НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318764

Назва:

Етика господарювання: соціальні та культурні засади



Анотація: Курс спрямований на розкриття змісту етичних передумов господарської діяльності як культурно-історичному, так і соціальному контексті. Особлива увага приділяється аналізу типологічним рисам етичних норм, які регулюють економічну діяльність суспільства, а також взаємозв'язок економічної ефективності і етичної нормативності діяльності суб'єкта економічної діяльності. Виявляється співвідношення ціннісного й інструментального аспектів економічної діяльності. Розглядаються основні питання "підприємницької етики", її нормативні і дескриптивні модальності.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр: додатковий період

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 16 год.; семінарські заняття - 12 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Козловський В. П., к. філос. н., доц.

Результати навчання: ПРН-8. Розуміти зв'язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками.
ПРН-10. Брати участь у наукових дискусіях з філософії та міждисциплінарних проблем, обговореннях філософських питань з експертами з інших галузей знань.
ПРН-11. Аналізувати, оцінювати і прогнозувати соціальні, політичні, економічні та культурні процеси із застосуванням фахових знань та спеціалізованих навичок розв'язання складних задач філософії.
ПРН-13. Розробляти і реалізовувати наукові та/або прикладні проекти у сфері філософії та з дотичних міждисциплінарних проблем.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Комунікативна практична філософія. Філософія політики. Практична риторика і управляння комунікацією.

Зміст дисципліни: Становлення принципів етики господарювання. Онтологічні та деонтологічні норми господарювання. Зв'язок етичних і економічних настанов агентів ринку. Прийняття економічних рішень: особистий досвід, економічні розрахунки і ціннісні імперативи. Конкуренція як соціально-економічна реальність економічної діяльності. Основні норми підприємницької етики.


Рекомендована література: Вебер М. Соціологія. Загальноісторичні аналізи. Політика. - К: Основи, 1998.
Вебер М. Господарство і суспільство. Нариси соціології розуміння. - К.: Веселка, 2012.
Гаєк Ф. А. Право, законодавство і свобода. - К.: Аквілон-Прес, 2000.
Сміт A. Дослідження про природу і причини багатства народів. - К.: Наш формат, 2018.
Buchanan J. M., Brennan G. The Reason of Rules. - Cambridge University Press, 1985.
Ricardo D. The Principles of Political Economy and Taxation. - Liberty Fund, Inc., 2004.
Keynes J. M. The General Theory of Employment, Interest and Money. - Prometheus Books, 1997.
Sombart W. Economic Life in the Modern Age. - Taylor & Francis, 2018.
Mises L. Human Action: A Treatise on Economics. - Irvington-on-Hudson, NY, New York, 1996.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська