., 2000.
12. S?owia?ska onomastyka: Encyklopedia. - Warszawa-Krak?w, 2002-2003. - T.1-2.

Додаткова навчальна і наукова література

Додаткова література є індивідуальною для різних тем наукових (магістерських) досліджень, тому їхні автори самостійно укладають списки необхідної для власної праці літератури.

Довідкова література
13. Ахманова О.С. Словарь лингвистических терминов. - М., 1966.
14. Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів. - К., 1985.
15. Языкознание: Большой энциклопедический словарь / Гл. ред. В.Н. Ярцева. - М., 1998.


Форми та методи навчання: Семінарські заняття, індивідуальне навчально-дослідне завдання

Методи й критерії оцінювання: Робота на семінарському занятті (максимальна кількість балів - 5). Критерії оцінювання: доповідь, участь у диспуті (5 балів); запитання доповідачеві (3-4 бали); доповнення (1-2 бали). Підсумковий контроль (виконання письмового завдання) (максимальна кількість балів - 40). Дослідження виконане повною мірою, студент демонструє належний рівень знання, здатність до самостійного, логічного, системного та послідовного мислення(40 балів); студент демонструє достатню обізнаність досліджуваного матеріалу, логічно та послідовно викладає його зміст. Разом із тим дослідження виконане недостатньо повною мірою (20-40 балів); дослідження виконане не повною мірою, студент демонструє побіжне знання досліджуваного матеріалу , не виявляє навичок логічного та послідовного викладу, подекуди припускається помилкових суджень (10-20 балів); дослідження не виконане (0 балів). Індивідуальне навчально-дослідне завдання (максимальна кількість балів - 13). Завдання виконане вчасно і повною мірою; автор демонструє належний рівень знання і розуміння досліджуваного матеріалу; виявляє аналітичні здібності, здатність до самостійного, системного, логічного і послідовного мислення. Робота вчасно подана й оформлена у відповідності до вимог (11-13 балів); автор демонструє достатню обізнаність із досліджуваного матеріалу дисципліни та вміння логічно і послідовно викладати його зміст. Разом із тим, наукове дослідження виконане недостатньо повною мірою; роботі бракує аналітичного характеру (5-10); дослідження виконане не повною мірою; не виявляє навичок аналізу і логічного та послідовного викладу; подекуди припускається помилкових суджень; робота не вичитана й оформлена неналежним чином (1-5).

Мова навчання: українська