Код: 318767Назва:
Філософсько-антропологічні експлікації "нерозумного"
Анотація: У курсі здійснюється експлікація моделі філософсько-антропологічного аналізу багатоманітних проявів нерозумного, в контексті переходу від когнітивного до екзистенційного виміру розумності як досвіду перебування в граничних станах людського буття; демонструються історико-культурні фігури нерозумного, починаючи від міфологічних і релігійних до філософських, суспільних, психологічних, мистецьких і сучасних ідеологічних феноменів. Актуалізується розгляд структури смислотворення із залученням мовно-прагматичної площини його оформлення й особливості невербального вираження розумності через осмислення проблеми тілесності.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: ІІСеместр: осіннійКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 12 год.; семінарські заняття - 16 год.; самостійна робота - 62 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Лютий Т. В., д. філос. н., проф.Результати навчання: ПРН-5. Використовувати методологію та пізнавальні засоби, що властиві філософії та її застосуванням.ПРН-8. Розуміти зв'язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками.ПРН-10. Брати участь у наукових дискусіях з філософії та міждисциплінарних проблем, обговореннях філософських питань з експертами з інших галузей знань.ПРН-11. Аналізувати, оцінювати і прогнозувати соціальні, політичні, економічні та культурні процеси із застосуванням фахових знань та спеціалізованих навичок розв'язання складних задач філософії.ПРН-15. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти.Спосіб навчання: аудиторний Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Навчально-науковий семінар: Праця Ніцше "Так казав Заратустра".Зміст дисципліни: Становлення раціональності як ключового типу розумності.
Трансформація домінант розуму в сфері нерозумного.
Генеалогія нерозумного: образи перевтілення й символічні двійники.
Мовно-смисловий і тілесний континуум варіативності "нерозумного".Рекомендована література: Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція. - К.: Видавництво Соломії Павличко "Основи", 2004.Вельш В. Наш постмодерний модерн. - К.: Альтерпрес, 2004. - 320 с.Лютий Т.В. Розумність нерозумного. К.: Парапан, 2007. - 417 с.Патнем Г. Розум, істина й історія. - К.: Альтернативи, 2003. - 232 с.Бондаревська І.А. Парадоксальність естетичного в українській культурі XVII-XVIII століть. - К.: ПАРАПАН, 2005. - 308 с.Бодріяр Ж. Символічний обмін і смерть. – Львів: Кальварія, 2004. – 376 с.Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція. – К.: Видавництво Соломії Павличко “Основи”, 2004. – 230 с.Davidson D. Problems of rationality. – Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 2004.Lakoff, George. Metaphors we live by / George Lakoff and Mark Johnson. Chicago: University of Chicago Press, 1980.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: українська